• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

beading verdwenen na 1 wasbeurt??!

Rob_accord

Detailing rookie
31 jul 2009
39
0
Hallo, heb zo een 3tal weken geleden m'n auto volledig onder handen genomen,
het was niet de eerste keer dat ik detail, ben ondertussen toch al een jaar of 3 bezig dus ken de verschillende benamingen en termen
en weet ook de verschillende stappen

vermits er niet veel swirls en defecten waren heb ik eerst de wagen gekleid daarna witte pad en Poorboys World Professional Polish
daarna zwarte pad met balckhole
daarna 2laagjes collonite 915.
de beading was prachtig na de eerste regenbui!!

Nu heb ik de wagen gewassen met Super Slick & Suds Concentrated Car Wash daarvoor heb ik gefoamd met ssf.
tijdens het wassen had ik nog beading effect maar na een dag of 5 is het beginnen regenen en is de beading veel verminderd, grote druppels en geen mooie kleine waterdruppeltjes meer??

waar zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?

Wat ik zo 1,2,3 kan bedenken is dat OF de foamverhouding OF de shampoo-was-verhouding teveel is geweest: zodoende je waxlaag gestript :(

Het is toch wel droog geweest vandeweek en er lag wel een beetje stof op en heeft 1 dag onder een boom gestaan (uit noodzaak) , maar kan dat de oorzaak zijn dat er zo een grote druppels vormen? heb dit nog nooit meegemaakt!!
het is de eerste keer dat ik collonite en Super Slick & Suds Concentrated gebruik, daarvoor gebruikte in altijd nxt2.0 wax en shampoo

wat zijn jullie verhoudingen van Super Slick & Suds Concentrated Car Wash?

Dacht eigenlijk hetzelfde als Aron. Op een mooie schone waxlaag zul je netjes druppels zien, maar met het nodige stof op je lak, kunnen die druppels gaan uitlopen.
Al eens geprobeerd om een stukje te wassen? Check daarna eens je beading.
Ik kan me niet voorstellen dat Collinite 915 zo rap pleite is.

Nee ok, maar als eerst alles top is, je daarna gaat foamen en wassen, dan kom ik toch echt terug op een gestripte waxlaag ( ook al is het een topper als de 915 ).
Als ik mijn auto in de wax heb staan, er een maand niet naar kijken dan zou de laklaag nog viezer moeten zijn en alsnog ziet het er bij mij nog beter uit, vandaar mijn verbazing
( kan het uiteraard mis hebben, maar iets in mij knaagt )

het is en blijft gokken, maar als ik bijvoorbeel 845 op mijn auto smeer.
en ik foam met PURE ssf, dan stript hij hem echt niet.

vergeet niet dat bijna alle collinites ook detergent proof zijn, en zelfs tegen strooizout kunnen.
ik denk dat 915 daar ook onder valt, maar dat weet ik niet helemaal zeker

Ik vind het vreemd, ik heb zelf ook 915 en die is zeer moeilijk te strippen. Na 3 weken zou hij echt niet weg moeten zijn. Hoe heb je het opgebracht en afgehaald?

manueel aangebracht met Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad Soft Foam en afgenomen men met 2 mf doeken.

Morgen voormiddag gaat het mooi weer zijn en in de namiddag gaat het waarchijnlijk regenen, perfect weer om eventjes uit te testen!!

Ik hou jullie op de hoogte

Bedankt voor de snelle reacties.

Vreemd dat er geen beading meer is na zo'n korte tijd. Collinite's 915 houdt het echt wel wat langer vol dan 3 weken: ik heb eind november (!) een laag 915 (vandaag vervangen door Dodo's Banana Armour) aangebracht en ik had vanochtend bij het afspoelen van de auto, na het foamen, nog een betere beading dan dit.

Tim heeft ooit eens op het forum gepost dat bij het gebruik van sommige shampoo's de beading tijdelijk verminderd, mogelijk is dat hier ook het geval. Kijk eens of je bij gebruik van de NXT shampoo wel weer beading terugkrijgt?

Veel succes.

Hoeveel shampoo heb je gebruikt op hoeveel liter? Teveel shampoo stript ook je wax.

Ik heb het ook wel eens gehad dat de beading compleet ruk was terwijl ik een week ervoor de wagen had voorzien van een vers laagje wax.

Pas na het droog maken en opnieuw nat maken kwam er weer een aardige beading tevoorschijn.

Vandaag m'n wagen gewassen en,... daar was de beading weer, was misschien wat te voorbarig dat de waxlaag verdwenen was.

Vandaag m'n wagen gewassen en,... daar was de beading weer, was misschien wat te voorbarig dat de waxlaag verdwenen was.
zal waarschijnlijk van dat stof geweest zijn.
raar heb dit nog nooit meegemaakt dat na 5 dagen de beading zo kan verdwijnen.
Ik heb nog sheeting, het water loopt nog mooi van de wagen af maar niet meer zo snel als wanneer ie net gewaxt is geweest.

here some pics,
sorry van gsm kwaliteit.

Even de waxlaag boosten met QD+ ? De beading is niet echt bijzonder te noemen...

Collinite 915 (geen enkele Collinite wax) kan je strippen met een autoshampoo! Tenzij je hem puur gebruikt of 1:1 verdund. Deze waxen krijg je er echt alleen af als je met agressieve middelen werkt (Dreft dasty vaatwastablet). Collinite is detergent proof.

Andere oorzaken kunnen zijn

-Slechte hechting tussen de Blackhole en de Collinite wax.
-Hoeveel tijd zat er tussen die 2 laagje 915? Collinite adviseert 24 uur tussen wax lagen aan te houden. Dat moet je echt aanhouden. Alle waxen van Collinite gebruiken naphta als solvent. Indien de onderlaag nog niet goed is uitgehard wrijf je hem met de solvent van de 2e laag er gewoon weer vanaf.
-Nog een mogelijkheid kan inderdaad een dikke stoflaag of vetlaat zijn (waar heb je achter gereden heb je onder een boom gestaan staat je auto naast de bulderbaan van schiphol?)

Oei, ik heb wel geen 24uur gewacht vooraleer de 2de laag aan te brengen,...
Na het oppoetsen van de eerste laag heb ik na een half uurtje of zo de 2de laag gedaan.
Is het beter van na blackhole ook nog een periode tussen te laten vooraleer er de wax op te smeren?

Ps, op die foto heb ik zelf voor regen gespeeld met de tuinslang, het is misschien daarmee dat de
beading niet echt bijzonder te noemen is??

Op de fles van Blackhole wordt geen wachttijd opgegeven. Ik vermoed dat dit dan ook geen rol speelt. Zelf gebruik ik de Blackhole eigenlijk nauwelijks nog. Ik zie geen verschil in glans maar bespeur wel een mindere hechting. Bij Rubbish Boys en M21 sealant heb ik dit aan den lijve ondervonden.

Of je water met een tuinslang een sprayer of door de regen op de lak laat komen maakt m.i. niet zoveel uit. Alhoewel ik vaak heb gezien dat bijvoorbeeld tijdens stortbuien de beading eigenlijk pas ontstaat als het is gestopt met (hard) regenen en het water grotendeels van de lak is afgedropen