• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bescherming vs lange afstand

Mati

Detailing trainee
17 sep 2009
22
47
Heeft iemand ervaring met bepaalde folie tegen steenslag bij lange afstanden.

Heb het in der tijd al eens gedaan met de kleine afplakrolletjes maar dat was toch net iets minder aangenaam voor de wax.

Iemand tips ?
 
Of 3M Dinoc, een folie die door zichzelf hecht zonder adhesief
Even Google'n op "wrappen" of "auto wrap"

Edit; eBay Duitsland, strook van 40cm breed, 1m lang 40€
Heb je volgens mij geen Bra voor, toch??

Hans
 
Wrappen is wel wat duur, voor maar even, natuurlijk wel een goede oplossing als je het 'echt' gedaan wil hebben.

Als het echter is voor bv op vakantie te gaan en terug, kan je beter zoals gezegd een paar rolletjes 3M tape kopen.
 
Is dit misschien een idee voor je?

seat_ibiza2.jpg
 
Dat valt best mee, ik heb er zelf ook eentje. Wel dan enkel voor de motorkap. Ik gebruik deze enkel voor zeer lange afstanden, dit dan vooral voor snelweg trips naar het buitenland.
Het beschermd zeer goed tegen steenslag. Ik was de bra wel iedere keer uit na gebruik en zorg dat voor het aanbrengen de gehele motorkap perfect proper is, dus ook aan de onderkant.
 
Dan moet je hier in België maar eens komen rondrijden of naar de kanten van Slovenië trekken, dan heeft afstand houden gewoon geen zin. Je moet ook nog wel wat vlot kunnen blijven rondrijden he.
Jij houdt ook niet altijd 100m afstand met je voorligger, wel?
 
Als je het zo doet als Rodders, dan valt het te overzien, alleen de meeste mensen die zo'n bra hebben, laten 'm er maanden opzitten, en dan krijg je allemaal stof en vuil er onder wat gaat schuren, met alle gevolgen van dien. Maar ik vind het geen gezicht zo'n ding 8o
 
ik wil er ook nog een voor de luup (hood only) maar de vriendin denkt er tzelfde over als Stimpy....
ik vind t best een uitkomst zo'n ding, en nog nie eens lelijk.........
mja, de motorkap van de luup is toch al een groot slagveld qua steenslag...... :(
 
Een bra is wel de beste oplossing voor zulke dingen als lange afstanden :ja
Soms kom je wel eens buitenlanders tegen met tape, of zelfs van die microgolf folie tegen de ganse snuit geplakt.
Kom seg, geef mij dan maar het zicht van een bra.

Je kan ook van die doorzichtige folie laten wrappen, maar vroeg of laat merk je zowiezo verschil op tussen de folie en de lak.


Kortom, als het niks mag kosten plak je tape of knutsel je zelf wat folie tegen de snuit.
Ofwel investeer je in een bra of wrapping.
 
Bra heb ik al gehad (een volledige) Sorry maar euh dat moetk niet meer hebben.

Waarom staat hier boven al beschreven, en die haken op de hoeken, nee dank u.

Wrappen is idd wa duur he voor efkes.
Afstandhouden doe ik al genoeg dus ....

Zal weer plakband worden dan zeker :confused: deze keer wel wa breder dan 15mm bestellen
 
als je de goeie bra's neemt gaat het heel goed heb zelf de autobra verkocht en rij er zelf nog steeds mee en als je hem regelmatig schoon maakt gebeurt er niks mee
gewoon zorgen dat ie goed strak zit en brand schoon er op gaat gebeurt er niks met je lak uiteraard wel een goed wax laag er onder
 
Klopt het dat als ik de 3M Scotch high gebruik. de blauwe rollen dus dat de wax er af is wanneer ik de plakband eraf trek?

dat was mijn enige oplossing tot nu toe maar dat zou de wax meetrekken ofzo ...
 
Nu weet ik niet welke tape dat is die jij bedoeld, maar die wat in de Carclean webshop te vinden is, is zeer 'zacht' als ik het zo kan uitdrukken, 'lost' makkelijk.

Ik denk niet dat je wax er zomaar kan aftrekken, maar je kan toch vlug er even met een Quick detailer overgaan en opnieuw waxen?

Heb jij toevallig een blauwe Polo of gehad? Ik denk dat ik je forumnaam ergens anders van ken.
 
Er bestaat ook van die doorschijnende "schoolboeken"folie waar je de boeken mee beschermd.
Is van die zelfklevende folie die je in bij het schoolgerief vind.
Is +/- 60cm breed en 3 m lang
Kleeft redelijk goed maar is toch nog verwijderbaar
 
@ bk ja idd, ik ben dat met de blauwe polo :)^

Die folie van die boeken iss juist, maar dan opteer ik toch liever voor de zachtere plakband denk'k ik niet ...

Die folie waar ze bv. dozen mee inpakken voor transport. zo op kleine rollen waar je wat moet aan trekken om mooi op te spannen. Zou dat een middel zijn want daar zit geen lijm op ...