Van de week begonnen om mijn auto te gaan polijsten met het startpakket van de dap900v2.
Mijn auto is een amerikaan (corvette c6), normaal gesproken is dit een zachte lak
(uiteindelijk kreeg ik de krassen niet weg, en heb grof geschut gebruikt door de wollen pad i.c.m forza compound)
De auto zit behoorlijk onder de swirls en andere gebruikerskrassen.
De krassen zitten niet super diep want met de nagelmethode blijf ik er niet achter haken.
Feitelijk moeten ze dus weg te polijsten zijn.
Mijn werkwijze
Probleem 1
Ik ben begonnen met de oranje pad en de Mezzo.
4 ertjes verdeeld aan de buitenkant van de pad geplaatst en binnen een kader van 40cm wat afdrukken gemaakt.
Vervolgens langzaam bewegend van links naar rechts op standje 6, en erna op en neer.
Dit deed ik in totaal 2x
De swirls gingen op deze manier prima weg, alleen de gebruikers krassen kreeg ik maar niet weg.
Ook niet na meerdere keren herhalen.
Uiteindelijk Carclean gebeld en ik heb een Monello 5.5inch wool pad gekocht (paars) met de Inizio Forza compound.
Zelfde methode de compound aangebracht, 4 erwtjes en polijsten maar.
Ik werd GEK van de stof die hierbij vrij kwam... ik heb hetzelfde kader gepakt en weer 2x herhaald links / rechts en boven onder in een langzame beweging.
Nu zijn wel de meeste krassen verdwenen waar ik me druk om maakte (niet alle).
Toen ik met mijn kofferklep klaar was zag ik een plek zitten wat dof eruit zag.
Ik maar poetsen en poetsen maar de plek bleef zichtbaar. Dit is gekomen na het gebruik met de wollen pad.
Zie de foto:
Zou de lak te warm zijn geworden?
Het gekke is, is dat nergens anders dit gebeurt is... en dat op deze plek nu ook nog 2 krassen zitten die niet weggegaan zijn..
Daarom ben ik waarschijnlijk ook langer op deze plek geweest met de dap 900 met dit als gevolg
Is dit nog te repareren??
-----------------------------------------------------------------------
Probleem 2
Op sommige plekken op de lak is dit patroon zichtbaar:
Lijkt mij op een afdruk van de pad..
Waar duid dit op? en wat heb ik fout gedaan? is dit ook nog te herstellen?
Ook hier ben ik met een mezzo extra overheen gegaan maar ze willen niet verdwijnen..
Toch terug naar de forza?.. hier ben ik nu bang voor i.v.m beschadiging van de lak.. die probleem 1.
-------------------------------------------------------------------------
Probleem 3
Nu ik de Forza compound met een paarse wollen pad gebruikt heb,
en erna de mezzo met een oranje pad,
en erna de finale met de zwarte pad..
Kijk ik met een zaklampje op de lak, en op veel plekken zie ik nog veel krassen zitten.
De krassen zijn geen swirls maar rechtlijnige krassen.
Voorbeeld:
Dit is er maar 1, maar het is moeilijk om dit op de foto te krijgen.
In werkelijkheid zijn het er veel meer.
Zouden deze veroorzaakt zijn door de stap van Forzo i.c.m de wollen pad?
Als dit zou zijn, dan moet de mezzo deze krassen weg krijgen.
Gisteren ben ik juist 2x extra met een mezzo over de krassen heen gegaan, maar ze zijn niet verdwenen.
Bedankt vast voor de hulp,
ik heb tot nu toe alleen de achterklep maar gedaan.. ik ga pas verder met de auto als ik weet wat ik fout gedaan heb, haha
O ja.. en hoe verkom je het stoffen wat de wollen pad veroorzaakt? hele auto ligt gewoon onder het stof
Mijn auto is een amerikaan (corvette c6), normaal gesproken is dit een zachte lak
(uiteindelijk kreeg ik de krassen niet weg, en heb grof geschut gebruikt door de wollen pad i.c.m forza compound)
De auto zit behoorlijk onder de swirls en andere gebruikerskrassen.
De krassen zitten niet super diep want met de nagelmethode blijf ik er niet achter haken.
Feitelijk moeten ze dus weg te polijsten zijn.
Mijn werkwijze
Probleem 1
Ik ben begonnen met de oranje pad en de Mezzo.
4 ertjes verdeeld aan de buitenkant van de pad geplaatst en binnen een kader van 40cm wat afdrukken gemaakt.
Vervolgens langzaam bewegend van links naar rechts op standje 6, en erna op en neer.
Dit deed ik in totaal 2x
De swirls gingen op deze manier prima weg, alleen de gebruikers krassen kreeg ik maar niet weg.
Ook niet na meerdere keren herhalen.
Uiteindelijk Carclean gebeld en ik heb een Monello 5.5inch wool pad gekocht (paars) met de Inizio Forza compound.
Zelfde methode de compound aangebracht, 4 erwtjes en polijsten maar.
Ik werd GEK van de stof die hierbij vrij kwam... ik heb hetzelfde kader gepakt en weer 2x herhaald links / rechts en boven onder in een langzame beweging.
Nu zijn wel de meeste krassen verdwenen waar ik me druk om maakte (niet alle).
Toen ik met mijn kofferklep klaar was zag ik een plek zitten wat dof eruit zag.
Ik maar poetsen en poetsen maar de plek bleef zichtbaar. Dit is gekomen na het gebruik met de wollen pad.
Zie de foto:
Zou de lak te warm zijn geworden?
Het gekke is, is dat nergens anders dit gebeurt is... en dat op deze plek nu ook nog 2 krassen zitten die niet weggegaan zijn..
Daarom ben ik waarschijnlijk ook langer op deze plek geweest met de dap 900 met dit als gevolg
Is dit nog te repareren??
-----------------------------------------------------------------------
Probleem 2
Op sommige plekken op de lak is dit patroon zichtbaar:
Lijkt mij op een afdruk van de pad..
Waar duid dit op? en wat heb ik fout gedaan? is dit ook nog te herstellen?
Ook hier ben ik met een mezzo extra overheen gegaan maar ze willen niet verdwijnen..
Toch terug naar de forza?.. hier ben ik nu bang voor i.v.m beschadiging van de lak.. die probleem 1.
Probleem 3
Nu ik de Forza compound met een paarse wollen pad gebruikt heb,
en erna de mezzo met een oranje pad,
en erna de finale met de zwarte pad..
Kijk ik met een zaklampje op de lak, en op veel plekken zie ik nog veel krassen zitten.
De krassen zijn geen swirls maar rechtlijnige krassen.
Voorbeeld:
Dit is er maar 1, maar het is moeilijk om dit op de foto te krijgen.
In werkelijkheid zijn het er veel meer.
Zouden deze veroorzaakt zijn door de stap van Forzo i.c.m de wollen pad?
Als dit zou zijn, dan moet de mezzo deze krassen weg krijgen.
Gisteren ben ik juist 2x extra met een mezzo over de krassen heen gegaan, maar ze zijn niet verdwenen.
Bedankt vast voor de hulp,
ik heb tot nu toe alleen de achterklep maar gedaan.. ik ga pas verder met de auto als ik weet wat ik fout gedaan heb, haha
O ja.. en hoe verkom je het stoffen wat de wollen pad veroorzaakt? hele auto ligt gewoon onder het stof