• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste bescherming velgen

raceman

Detailing rookie
1 aug 2009
56
0
Beste mensen,

zoals eerder al eens gemeld doe ik bij ons het onderhoud voor alle drie de auto's. Voor alle auto's hebben we ook winterbanden. Dit houdt voor mij in dat ik twee keer per jaar twaalf!! velgen helemaal schoon sta te maken.
Tot op heden heb ik dat steeds gedaan met autoshampo, velgen reiniger en wheelwax (allemaal Turtle Wax producten :schaam jaja k weet het :-"  maar toen was ik hier nog niet aan het lezen geslagen)De komende weken komen onder alle drie de auto's weer de winterbanden.
Het punt is alleen dat ik dus weer twaalf zomer banden met velg schoon ga maken met Bilberry wheelcleaner maar ze moeten ook in de wax. (winterbanden moeten ook nog in de wax) Nu heb ik hier nog een half flesje Turtle wax Ice Wax staan, voldoet dit product als basis? eventueel gevolgd door de wheel wax. Uit budget overwegingen (overstap studie en baan zoeken) wil ik liever eerst het spul opmaken wat ik nog heb staan.
Mijn eigen winterbanden zijn al voorzien van twee lagen turtle wheel wax. Kan ik dit zowel op lichtmetaal als stalen velgen toepassen? (ik en pa hebben lichtmetaal, moeders heeft staal met OEM wieldoppen)

Misschien een beetje rare vraagstelling maar hoop dat jullie kunnen helpen! ,^^


Groetjes uit het inmiddels weer zeiknate Nieuwerkerk :no
 
Ik bedoelde met Wheel wax het product van Turtle wax ,^^
Punt is een beetje dat ik metname de Ice Wax verder nergens meer voor gebruik en dat het misschien een mooie bescherming zou vormen voor de velgen (zou ook wat sneller moeten gaan als je 12 velgen moet doen ,^^ ) Zodra die twee flesjes leeg zijn (er de financien wat beter zijn) komt er idd 1 van de producten uit de link :)^
 
Naar wat ik van de turtle ice wax gehoord en gelezen heb (gebruik het zelf niet), is de duurzaamheid op de normale autolak niet om over naar huis te schrijven. Op velgen zal het dannog eerder weg zijn aangezien deze gewoonweg meer te lijden hebben. Ja, je kunt het opmaken, maar verwacht er niet van dat het maanden zal houden :no Ik denk eerder enkele weken.
 
Zomervelgen kun je mijnsinziens gerust in de ice wax zetten (gaan nu toch enkele maanden de garage in).
Voor de wintervelgen zou ik liever een andere wheelwax gebruiken, maar als je op het moment geen andere kan/wil aanschaffen, zeg ik gewoon gebruiken en eventueel tussendoor nog eens doen.
 
Ik denk dat ik toch Collonite 845 maar op mijn eerst volgende bestelling zet, die kan ik zowel voor de velgen als de lak van de auto's gebruiken.

Zie ook:

https://forum.Carclean.com/threads/peugeot-207-velgen-weer-als-nieuw-na-intensieve-detail.3024/

De velgen worden ieder jaar schoongemaakt dus dan zou denk ik de collonite voldoende moeten zijn, zeker aan de binnenkant. De buitenkant kan ik tzt altijd nog met een wheelwax doen. (waarschijnlijk poorboys)