• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste backing plates voor Flex rotary

Puff

Detailing addict
12 mrt 2009
117
62
Heb mezelf een kerstcadeautje gedaan.....

Een Flex P14 2150....

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Maar nu wil ik ook de backing plates op orde hebben.....
Dus wilde vragen welke plates er zijn en de voor en nadelen etc etc....

Alvast bedankt.
Danny.

Vind zelf de Lake country plates het lekkerste werken. Die hele dikke plates zijn niet mijn ding.

ben niet anders gewend dan de LC's (behalve de standaard AEG Plate)
Ik vind deze backing's lekker werken, niets te klagen :cool

Ik vind zelf de dikkere plate heel fijn werken, hierdoor heb je wat meer demping tussen lak en pad en volgt alles de rondingen wat beter. Ik heb een 125mm plate van 3m. Voor de 150mm plate vind ik de lc het fijnste werken, zeker als je hem vergelijkt met de standaard plate van men aeg.

Dus het beste kan ik voor een grote backing plate gaan die wat harder is.....zodat de grote vlakken goed te doen zijn.
En dan als het wat kleiner wordt wat flexibeler zodat rondingen beter gevolgd worden....

Danny.

Het blijft heel persoonlijk denk ik.

Ik gebruik ook de LC's en die voldoen prima icm de Kompressor pads.
Ik heb de dikke plate (Festool) ook wel eens gebruikt, maar heb het gevoel dat het dan net iets te dik word icm de Kompressor pads.
Met de CCS pads gaat het nog wel, die zijn iets steviger van zichzelf omdat die geen lamellen hebben.

Hoe dan ook, ik verwacht dat je met de LÇ plate geen miskoopt zult doen.