• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Begonnen met de DAP900V2, wat beginnersfouten gemaakt? :(

zaterdag even langskomen?? ik ben niet diegene met de meeste ervaring maar 4 ogen zien meer dan 2 zeg ik maar 8d

Zo nodig wil ik weleens met je meekijken.
Heb inmiddels enige ervaring met Corvette's omdat ik wat leden van het Heartbeat Corvetteforum heb mogen helpen.
Eerst deze: ZR1 en deze:C5 Deepblack
PM me maar.

Hier ook altijd welkom, er zijn alleen meerdere forumleden die dichterbij wonen ;)
Bv. ook Joost (soepergrover) volgens mij?

Daarom ga ik liever eerst naar een Clinic, dan maar even geduld opbrengen...
Scheelt mij in ieder geval een boel "verkeerde" spullen..

Succes!

Hier lees ik altijd dat je niet moet eindigen met een monello inizio forza..
Erna nog eerst Mezzo en dan finale.

Nu ik in de praktijk bezig ben heb ik 1 paneel alleen met inizio forza gedaan,
en 1 paneel netjes afgebouwd met mezzo en finale.

Als ik nu vrij kritisch kijk zie ik gewoon bijna geen verschil met het blote oog in de zon,
wat is nou de echte reden om in stappen te eindigen??.. voor de look vind ik het weinig anders..

Ik zou zeggen ontvet beide panelen maar eens en zet ze dan rnogmaals in de zon.

Forza vult swirls tijdelijk uit, omdat het doel van Forza het verwijderen van krasjes is en met het tijdelijk uitvullen, kun je je goed concentreren op de krasjes.

Spruzzo gebruik ik hiervoor...
Ook na spruzzo zie ik geen verschil.

Wil je dus zeggen dat de Inizio Forza geen swirls verwijderd maar alleen de wat dieper gelegen krassen?
Toch vreemd dan?.. hij haalt toch lak weg? dan zouden de swirls toch ook moeten verdwijnen?

Forza is een compound, een zwaar polijstmiddel, wat Tim wil aangeven is dat het middel zo grof is dat je daarmee kunt swirls kunt verwijderen, sterker nog je maakt eigenlijk microkrasjes er bij, je eerdere swirls zullen wel verdwijnen, maar je maakt er weer nieuwe bij simpel gezegd.

Als je na het verwijderen van het polijstresidu met Spruzzo geen verschil kunt zien tussen een volledig afgebouwd paneel en een paneel met alleen Forza. Dan doe je of iets niet goed of je kijkt niet goed.... Forza is een compound en zal vrijwel altijd een waas achterlaten (door de eerder genoemde microkrasjes).