• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Basissetje

drughi

Detailing rookie
1 jul 2011
2
0
Hoi,

Heb pas een E90 gekocht en ben van plan hem mooi te onderhouden! (kleur is Sparkling Graphite indien dat nuttig is)
Hij is bij de garage gepolierd enzo dus hiervoor ben ik even gerust en kan ik me focussen op cleanen.

Ik heb echt NIETS van materiaal dus moet alles kopen.
Dit had ik in gedachten :

8Z1Rn.png


Heb ik nog extra aanbreng/afneem doekjes nodig?
Welke wax gebruik ik voor mijn velgen?
tivn3.jpg

Tzijn deze velgen


Thx!
 
Knappe wagen!

Heb je ook een emmer waar die gritguard in past?
Waar ga die microfiber applicator voor gebruiken?
 
Ik zou als glasdoek een (extra) poorboys drying towel gebruiken. Werkt zeer goed!

Gebruik ik ook na een tip van iemand hier op het forum, die vond deze beter dan de mint merking

(Mooie wagen trouwens)
 
Die microfiber om mijn velgen te waxen.
Bedoel je een droogdoek van poor boys ipv die microfibre window cloth?
Is bijna dubbel zo duur, is het dan zoveel beter?
 
Voor de velgen vind ik de Wheel Sealant van Poorboys een topper!
Aanbrengen met een pad, uitwrijven met een MF doek. :party:
 
+1 voor Poorboy's Wheel Sealant

Aanbrengen doe ik met een gewone foampad (maar ik neem dat een microfiberpad ook kan mocht je dat prefereren)

Hou er wel rekening mee dat als je Poorboy's Spray and Rinse op je velgen gebruikt je daarmee wel de velgenwax zal verwijderen...dus 1 x goed reinigen met Spray and Rinse, waxen en dan gewoon wassen :ja
 
Hallo,
Heb je idd emmers voor de grittguards,ik zou gewoon ff wat meer je water verversen ,indien nodig en andere dingen kopen die volgens mij belangrijker zijn.

Wheelwax onderandere.:-b (aan te brengen met een gewone verfkwast)
Die "cleaner" van poorboys zou ik zeker niet nemen,lijkt me nogal sterk spul.
Als je de wheelwax gebruikt,zijn je velgen goed beschermt en maak je ze ook makkelijk schoon al dan niet met de mini-ez-brush of een goedkope mf-handschoen(2 euro met 2 mf-doekjes bij,in carrefour)

De megs handschoen is prima ,heb ik ook ,maar de lamswollen van mothers vind ik stukken beter en is volgens mij beter voor je lak en een beetje goedkoper dan de megs.(kan je er gelijk een goedkope gebruiken voor de "onderzijde" van de wagen(nooit met het lammetje of andere de onderkant poetsen,want dan krijg je de volgende keer problemen vrees ik)

Doekje voor de ramen : ok maar zou deze alleen gebruiken om de ramen op te blinken(en een goedkope om de ramen mee te "poetsen".)
De megs ruitenreiniger is ok,maar als je de mothers-variant neemt kom je weer ietsje goedkoper uit.
Zeker de delirium nemen,is zowat 1 van de beste droogdoeken en makkelijk om mee te werken.
Ik heb zelf zo'n wafeldoek van mothers en die droogt idd wel heel goed,maar werkt niet fijn(te stijf) en niet uit te wringen.

Heb zelf net de wheelbrush ontvangen en vraag me eigenlijk af of het toch niet verstandiger was om de banden gewoon met een grote schildersborstel te wassen.(kan je dus ook op besparen)

Ik zou nog gaan voor een spraywax of QD(bvb spray en wipe kan voor de lak en de ramen)

Langer dan 4 maanden zou ik toch niet wachten voor er een wax op komt hoor,ze beloven altijd veel maar je moet het eerst nog ondervinden.....

Is mijn mening ,hopelijk heb je er wat aan .

Groeten Danny