• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginner met shoppinglijst + vragen

ManuelV

Detailing trainee
11 jul 2019
10
45
Ik heb al heel wat doorgelezen en mij vooral gebaseerd op Quantox basispakket + stappenplan. Ik leg iedere werkdag 55km af om naar het werk heen en terug te rijden. Waarvan in totaal 30km op de autosnelweg.
Ik weet op dit moment nog niet zo goed hoe ik te werk wil gaan. Het is voor mij denk ik wel mogelijk om mijn auto zo goed als iedere week te wassen in een wasbox. Heb ik dan nog een voorwas nodig?
Ik kwam in een ander topic bijvoorbeeld ook tegen dat er gebruik werd gemaakt van PB super slick & wax. Kan ik hiermee mijn auto dan goed op peil houden? (+velgen apart)
Ik zou dan nog een paar keer per jaar te werk kunnen gaan met kleien + glaze + waxen.
Voorlopig staat op de lijst:
Monello Peluche Verde Trio - 45x45cm
Poorboys World Super Slick & Wax - 946ml (afhankelijk van hoe op mijn vraag wordt geantwoord) en anders de Dodo Juice Born to be Mild shampoo - 1000ml
Monello Wash Mitt (eventueel nog een 2de washmitt)
Gyeon Q²M Silk Dryer XL - 70x90cm
Monello Non-Ferro - 500ml
Monello Wheel Woolie - Medium (hoop dat het formaat correct is, lijkt me niet de moeilijkste velg om alle hoekjes zuiver te krijgen)
2 emmers met grit guards waarvan ene met deksel zodat ik warm water mee kan nemen

Een 2 tot 3 keer per jaar (is dat voldoende?) dan kleien met
Monello Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay
gevolgd door
Meguiars Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml + Monello Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
en daarna waxen met
Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml

Ik ben met mijn vorige auto's alleen maar naar de carwash gegaan en heb dus 0 ervaring met kleien/glaze/wax maar heb al wat video's hieromtrent bekeken dus hoop dat het allemaal wel goed komt. Ik moet ook nog bij de dealer navragen wat zij met de auto zullen doen voordat ik deze op 9 augustus mag ophalen.



toyota-rav4-2019-alternate-01_tcm-3044-1529279.jpg
 
Of, wanneer, waarom en moeten is helemaal gebasseerd op van jij vindt, kunt en wilt.

Klei-en is alleen nodig als de auto ruw aanvult na het wassen. Is de lak glad, niet nodig. Er is geen tijdsduur aan te geven. De shampoo is ook geen probleem. Wash & Wax is leuk, je vraagt alleen wel 2 taken van je shampoo en de fles is even groot ;) Allebei kan. Ik zou persoonlijk wel zo nu en dan, als je er zin in hebt een quick detailer er op doen. Dit geeft nog ietsje bietsje meer bescherming en zorgt er ook voor dat je de auto naloopt.. Monello Perfetto zou een optie zijn.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Alvast bedankt voor het antwoord.
Ik had dus in gedachten om de auto in augustus 2 keer met de wash & wax te doen (of toch eerder de dodo juice en daarna een wetcoat erop?) en de velgen met de non ferro. Dan zou ik de auto eind augustus grondig doen met de Dodo juice shampoo gevolgd door glaze + wax. Tot kerst zou ik om de 1,5 week (af en toe 2weken afhankelijk van hoe vuil de auto is) de auto dan opnieuw wassen met de wash & wax + daarna de detailer die je aangaf. Met kerst weer grondig met glaze + wax en tegen dan waarschijnlijk ook eerste keer kleien. Dan weer gewoon en met pasen weer grondig. Lente + zomer heb ik dan weer meer tijd om tussendoor ook wat grondiger te poetsen indien nodig. Tegen volgende zomer hoop ik dan wat meer gevoel in inzicht hierin te krijgen.
Ik vraag me nog af of deze producten op elkaar geen problemen geven of dat ik het beter bij 1 merk kan houden. Lijkt dit voldoende bescherming of mis ik nog iets?
 
Laatst bewerkt:
Mijn visie op het lijstje:
https://www.carclean.com/nl/lotus-microfiber-towel-40x40cm-5-pack.html
Dodo Juice Born to be Mild shampoo - 1000ml
Monello Wash Mitt (eventueel nog een 2de washmitt)
Gyeon Q²M Silk Dryer XL - 70x90cm
Monello Non-Ferro - 500ml
Monello Wheel Woolie - Medium (hoop dat het formaat correct is, lijkt me niet de moeilijkste velg om alle hoekjes zuiver te krijgen)
2 emmers met grit guards waarvan ene met deksel zodat ik warm water mee kan nemen

Een 2 tot 3 keer per jaar (is dat voldoende?) dan kleien met
Monello Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay
gevolgd door
https://www.carclean.com/nl/lime-prime-pre-wax-cleanser-500ml.html + Monello Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
en daarna waxen met
Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml

Producten van verschillende merken gebruiken bijt mekaar niet (tenzij je een coating gebruikt maar dat is wat anders).
Kijk ook eens naar onderstaande:
https://www.carclean.com/nl/red-mist-protection-detailer-500ml.html ipv wetcoat
 
Kort vraagje. Bij de dodo red mist staat dat je hem rechtstreeks op de auto kan spuiten en dan afvegen. Hier in de shop wordt aangeraden om dit niet te doen. Dus nadat de auto volledig gewassen is, gebruik ik een microvezeldoek waarvan ik één kant inspuit en hiermee op de auto aanbreng. Met de achterkant veeg ik schoon? Of beter 2 doeken gebruiken?
 
@ManuelV - Het zou met één doek kunnen, zoals je aangeeft. Maar persoonlijk pak ik twee doeken.

Product op doek 1 sprayen,
Nawrijven met doek 2.

Uiteraard op een droge auto gebruiken.
 
Bedankt! Zal het deze keer met één en volgende keer met 2 doeken doen. Zal wel snel blijken wat fijner aanvoelt.