• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Basispakket + Stappenplan voor de beginner ( 08-2018 )

Tot dusver heb ik alleen mijn best gedaan om de auto zo vies mogelijk te maken. Dit weekend wil ik gaan testen. Mocht je erbij willen zijn @Quantoxx of iemand anders, stuur dan even een pb.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Ik doe niet aan prewash, gewoon foamen

Allebei een stap vóór het wassen.... pré het wash :p

Mensen zonder HD willen misschien ook een manier van voorwassen willen en dan kom je al snel uit op een rukpomp en prewash. Ik foam ook gewoon met de HD, maar dan moet ik alsnog de andere manier ook goed adviseren.

@Jansen - Vertel me wel dat de auto in een wax o.i.d. staat?
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Allebei een stap vóór het wassen.... pré het wash :p

Mensen zonder HD willen misschien ook een manier van voorwassen willen en dan kom je al snel uit op een rukpomp en prewash. Ik foam ook gewoon met de HD, maar dan moet ik alsnog de andere manier ook goed adviseren.

@Jansen - Vertel me wel dat de auto in een wax o.i.d. staat?

Even miepen.. Een rukpomp?

Nog een vraag voor de velgen. Die Non-Ferro is leuk om te gebruiken als de velgen goed worden onderhouden, maar als het de eerste keer is, of de velgen wat verwaarloost worden, dan is het toch efficiënter om de velgen na de prewash nog even goed schoon te maken met een velgenreiniger en daarna de Non Ferro te gebruiken (zo doe ik het, zou bij 'eventueel handig om bij te hebben' kunnen)

Trouwens weer een top topic. Keep on the good work.
 
Laatst bewerkt:
Die Non-Ferro is leuk om te gebruiken als de velgen goed worden onderhouden, maar als het de eerste keer is, of de velgen wat verwaarloost worden, dan is het toch efficiënter om de velgen na de prewash nog even goed schoon te maken met een velgenreiniger. (zo doe ik het, zou bij 'eventueel handig om bij te hebben' kunnen)

Ik doe het juist precies andersom. Bij goed onderhouden velgen is Non-Ferro leuk, maar vind ik het zelf erg prijzig, dus pak ik liever een ander product. Als de velgen ernstig vervuild zijn, of ik wil een setje velgen klaarmaken om te polijsten en te coaten dán pak ik Non-Ferro om ze extra goed schoon te maken.
 
Ik doe het juist precies andersom. Bij goed onderhouden velgen is Non-Ferro leuk, maar vind ik het zelf erg prijzig, dus pak ik liever een ander product. Als de velgen ernstig vervuild zijn, of ik wil een setje velgen klaarmaken om te polijsten en te coaten dán pak ik Non-Ferro om ze extra goed schoon te maken.

Dat is eigenlijk wat ik zei.. / bedoelde.

Vorige bericht even aangepast, was een stuk tekst vergeten.
 
@Mitchell1990
@Jansen

Jup! :D

Maar... De lijst is voor de beginnende detailer. Als dit iemand is die zijn hagelnieuwe auto of juist zijn bolide met de nodige leeftijd wil gaan aanpakken, zal er in beide gevallen wel een product zoals Non-Ferro nodig zijn om de boel eens flink aan te pakken. Als ik hier een velgenreiniger voor in de plaatst zet, dan zal het resultaat stukken minder zijn.

Fair enough... Velgen die bijv in een wax of sealant staan, die zijn uiteraard makkelijker schoon te maken en zou een velgenreiniger of een sopje al kunnen volstaan om de boel schoon te krijgen. Maar dit zie ik niet gebeuren bij een beginner, zeg maar. (Later pas! :p )


Vergeet ook niet dat het pakket bestaat uit dingen waar het niet iedereen mee eens zal zijn. Althans, hij is samengesteld uit reviews, eigen ervaringen, forum-ervaringen, etc. Dus het meeste zal in iedereen zijn straatje vallen, maar sommige dingen ook niet.

Het is een sterke indicatie, maar vooralsnog mijn visie. :D
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Jansen
@Mitchell1990
@Jansen

Jup! :D

Maar... De lijst is voor de beginnende detailer. Als dit iemand is die zijn hagelnieuwe auto of juist zijn bolide met de nodige leeftijd wil gaan aanpakken, zal er in beide gevallen wel een product zoals Non-Ferro nodig zijn om de boel eens flink aan te pakken. Als ik hier een velgenreiniger voor in de plaatst zet, dan zal het resultaat stukken minder zijn.

Fair enough... Velgen die bijv in een wax of sealant staan, die zijn uiteraard makkelijker schoon te maken en zou een velgenreiniger of een sopje al kunnen volstaan om de boel schoon te krijgen. Maar dit zie ik niet gebeuren bij een beginner, zeg maar. (Later pas! :p )


Vergeet ook niet dat het pakket bestaat uit dingen waar het niet iedereen mee eens zal zijn. Althans, hij is samengesteld uit reviews, eigen ervaringen, forum-ervaringen, etc. Dus het meeste zal in iedereen zijn straatje vallen, maar sommige dingen ook niet.

Het is een sterke indicatie, maar vooralsnog mijn visie. :D

Ga nou eens verder typen joh :eek: ipv steeds te reageren. o_O
Zit met smart te wachten op de rest van je verhaal. Voelt een beetje als wachten op de uitslag na een examen. :blush:
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Kleine update gedaan. :D Momenteel mijn knie gesloopt en dus weer wat extra tijd om te doden.

Feedback en suggesties ontvang ik graag :p Vergeet niet: Het is een basis voor de beginner. We zijn allemaal begonnen met een basis en vanuit daar onze voorkeuren gaan ontwikkelen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Quantoxx, bestaat er zo'n stappenplan voor het onderhoud van het interieur, leder en/of stoffen?
De zoekmachine levert niet direct iets op.
Deze hier voor het exterieur heeft mij flink op weg geholpen waarvoor dank.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Matsu - Hier ben ik wel ooit aan begonnen, maar had mijn twijfels on verder te gaan. :p Ik heb wel stoffen interieurs behandeld, maar zonder extractor. (Meest ideale is toch wel het gebruik van een extractor en mijn methode was dus zonder)

Lederen interieurs heb ik ook vaker gedaan, maar wilde eerst meer leren over verschillende soorten leer en hoe deze behandeld zijn. (Zo ben ik recent gevraagd om het leder van een custom SLK te doen, maar bij aankomst bleek het om ''aniline leder'' te gaan en bijv. Gliptone is daar niet voor geschikt)

Hmmm... Misschien kan ik toch een basis-stappenplan maken voor deze dingen. :D Zal hier eens over nadenken en als ik het doorzet, dan zal ik hem gaan uitschrijven. ;)


EDIT - Ik heb een begin gemaakt, @Matsu :p Ik moet alles nog even dubbelchecken en enzo, maar is dit ongeveer wat je bedoelde? (Begin-post aangepast)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Matsu