• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bescherming vs lange afstand

Ik werk regelmatig met VentureTape en kan je uit ervaring vertellen dat deze alleen op vlakke cq licht gebogen ondergronden goed te verwerken is.
Vervormen zoals wij bij een Carwrap doen is onmogelijk.
Maximale breedte van deze folie is 1470 mm. helaas te klein voor menig motorkap, dus dan krijg je een naad op je kap, kun je daarmee leven is het natuurlijk geen probleem.
Ik heb op mijn auto alleen de eerste 300 mm. van de kap maar gedaan en met poetsen plak ik deze rand af met een hele dunne tape zodat er geen resten in dit randje gaan zitten.

Protective Films - VentureTape

Autolakbescherming van het hoogste niveau! Steenslag, harde voorwerpen en schurende onderdelen die normaal een ondergrond kunnen beschadigen, worden nu geweerd door deze beschermfolie. Zeer zacht en extreem flexibel polyurethaan film met een permanente acryl lijmlaag. Zeer glad oppervlak.

* 10 jaar buitenkwaliteit
* Rolbreedte: 61cm, 122cm of 147cm
* Rollengte: 30,46m (behalve de 147cm: 15m)
* Vergeelt niet!
* Kunststoffen en stabiele drager (liner)
* Tast de ondergrond niet aan
* Niet scheurbaar
* Extreem rekbaar, maar niet extreem vervormbaar en glashelder
* dikte: 150 micron
 
Het is wel niet de bedoeling dat het erop blijft.

Naar ginder rijden, aftrekken en opkuisen. En nadien terug intape of weet ik veel wat en terug naar huis rijden.

Blijft dus niet zichtbaar als is dat gekreukt of zitten daar naden in dat kan me niet schelen :ja
 
Das eigenlijk een wrap folie dan, das is me toch iets te kostelijk voor zo effkes ...

dan kies ik toch voor plakband en opnieuw waxen :)

Tenzij ik eerst die folie erop kleef maar of dat goed is geen idee ...
 
Misschien een tip check ff bij de professionele bouwmarkt ik heb toen ik daar werkte een plakfolie verkocht om ramen en kozijnen af te plakken als je bv de buitengevel gaat schilderen of impregneren.

Dit materiaal is zeer flexibel en laat zich makkelijk vormen en weer verwijderen en het is redelijk goedkoop en dat is voor eenmalig gebruik ook niet verkeerd.

Check ff onderstaande link..

http://www.kip-tape.com/nl/producten/redlabel/detail.php?page=schutzfolien&detail=313
 
De "kracht" bij beschermende folies zit hem in de veerkracht, de VenturaTape is 150 mu dik, en daar kun je gewoon met een sleutel punt intikken zonder dat er iets beschadigd, zou je dat met andere folies doen die niet de veerkracht van polyurethaan hebben, beschadig je gewoon de onderliggende lak, ik vergelijk de sleutel punt voor het gemak even met steenslag.......
 
mcive, ja miss miss maar dat zal de waxlag er ook wel aftrekken ...

@down town, neen Ultimate dubs. goeie poging :ja

@lexus, ja dat is waar. Maar de prijs steekt nogal tegen hé. Voor een voorlopige folie ...