• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginner Detailing, Aanschaf Dap900 en anderen beginners sets

Daikie

Detailing rookie
23 jun 2013
11
0
43
Goedendag,

Sinds kort ben ik een bezitter van een anderen auto een Citroen C4 1.6 vtr uit 2005, zwart metallic.
De vorige eigenaar hield de auto redelijk goed onderhouden als exterieur en interieur.
Zelf wil ik daarom auto netje bijhouden en ben afgestapt van de "goedkoper"washshampo's en teflon waxen.

Heb laatst een kleine bestelling gedaan om eigenlijk alleen te wassen en velgen bij te houden.
Maar naar uitgebreid dit forum heb gelezen,
jeukt het mij toch om auto te polijsten en waxen en verdere detailing te doen.
Afgelopen weekend de auto gewassen met DJ mild to ne born met een wasmitt van Mg, maar zag in de zonlicht héél lichtjes swirls.

Mijn zus uit A'dam kwam ook even langs met d'r Opel astra cosmo sport uit 2004 met zwart metallic
Uiteraad mocht ik die ook even wassen, omdat mij auto zo mooi glimde.
Maar tot grote schrik zag ik dat haar auto alle wasstraten van A'dam heeft gezien.8-o
En dat de vogelpoep in A'dam erg chemisch kan zijn.

Daarom te overwegen om een Dap900 te nemen.
Uiteraad wil ik als starter gewoon beginnen.
En wil in fases diverse artikelen aanschafen.
Voorlopig even bij het exterieur.

Wou eerst een Clinic volgen van Carclean maar die zijn vol van 6 juli.
Wachten tot de volgende datum en mischien een dap900 nemen.
Maar lezen van dit forum en youtube bekijken kom ik ook al een eind.
En een auto "de opel astra" om te testen :lol

Zat zelf te overwegen om een Dap900 powerpack te nemen om te beginnen.
Toch compleet met polijstmiddelen en pads.

Voor het wassen beschik ik al:
- DJ mild to be mild
- Wasmitt van Mg ( voor bovenkant auto )
- Wasmitt ( onbekend, voor onderkant auto )
- Delirium Drying Towel ( en ander Mf doeken van de action voor binnenkant deuren )
- 25L emmers 3x. ( 2 sys. wassen en 1 extra, emmers komen van me werk, vul ze voor de helft mits meerdere auto's )

Voor velgen beschik ik al:
- Borstel EZ Mini Brush
- Borstel Mother's Wheel Brush
- Iron X
- WheelWax
Hierbij wil ik nog een Tyre dressing bijkopen.

Nog te kopen:

Voor het kleien:
- Mothers Wax, California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)

Voor het polijsten:
- DAP900 powerpack

voor het voeden:
- PB, Black Hole
- 1x Zwarte pad voor dap900

Voor het waxen:
- DJ Purple Haze Pro ( sample potje 30ml,had ik al in bezit)
- 1x zwarte pad voor dap900
- Monello, Peluche Bianco.


Nu weet ik alleen nog niet voor voor middel voor mijn rubbers en kunstofdelen moet gebruiken.( Trims heet dat toch ? )
Zou daar graag nog advies van willen en uiteraad of het lijst geschikt is voor een beginner.
Dacht zelf nog een cleaner te gebruiken na het polijsten, is dat nodig bij zware aantasting? bv is het geval van de opel astra vlekken vogelpoep
Ik zie graag de reactie tegemoet.

Mvg, Daikie
 
Allereerst welkom!

Ziet er uit als een mooie basis lijst. Voor de trims zou ik zelf AF trim revive nemen - vind ik erg goed en plezierig werken + ruikt ook lekker. Voor na het polijsten wordt Eraser aangeraden en om je pad te bevochtigen PB Spray&wipe dus die zou ik toevoegen aan je wagentje.
 
Die Astra, is dat het model van 1998-2004 of van 2004-2009 ?

Ik vraag dat omdat er qua hardheid van de lak nogal verschil inzit.
Zelf gebruik ik vaak de Autofinesse Revive op de trims omdat dat net even sneller intrekt als een trimrestorer.
Na het polijsten loont het zich zeker om de auto af te nemen met Eraser om er zeker van ta zijn dat je een schone lak hebt.

