• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Banden dressing show off

Aan het begin had ik Perfect Finish Tyre Gel van Turtle Wax. Te dik en wordt erg snel bruin.
Daarna Dodo Juice - Tyre & Trim, welke goed bevalt maar iets minder de looks heeft tot Gyeon - Q2M Tire
 
Het is inderdaad erg goed spul, op de zomerset vd blade zit dat spul nog steeds. Zelfs na meermaals met hogedruk blijft het goed zitten. Ze gaan nog wel wat minder glimmen hoor!

Dat glimmen vindt ik niet echt belangrijk. Als ze maar niet te hard glimmen. Maar de diepe kleur is wel :grinning:
 
Een vraagje.

Waar maken jullie de banden mee schoon voordat de dressing erop gaat?
Ik gebruik nu de Mothers omdat die goedkoper is dan de Tuf Shine maar sta open voor een derde alternatief...
 
Je staat open voor een derde alternatief, maar toch vraag ik het:p
Wat vind je van de Mother's?
Mothers resultaat is net als Tuf Shine maar is iets aggressiever. Het werkt veel sneller en is met minder keren schoon.

DJ heeft de Release the Grease wat een APC+D is waardoor ik gok/denk/hoop deze in plaats van de Mothers te gebruiken. Kan ik toch bij één merk blijven :)
 
Ik denk dat een goeie borstel (dichte structuur) al veel werk scheelt voor het product.
Ik zelf gebruik daarnaast PB APC en werkt prima.
 
Ik gebruik gewoon zo'n schrobborstel met houten handvat. Deze kan je overal kopen, je kent ze wel.

Daarnaast heb ik ook een keer kunststof versies gekocht. Bij deze zit er in het handvat een kleinere bostel geschoven.



Greetz
 
Eens met @Frans. Na een tip van @RedCat (geloof ik ...) gebruik ik Tricel goudzeep (= groene zeep) voor het reinigen van banden. Een kuipje van 500 gram kost ca. 1 euro bij de supermarkt (Vomar, AH). Met een kwast opbrengen en inwrijven tot het sop bruin wordt. Schrobben is niet nodig. Daarna afspoelen. Met normaal vervuilde banden, 3 maanden daarvoor behandeld met 2 laagjes Gyeon Tire, moet ik het proces gemiddeld 2 tot 3 keer herhalen. Dan blijft het sop wit en is de band schoon genoeg.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Ik gebruik gewoon APC die ik heb staan.
Op dit moment de variant van meguiars professional 1:4, werkt prima.
 
Rijden jullie 5 jaar op een setje banden dan?
Voordat je banden uitdroogt met dat spul, zijn ze toch al lang aan vervanging toe.
 
@m@rio
Onder andere, maar ook op kans dat het bloomen (bruin worden) van de band erger wordt.

Ik heb het zelf al eens gehad met een winterset.
Die bleven lange tijd redelijk netjes zwart, totdat ik de banden intensief begon te reinigen voor het aanbrengen van een dressing.
Vervolgens had ik het probleem, dat telkens wanneer de dressing aan het einde van zijn standtijd was, de banden bruin begonnen te worden.
Dat was dan al na een paar weken en best wel irritant.
Nadien heb ik bij andere banden minder intensief gereinigd en tevens ook alleen producten gebruikt, specifiek voor het reinigen van banden (Wolfgang).
Daarna heb ik geen last meer gehad van het bruin worden van de banden.

@Ferdy
Er zijn mensen die bij elke wasbeurt de banden aanpakken.
Zelfs al doe je maar twee jaar met de banden, met een verkeerde reiniging kan dan allang het kwaad geschied zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Emi en N@vigator
laat het idee los dat je bij elke keer dat je dressing 'op' is je de hele band weer leeg moet trekken met tuff shine/degreaser of wat je ook gebruikt.
De meeste dressings zijn 'stapelbaar' (layerable), wat wil zeggen dat t spul ook aan zichzelf hecht...
Persoonlijk pak ik de banden gewoon mee tijdens de wasbeurt en gaat er zo af en toe een laagje Mothers op :)