• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bartman stelt zich voor

Welkom! Mooie auto, weer een MX-5 rijder er bij. Vind de velgen ook erg mooi staan! Hoeveel inch?
Er is hier al een dodo fan en nu ook een autofinesse fan? ;)
Ieder geval veel detail plezier!

17" op de 2.0. De 1.5 heeft 16" 195 breed. Mijn 2.0 heeft 17" en 205.
Volgende week gaan er andere veren onder. Ik vind de MX-5 (elk model) te hoog staan en te veel overhellen.

• Leuk
Reacties: Tommy86
Mooie collectie, staat mooi bij elkaar van hetzelfde merk.

Leuke auto ook, zou er graag zelf eens in rijden.

Maar komop, zo'n rx-8 is onvervangbaar, er is geen een auto die zoveel fun geeft met zo weinig cc inhoud.
Tenzij hij weer eens aan revisie toe is, haha.

.. zo'n rx-8 is onvervangbaar, er is geen een auto die zoveel fun geeft met zo weinig cc inhoud..

Ik heb er 7 jaar veel fun aan beleefd. Ik zou er graag nog 7 mee verder rijden. Maar het is een auto waar je verstand moet van hebben en zelf kunnen aan werken. Dan kan je zo'n auto onderhouden en is dat iets super, ook als hobby. Maar ik heb geen verstand van autotechniek, en mijn garagist heeft er al te veel aan verdiend. Na 7 jaar heeft mijn verstand het van mijn hart gewonnen. Gelukkig heb ik iets mooi ter vervanging :-)

• Leuk
Reacties: Ferdy
Ja, je hebt zeker een waardige vervanger!
Wankel motor is inderdaad iets voor de liefhebber mét sleutelkennis.

Ja, je hebt zeker een waardige vervanger!
Wankel motor is inderdaad iets voor de liefhebber mét sleutelkennis.

Ik ben altijd Mazda fan geweest. Ik was meteen verliefd toen ik de MX-5 ND voor het eerst zag.
Het enige wat ik mis is het geluid van mijn RX-8. Het zoemen aan 6000, en het fluiten bij het lossen van de gas, van 7000 naar 4000 terugzakkend, super ! Lekker spinnen doet die motor, en je doet het ook, samen met hem :-P

• Leuk
Ik heb ook maar even een avatar aangemaakt.
Ik heb gekozen voor het oude Mazda logo van begin jaren '90. Mijn eerste auto was een 323F van '93 (uittredend model met die opklaplichten), en die hadden nog dit logo. Sindsdien altijd Mazda fan gebleven. We rijden nu ook met een Mazda 5 als gezinswagen. De MX-5 is de 5e Mazda in de familie, mijn pa zijn 3 meegerekend, ook een leuke auto om te rijden. Ik kies het oude Mazda logo omdat ik al fan ben van in die periode :)
Zo, even jullie deze info ook meegegeven ;)

Hé Bart

Hartelijk welkom op het forum. Fijn om er nog een MX5-rijder bij te hebben. :)
Je hebt trouwens een erg mooie kleur gekozen. Ik heb de rode ("soul red" ;) ) omdat ik niet helemaal gerust was over de combinatie van de blauwe lak met de rode stiksels op de zetels en het dashboard. Heeft jouw ND trouwens ook rode stiksels? Op de foto's is dat niet te zien.

Je hebt trouwens gelijk over de verschillen tussen de 1.5 en de 2.0. Ik heb de 1.5 genomen omdat ik eerder een "cruiser" ben dan een "racer" :innocent: Maar ik kan mij voorstellen dat als je van sportief houdt, de 2.0 de betere keuze is.

Verder vermoed ik dat jij vertegenwoordiger bent voor Autofinesse... :yum Zelden iemand gezien die zo merktrouw is.

Ik wens jou in elk geval veel rij- en detailplezier met je nieuwe Mazda. :cool:

Met vriendelijke groeten, Alex

@m@rio:
Xedos waren ferme bakken ja, maar ik vond ze wat lomp, net zoals de 626 uit die periode trouwens.

@Vlerk:
Ja, deze heeft ook rode stiksels. Maar die storen niet hoor. Ofwel sta je buiten en zie je de kleur van buiten, ofwel zit je binnen en zie je de kleur van binnen :-)
En als de kap open is en je kijkt naar binnen valt het contrast niet erg op, het is toch vrij donkerrood.
De enige plaats waar het zou kunnen storen is misschien in de deuren :
2qrzmmt.webp

Maar mij stoort dit niet in elk geval.
Ik vond het verschil in de lagere toeren opvallend tussen de 1.5 en de 2.0. De 1.5 heeft minder koppel en dan moet je nog hoger in toeren gaan om dit te bereiken. Met de 2.0 is het veel makkelijker om bijvoorbeeld een trage voorligger snel voorbij te gaan :-)

Mooie auto's en welkom!
Een kennis van mij heeft ook een RX8. Heerlijk geluid.
Heeft nu een holle katalysator eronder en kan als hij het wilt en juist doet ook knallen met de uitlaat.
Verder kost het inderdaad veel onderhoud en zijn er wel trucjes om het onderhoud iets te verminderen. Zover ik begrepen heb gooit hij bij elke tankbeurt, een beetje 2takt scooterolie in de benzinetank. Ook weet ik dat hij met een km-stand van 140000 zijn 2e motor erin heeft. Hij heeft een nieuwe motor gekregen met 100000km. Dus inderdaad een dure auto als je het hebt over onderhoud.

De MX5 zul je zeker net zoveel plezier van hebben lijkt mij.
En weer een Japanse auto erbij op het forum ahum "praatgroep". :p

• Leuk