Laat de lak na het afnemen met Eraser wel even een minuut of 5 met rust voor je er een Black hole of wax op aan brengt.
Spray & wipe mag zeker niet ontbreken in de collectie !

Overigens hoop ik niet dat je jezelf als doel hebt gesteld om die vogelplekken ook uit de lak te halen.
Denk dat 90% daarvan al een gelopen zaak is en dat je daar mee zult moeten leren leven.
 
Lijkt mij een mooie set die je wilt aanschaffen. Kun je prima mee uit de voeten. Enige dat ik mis zijn meer doeken.
 
Alvast bedank voor de snelle reacties al.
Heb de AF trim revive, PB spray and wipe, en de eraser bijgevoegd met nog
erbij diverse pads en afneem doeken voor waxen en polijsten.

Voor het wassen beschik ik al:
- DJ mild to be mild
- Wasmitt van Mg ( voor bovenkant auto )
- Wasmitt ( onbekend, voor onderkant auto )
- Delirium Drying Towel ( en ander Mf doeken van de action voor binnenkant deuren )
- 25L emmers 3x. ( 2 sys. wassen en 1 extra, emmers komen van me werk, vul ze voor de helft mits meerdere auto's )

Voor velgen beschik ik al:
- Borstel EZ Mini Brush
- Borstel Mother's Wheel Brush
- Iron X
- WheelWax
Hierbij wil ik nog een Tyre dressing bijkopen.

Nog te kopen:

Voor het kleien:
- Mothers Wax, California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)

Voor/na het polijsten:
- DAP900 powerpack
- CarPro Eraser
- PB Spray&wipe

voor het voeden:
- PB, Black Hole
- 1x Zwarte pad voor dap900
- Monello, Peluche Bianco

Voor het waxen:
- DJ Purple Haze Pro ( sample potje 30ml,had ik al in bezit)
- 1x zwarte pad voor dap900
- Monello, Peluche Bianco.

Voor het Trim.
- Auto Finesse, Revive Trim Dressing
- kwast
- Mothers Wax, Microfiber Applicator Pads - 2st.

Juffir1 het gaat om een Opel astra vanaf 2004 – 2009.
Verder heb ik ook zitten twijfelen over mijn eigen lak,
typisch Frans zachte dunne lakken.
Hoe pak het zich uit op de kunstof delen bv op me voorspatborden en bumpers?
 
Na het polijsten was ik de auto weer helemaal, ben ik meteen van al die witte stof af.
En zie ik meteen of alle lijmresten van de plakband weg zijn.
 
Op mijn (ex) Fransoos (Megane GT) behandeld ik de kunstof delen net als de metalen delen.
Je moet even extra aandacht besteden als je zware correcties gaat toepassen dmv een rotary ed ivm de warmte, maar bij gewoon gebruik van een DAP valt dat allemaal nogal mee.

Niet teveel zorgen over maken, gewoon rustig beginnen en je hoofd erbij houden.
 
De eraser aanbrengen, gewoon het beste met 2 mf doeken werken?
voor het aanbrengen en om het mee afvegen. Of gewoon nevelen en met 1 doek wegnemen?
 
inge;333530 zei:
Voor de trims zou ik zelf AF trim revive nemen - vind ik erg goed en plezierig werken + ruikt ook lekker.

Je bedoeld waarschijnlijk de Poorboys Natural Look ivm de geur want de AF is zeer goed en vlekt niet buiten maar wel een chemisch-oplosluchtje en daarom ook niet gebruiken IN de auto ,
dan wel weer de Natural Look! ;)

@daikie: gewoon afnemen zonder kracht met een goede microvezeldoek, Erazer pas gebruiken als residu niet weggaat met een simpele handeling.
Pufje erazer op de plek en afnemen. Als je rustig en dun met produkt werkt, gaat je erazer daarvoor wel erg lang mee!
Hou je doeken ook maar voor 1 funktie per keer, dus beter wat doeken "teveel" en berg ze elke keer goed op zodat er tussentijds geen stof of vuil van de grond tussen kan komen!
Schaf ook voor je emmers een grid- of scratch guard aan.
 
Yep, je hebt gelijk de AF voor buiten de PB voor binnen. Doch beidden ruiken lekker dus voor het luchtje zou je best AF binnen kunnen gebruiken. Is waarschijnlijk net zo chemisch als de PB.