• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnervragen over wax, klei e.d.

Die link heb ik opgeslagen, nog 1 ding, de spray and wipe voor die klei te gebruiken nu lees ik hier boven weer dat je hem 1:1 kan verdunnen...maar bij de link van stimpy zegt hij "Dat geldt alleen voor de last touch, Spray and Wipe is RTU (Ready to Use)" hoe zit dat nu precies?
 
spray and wipe kun je net als Last Touch 1:1 verdunnen voor het kleien, moest dat nog aanpassen is nu gebeurd.
 
Nog even een klei vraagje ik las net op een amerikaans forum dat je de klei op de horizontale delen gebruikt. Is dit zo?
 
Nou ik heb alles op een rijtje gezet en wou dit gaan bestellen!

Alles om te wassen had ik al besteld (en gekregen) dus die stap vervalt.

Klei de Poorboys World Poly - Elastic Clay - 200gr
Paintcleanen daar zit ik nog mee alles gaat met de hand advies aub :)
Polishen de Poorboys World Black Hole
Wax Poorboys World Natty's Paste Wax Blue

Dan nog wat doeken erbij en dan ga ik zo even bestellen!
Zit alleen nog met die pads... kan iemand me daar nog even mee helpen?
 
Poorboys World Poly - Elastic Clay - 200gr check, heb je wel al een clay lube als Spray&Wipe, LastTouch of Born Slippy?
Paintcleanen Poorboy's World Professional Polish iets voor je?
Polishen de Poorboys World Black Hole check (alhoewel alleen Meguiar's dit soort producten polish noemt. De rest van de wereld noemt het een glaze)
Wax Poorboys World Natty's Paste Wax Blue check

Tja, pads... kijk eens bij de handpads van Lake Country. Bij de beschrijving staat waar het voor bedoeld is. Ik denk dat je wel een (paar) rode en zwarte wilt.
[edit] Ik zie dat je al de gele handpads van Meguiar's hebt; kun je prima gebruiken voor wax. Ik neem aan ook wel voor Black Hole en Professional Polish.

Wat had je in gedachte voor doeken (per product)?
 
Hi soeper (lol)
JA die spray and wipe ga ik meebestellen sorry niet vermeld en 1:1 verdunnen
oh glaze en polish verwarring ook opgelost...
Nou ik zat al goed :)
wat die pads betreft ik heb een paar van die Meguiar's Gold Class High Tech Applicator Pads is dat wat of zeg je van...
 
voor pro polish een zwarte of witte euro handpad nemen.

en voor waxen en blackhole kan je die ronde meg's padjes gebruiken!

dan nog een stapel doeken..
 
Topic verplaatst en titel aangepast, probeer on-topic te blijven, je originele topic ging over wax, nu hebben we het over het hele stappenplan en de producten daar in. ;)
 
Nou het is allemaal gelukt allee ik zie toch nog wat swirls....Is mijn keuze voor de paintcleaner wel goed geweest, of kan ik beter een andere nemen de volgende keer?
 
Een paintcleaner reinigt de lak, verwijdert nauwelijks swirls. Daar zal je machinaal voor moeten polijsten om dat echt machinaal moeten gebeuren.
 
Ok daar was ik al bang voor...:) Nou ja ben tevreden en zo'n poetsmachine is leuk maar heb nu al voor een vermogen staan lol
Volgend jaar maar eens kijken dan. Jullie hebben toch ook beginners workshops?