• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Basis Pakket voor de beginner + Stappenplan (21-03-2017)

@Ciamician - De combi "Scholl S3 + Spiderpad" is inderdaad een combi die vaker voorbij komt. Op harde lakken heeft dit wat meer correctie in vergelijking met S3 op een harde foampad.

S40 is inderdaad erg fijn, maar sommige lakken, met name donkere, vinden dit erg fijn. :) S30 werkt ook prima in het algemeen.

Is er een specifieke reden waarom je Monello pads aanraadt ipv de Scholl pads?
Niet specifiek. Bij het pakket zit de DAP met bijbehorende pads. Deze zijn van Monello en doen hun ding. Deze pads heb ik zelf ook en heb de meeste al meer als 2 jaar.

Is er een specifieke reden waarom je naar Scholl neigt? :)
 
@Quantoxx

Ik kan verkeerd zijn, maar misschien zijn de Scholl pads gewoon beter afgestemd op de polishes/compounds?

Mijn E90 is trouwens Sapphire Black, dus misschien is S40 wel interessanter dan S30? Heb je ervaring met S30 of S40 in combinatie met die Monello pads? En welke zou je aanraden om te gebruiken na S3 + spider pad?
 
Laatst bewerkt:
@Ciamician - Ik denk niet dat de pads speciaal zijn ontwikkeld om beter te presteren met hun eigen pads. (De Navy Blue Spiderpad is wél ontwikkeld om met de S20 het beste te presteren, maar gaat ook prima met de Monello-pads)

Ik heb zelf alleen de S30 als finishing polish, maar als ik de S40 ook zou willen gebruiken, zou ik alsnog eerst de S30 doen en daarna als kers op de taart de S40. Dan zal je écht die hoogglans hebben. :) (Uiteraard na S3 en goed doorwerken)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
De Scholl-middelen gebruik ik op de Monello-pads volgens volgende idee, als basis;

* S3 - Geel (Harde pad)
* S30 - Wit (Zachte pad)

Dit kan je in 90% van de gevallen aanhouden. De S30 kan je soms ook op de Medium-zachte pad (Oranje) doen als de lak daar om vraagt.
De S40 zou ik ook gewoon op de Witte Pad doen. Zo min mogelijk druk om te finishen.
 
Dat is inderdaad een mooi alternatief voor die Scholl pads.
Enkele stuks van de gele, oranje & witte Monello pads (5.5") en dan hun kleinere 4" tegenhanger voor op de 3.5" backing plate van de DAP900. Die groene pad lijkt mij een beetje noch mossel, noch vis.

Of ik na de S30 er ook nog ééns S40 achterna doe weet ik nog niet. Ik schat dat de S30 op zen eentje al heel mooi finisht.
 
@Ciamician - Haha! Zo denk ik ook over de groene! :)

Jup, meerdere van elke kleur is super! Je kan effe voorruit tijdens het polijstwerk en beter te snel een schone pakken als te laat.

Wanneer je de S3 goed doorwerkt, kan het maar zo zijn dat je finish al retestrak is. S30 doet dan misschien niks meer of weinig, maar juist dan zou je die finishing stap kunnen doen met S40. Of dit extra effect heeft, zal per lak verschillen. :)
 
Ik heb een wolletje nog nooit gedraaid. Sandwich Spiderpad + S3 gaf wel wat meer correctie als Raffini Geel + S3, maar ik heb die Gele Raffini's al meer als 2 jaar en een Sandwich slijt gewoon harder, dus voor mij was het niet rendabel om dit voor veel auto's te gebruiken. :D

Dus.. De vraag is;

Wol + compound... versus... Sandwich + compound. Welke heeft gemiddeld meer correctie? @Micha D.
 
S3 op spiderpad, S17 op de oranje scholl pad.

Voor de iets rondere vlakken, paarse pad van scholl icm S3.


Super combo!

Toch een wat vreemde combo, om te finishen met S17? Of zie ik dit verkeerd?

Ik neig er eigenlijk steeds meer naar om na het cutten met S3 + spider pad, gewoon te finishen met S40 en oranje Lake Country pad. Iets minder cut dan een S30, maar zou wel extreem mooi finishen.
 
Laatst bewerkt:
Heb ze beiden gebruikt. Correctie durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar finish van sandwich was veel mooier.
Ook vind ik de wollen pad lastiger schoon te maken en gebruik dus liever de spiderpad.
 
Toch een wat vreemde combo, om te finishen met S17? Of zie ik dit verkeerd?

Ik neig er eigenlijk steeds meer naar om na het cutten met S3 + spider pad, gewoon te finishen met S40 en oranje Lake Country pad. Iets minder cut dan een S30, maar zou wel extreem mooi finishen.


Als je s17 iets langer door werkt, dan zul jij echt geen verschil zien tussen s17 en s30.

S17 is gewoon wat breder inzetbaar. S20 zou overigens ook prima voldoen.

Maar zo zie je maar, er zijn meerdere combinaties mogelijk. Net wat je zelf fijn vind.
 
Dus.. De vraag is;

Wol + compound... versus... Sandwich + compound. Welke heeft gemiddeld meer correctie? @Micha D.

That's it :p. Nu moet ik zeggen dat ik wol vrij 'lastig' vind werken. Het voordeel van een foampad is voor mij dat hij verteld hoe ik aan het werk ben, ik kan makkelijk 'lezen' wanneer ik hem moet uitspoelen, of ik genoeg/niet te veel product gebruik en dat soort zaken. Een wollen pad is wat dat betreft gewoon wat minder communicatief :p.

Aan de andere kant zijn die Sandwich pads vrij prijzig en gaan ze (zo te lezen op het forum) wel minder lang mee.
 
Ben daar ook wel benieuwd naar. Gaat Spiderpad icm. S3 meer correctie opleveren dan Veloce op een wollen Monello pad?
Wollen Monello pad werkt veel minder fijn dan een spiderpad bovendien vind ik de correctie van de Scholl combo beter.
S3 werkt stukken fijner ,stoft minder en finished beter als Veloce.
Ja die spiderpads slijten harder maar er is wel goed resultaat!
 
Toch een wat vreemde combo, om te finishen met S17? Of zie ik dit verkeerd?

Ik neig er eigenlijk steeds meer naar om na het cutten met S3 + spider pad, gewoon te finishen met S40 en oranje Lake Country pad. Iets minder cut dan een S30, maar zou wel extreem mooi finishen.
Ik heb dezelfde kleur en type lak als jouw auto hieronder mijn advies qua combinatie:
Als de auto nog nooit is gedaan:
-Corrigeren met Scholl Sandwich spiderpad/S3
-Finishen LC HD oranje pads/Finale
-Finishen met Rupes wit icm witte Rupes pad (optioneel)

Als de auto al vaker gedetailed is:
-Locaal corrigeren met kleine sandwich spiderpad/S3
-S20 op LC HD blauw
-Finish op LC HD oranje met Finale
-Finish met Rupes wit combinatie