• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

behandelen auto voor het polijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

magnepan

Detailing addict
15 aug 2012
13
60
Dit is misschien niet de manier waarop een auto voorbewerkt moet worden voor het polijsten.
Ik heb de hele auto gewassen met dubro en daarna ben ik gaan kleien ook weer met dubro.
klei lekker nat gemaakt met pure dubro hij glijd als een aal in een emmer snot en je haald alles weg.
Ik moet zeggen de auto is aardig schoon na die behandeling, en al je oude was is ook gelijk foetsie.
daarna heb ik de auto schoongemaakt met alcohol.
en ben begonnen met polijsten heavy medium en fine het is een klus tussen de behandelingen elke keer afgenomen met alcohol.
En polijsten deed ik met een dap evo.
Na de laatste behandeling dus met fine was de auto echt glad en toen heb ik de auto in de was gezet en ben heel tevreden met het resultaat.
Voor een auto uit 2007 staat hij er weer als nieuw bij.
op naar volgend jaar.
gr magnepan
 

Bijlagen

  • lexus peter.jpg
    lexus peter.jpg
    189,3 KB · Weergaven: 143
  • lexus is 250 p.jpg
    lexus is 250 p.jpg
    242,5 KB · Weergaven: 137
Zijn natuurlijk altijd meerdere wegen die naar Rome leiden. Ziet er wel weer goed uit.
 
Sorry dit ging fout.
Maar nu ,wat mankeerd er aan dubro.
En de alcohol was 70 procent.
En de auto is perfect en hij glanst als nooit tevoren.
Denk eens een keer out of the box dan zie je dat resultaat ook op andere manieren behaald kunnen worden.
Detail guru.
 
Outside Of The Box denken..? Dit verhaal is hetzelfde als op een kookforum de ingrediëntenlijst met hoogwaardige kwaliteitsproducten vervangen voor goedkope troep, dit allemaal in een pan gooien met wat water en een kwak zout, alles op hoog vuur wat aanbakken en het kwakje op een leuk bord gooien.

''Gelukt! Het ziet er uit als een gerecht en over smaak valt niet te twisten!'' (Als je dit soort koken gewend bent, dan smaakt (glanst) alles)

Dat laatste steekje onder water is ook overbodig.
 
Box, als in doos waar de gebruiksaanwijzing op staat ...

Bij een auto met een behoorlijke levensduur is de lak in enige mate poreus
Als je daar een sterke ontvetter op los laat die er niet voor bedoeld is weet je niet wat de gevolgen zijn
Die ga je later pas zien. En gezien heb ik er genoeg, met ellende van vanalles en nogwat ...
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik merk wel dat de grote detailers zich niet kunnen vinden in de manier waarop ik mijn auto behandel.
Laat ik hierop reageren met dat ik er hartelijk om moet lachen,de opmerkingen zijn kinderlijk maar ja detailguru.
Daar moet je natuurlijk op zijn minst universiteit in delft voor gehad hebben.
gr magnepan.
oja heb hem gisteren gewassen en in de was gezet hij staat te glimmen als nooit tevoren.
 
Het komt wel over zo alsof je een bord voor je kop hebt...als je het terug leest dan ben jij de infantiele woordenwisseling gestart door iemand af te vlammen die feedback geeft.

Dat je daarna alsnog een inhoudelijke terugkoppeling krijgt, vind ik verre van kinderlijk en zeer sterk; ik had je links laten liggen. Maar het lijkt nu alsof je sowieso niet open staat voor terugkoppeling.

Ik hoop oprecht dat je, ondanks de waarschuwingen over de mogelijk poreuze staat van je lak, nog lang mag genieten van je glans, maar laat die sneren lekker achterwege; die hoor je op een schoolplein achter je te laten, niet op een forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.