• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnersdetail Ducati 900 SS 1998

The Gent

Detailing addict
14 okt 2012
196
62
35
Hallo Carcleaners,

Bij deze wil ik graag mijn eerste detailbeurt showen!
Na jaren gebrui te hebben gemaakt van het 'normale' spul (Turtle kwak, valma, Meguiar's en Mer), dit en een ander forum gevonden. Nieuwe hobby is in de maak en onderhand 2 bestellingen verder. Alles is handmatig gedaan, daar ik nog niet in het bezit ben van een DAP900, die binnenkort zeker moet komen. Daar ik zeker verder met dit wil en ook voor andere mensen wil gaan detailen. Heb al wat reacties van de mensen uit de straat, daar de mensen mij vaak bezig zien met de auto's/motor.

Ik heb gebruik gemaakt van de volgende producten:

Wassen:

- Wash & wax with Carnauba (Shampoo van de wibra, doet al jaren prima zijn werk en geeft een redelijke glans na wassen)
- Monello Washmitt, Rasta washmitt (merk onbekend)
- Microvezel spons
- Aantal kwasten voor de moeilijk bereikbare plekjes
- 2 Gamma emmers met grit guard.

Klei:
- Meguiar's quick clay detailing system

Drogen:
- Monello bianco doek

Velgen:
- Kärcher velgenreiniger
- Sonax Velgenreiniger
- Mother's velgenborstel
- Remreiniger
- Microvezeldoeken (Monello en Valma), oud shirt voor de remreiniger
- Kwasten
- W5 vaste wax (Lidl wax)

Polish/wax:
- Autoglym SRP
- Collinite 845
- Meguiar's Scratch x 2.0
- Monello Nero en Verde doeken

Overzicht gebruikte spullen en groot gedeelte collectie (niet alles is gebruikt)
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Nu wat foto's na het wassen (excuses voor kwaliteit, maar had toen geen fatsoenlijke camera tot m'n beschikking):

Foto's velg voor, na wassen en na waxen:

En nog wat foto's na srp en 2 lagen Collinite 845:

Thanks for watching! Ik hoop dat het resultaat jullie een beetje kan bekoren. Mochten jullie nog vragen, opmerkingen of tips hebben, schroom niet om ze achter te laten:-)^

Ziet er mooi (rood) uit :-)^

Als je dan toch vist achter opmerkingen :

wat is de aanslag op je tandwielen/bouten (foto 7 ) , lijkt mij dat je met iets poetst dat té agressief is :weetniet .....misschien is het altijd wel zo en dan zeg ik niks :-d

grandscenicman;303590 zei:
Ziet er mooi (rood) uit :-)^

Als je dan toch vist achter opmerkingen :

wat is de aanslag op je tandwielen/bouten (foto 7 ) , lijkt mij dat je met iets poetst dat té agressief is :weetniet .....misschien is het altijd wel zo en dan zeg ik niks :-d

Aluminium is nog niet gepoetst, daar komt na de eerstvolgende bestelling;) Dus bouten, uitlaten aluminium framewerk etc. komt dus, niet in de post gezet.

Met betrekking tot roestaanslag, is niks bijzonders. Ketting is volledig ontvet (kettingvet zat dus op de velg, die ik na aantal x iron x er echt niet afkreeg en toen het monstermiddel remreiniger van stal moest halen) en dan krijg je van de mix van iron x, velgenreiniger en remreiniger nevel die ook op de ketting komt. Foto's zijn direct na het uifbuffen genomen en pas de volgende ochtend onder het doek vandaan gehaald en de ketting ingevet.

Met iron.x kun je metaaldeeltjes losmaken van de lak, om kettingvet te verwijderen heb je ander spul nodig, WD40 doet dit bijvoorbeeld heel aardig.
En ik zou heel erg oppassen met velgenreiniger in de buurt van je ketting, als dat spul achter de X-ringen, blijft het daar wel een tijdje zitten en kan het aardig invreten.

Verder blinkt ie mooi :-) Je kunt nog mooi een paar weken (of maanden hoop ik) rijden voor de eerste pekel op de weg ligt!

Rembo;303594 zei:
Met iron.x kun je metaaldeeltjes losmaken van de lak, om kettingvet te verwijderen heb je ander spul nodig, WD40 doet dit bijvoorbeeld heel aardig.
En ik zou heel erg oppassen met velgenreiniger in de buurt van je ketting, als dat spul achter de X-ringen, blijft het daar wel een tijdje zitten en kan het aardig invreten.

Verder blinkt ie mooi :-) Je kunt nog mooi een paar weken (of maanden hoop ik) rijden voor de eerste pekel op de weg ligt!

Iron x heeft in mijn geval, op 3 auto's als verschillende verkleuringen op de velg verwijderd, terwijl er nog best wat metaaldeeltjes blijven zitten, heb ze ingewerkt met kwastje;) op het motorforum hadden ze het idd ook over wd40, maar dat is zo een vette troep, dat wil ik echt niet op mn velg hebben!8-()) vandaar dat ik met remreiniger aan de slag ben gegaan, rustig werken en niet teveel gebruiken. Werkt perfect en je hoeft geen vette troep meer te verwijderen die de wd40 achterlaat. Bedankt voor het compliment! Het ergste is, het is m'n vaders motor. Ik ben nog op zoek naar een motor namelijk

Aficior;303600 zei:
Kettingvet los je op met Meguiar's Super Degreaser of bijvoorbeeld een beetje wasbenzine.

Super degreaser is een mooie tip voor de volgende keer, dank!;) Wasbenzine was helaas op thuis, dus toen maar naar remreiniger gegrepen.:-"

nicknameless;303601 zei:
Carclean.com heeft ook nog een webshop speciaal voor motoren:

www.motorclean.nl

;)

Yes, i know! Maar het is toch nagenoeg hetzelfde assortiment:P En moest ook spullen voor de auto hebben;)

The Gent;303625 zei:
Super degreaser is een mooie tip voor de volgende keer, dank!;) Wasbenzine was helaas op thuis, dus toen maar naar remreiniger gegrepen.:-"
Geen moeite. Doen we hier graag en nog gratis ook.