• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnen met roterend polijsten

Joost

Detailing addict
14 mei 2008
380
62
Na jaren excentrisch gepoetst te hebben wil ik de overstap gaan maken naar roterend.
Dit ook vanwege de knetterharde VW en Audi lak.

Ik zit er aan te denken om deze te kopen. https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/PRO900_Rotary_Polijstmachine__101724

Aangezien Tim alleen maar voor kwaliteit in zijn assortiment kiest lijkt het me een goede aankoop voor weinig geld.

Hoe zijn jullie iedeeen hierover? Best buy of niet?

Welke backingplate zouden jullie kiezen en waarom? flexibele of niet?

Kunnen mijn huidige LC pads er op? Wit, oranje en rood heb ik.

En kan ik ook gewoon met de M80 enzo er op? Of is deze alleen voor excentrisch.

Tja, echt een noob wat roterend polijsten betreft..

8o
 
Best buy of niet? >> Prettig in gebruik en zeker zijn geld waard

Welke backingplate zouden jullie kiezen en waarom? flexibele of niet? >> Beide kan, flexibel is iets lastiger in gebruik maar wel vergevingsgezinder

Kunnen mijn huidige LC pads er op? >> Ja die passen mits de backingplate bij die maat hoort. LC's zijn wat stugger dan Kompressors en daardoor voel je eerder dat je de Rotary scheef houdt. Kompressors zijn zachter en vangen scheefhouden wat op, dus beter opletten.

En kan ik ook gewoon met de M80 enzo er op? >> Kan ook, maar eerst testen of dat het gewenste resultaat geeft.

Hans
 
Bedankt voor je reactie!

Ik ga er ook van uit dat ik met mijn huidige pads gewoon op de rotary kan maar ik zag in de webshop 2 verschillende varianten van de LC pads. Waarbij de ene juist voor rotary is.

Maar goed, een clinic bijwonen is dit jaar wel weer eens leuk. De laatste clinic waar ik bij was, was alweer in 2008 als ik me niet vergis.