• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BBS RS 772 poging tot restauratie

DonButtie

Detailing chief
28 jun 2013
345
88
36
hee

het vrouwtje der auto is naar de sloop gegaan maar heb natuurlijk der velgen eronder vandaan gehaald
wist wel dat het bbs was maar nooit naar gekeken echt welke het waren.

Het plan is om deze helemaal netjes te gaan maken. Misschien door te laten stralen of iets maar dat komt wel.

Deze velgen zijn zeker 4 jaar nooit naar gekeken dus ook nog nooit iets van schoongemaakt.
Het was dus een flinke klus om het remstof van minimaal 4 eraf te krijgen.
helaas hebben ze ook flinke oxidatie plekken zitten.

Maar na een lekker soppie gemaakt te hebben en een schuur spons en afwas borstel in de hand de velgen te lijf gegaan.
Ontzettend hard boenen en bikken toch een redelijk resultaat geboekt op 1 velg

ben begonnen met de binnenkant van de velg

Foto-3ARH76R3-D.webp

zo trof ik de velgen aan toen ik ze eraf haalde.

Dit het resultaat

Foto-8TCCHATB-D.webp

Dan even de vergelijking

Foto-EHK6MFRS-D.webp

Vervolgens het zelfde gedaan met de voorkant

zo waren voor ik begon

Foto-NNBLV8UO-D.webp

dit na flink poetsen

Foto-HCDFIBEF-D.webp

en weer de vergelijking

Foto-7KCFZM66-D.webp

toch goed gelukt moet ik zeggen

heb alleen monello non ferro meer dus moet ik nog effe halen en kijken wat dat doet.

Mocht je de velgen uitelkaar halen door de 12 kant m8 of m6 te verwijderen, houdt er dan rekening mee dat jeje boutjes eerst ff in laat trekken met wd40 alvorens je er kracht op zet. En na het in elkaar zetten moeten ze opnieuw geklokt worden om zo hoogteslag te voorkomen. Je bent in iedergeval lekker bezig en het begin is er.

Hee bedankt voor jullie reacties
maar wat houd dat klokken in dan?
zit er speling in de gaten van het hart dan?
ga ze laten stralen denk ik en kijken of ik ze kan laten coaten. Weet iemand miss een goed en goedkoop adres ervoor want me zwager heeft ook nog set borbet liggen om te stralen.

Nog een vraag gelijk

weet iemand hoe ik de achter blijvende zwarte vlekken bij de boutjes weg krijg want daar kan ik op blijven boenen maar gaan echt niet weg.
moet nog non ferro halen van monello hopen dat die het weg krijgt ivm het eventueel toch niet laten stralen

Klokken is in dit geval niet nodig, het hart zou volledig vlak en netjes opgesloten moeten liggen.
Wanneer je de (nieuwe) boutjes netjes kruislings aandraait op moment, zul je waarschijnlijk geen problemen krijgen.
Laten klokken is altijd nog een optie ;)

Als je alleen de harten wilt stralen kan ik dat voor je doen voor een schappelijke prijs, ook het spuiten is mogelijk bij een vriend van mij. Levert gewoon net werk voor n mooie prijs. Uitklokken is ook mogelijk, is ook niet zo een ingewikkeld verhaal, als je maar weet wat je doet :)

Ik wil heel het wiel laten stralen dan want de velg heeft ook oxidatie zat en op 1 velg zit ook een deuk.
die moet ik er ook nog uit krijgen. Denk eerst proberen met kunstof hamer. Maar wat zou het kosten als ik het bij jou laat doen?

Ik heb op de site gekeken en ziet er goed uit.
alleen is Heerde beetje ver voor mij. Woon onder Rotterdam en helemaal daar heen en weer te gaan is beetje ver. Maar bedankt voor de optie

Ik kan alleen de harten stralen voor je. Deuk is niet iets om met een rubber hamer te doen, maar dat is mijn mening. Oxidatie aan de binnenkant kan je ook met de hand, ik weet niet hoe erg het is?

Uitbesteden zal je denk ik wel op een 300/400 euro uitkomen gok ik.

Als je beetje op foto inzoomd baan je het een beetje zien hoe het ervoor staat. Want er zitten flinke plekken op en wil het helemaal goed aanpakken

Nee deze wielen zijn geen leuk plastidip project
heb me wielen van me Ford, cossies 8j breed ook geplastidipt maar dat is een grote 5 spaak bij deze moet je veels te veel hoeken maken om netjes te krijgen