• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste glas reiniger

Beste glas reiniger

• Bilt Hamber Trace-Less

Stemmen: 7 33,3%
  • Invisible Glass

Stemmen: 6 28,6%
  • Gyeon Glass

Stemmen: 3 14,3%
  • Dodo juice Clearly Menthol

Stemmen: 3 14,3%
  • P&S Tru Vue

Stemmen: 1 4,8%
  • Kenotek Glass Cleaner

Stemmen: 0 0,0%
  • P&S Absolute

• Optimum ONR

• Angelwax Vision

• Poorboy Glass Cleaner

Stemmen: 1 4,8%

• Totaal aantal stemmers
    21
  • Deze poll sluit: .
De Invisible Glass staat op kop....Volledig terecht denk ik. Ik vind de Trace-Less wel beter reinigen maar met de Invisible Glass heb je iets meer tijd om de ruit te reinigen voor het product verdampt.

De Autoglym Glass Polish staat er niet tussen terwijl dit wel een product is dat iedere detailer moet hebben vind ik.

Ook weet ik niet wat jullie bevindingen zijn met Absolute en ONR als glasreiniger. Ik vind dat die het verdomd goed doen met amper 8ml in een sprayer van 1l. Wie het nog niet getest heeft kan ik het aanbevelen.

Tot slot kan ik wel zeggen welke glasreiniger me het meeste teleurgesteld heeft. Labocosmetica Nitido...De dual clima technologie zou er moeten voor zorgen dat het product makkelijk te verwerken is in de zon en trager verdampt en in de winter zou het sneller verdampen. Nu... misschien ligt het aan mij, maar ik kan er gewoon geen weg mee en moet het steeds nalopen met een andere ruitenreiniger.

Ik heb tot nu toe alleen die van Nanolex gebruikt en die bevalt prima, als die op is, wil ik wel iets anders proberen. Deze poll uitslag zou misschien wel een goede richting geven in de volgende keuze.

Autoglym Glass Polish vind ik de fijnste. Nadeel is dat je daarmee ook (deels) je ruitencoating verwijdert, dus die gebruik ik meestal alleen aan de binnenkant. Qua 'normale' spraybare ruitenreinigers vind ik Invisible Glass de fijnste, al moet ik zeggen dat ik nog niet veel andere heb getest. Nanolex EX werkt ook erg prettig trouwens.

Autoglym Glass Polish staat wel op nummer 1 bij mij om de binnenkant van de ruiten kraakhelder te krijgen.
Daarnaast gebruik ik graag Gyeon Glass. Verdampt niet snel, en daardoor een fijne verwerkingstijd.
Auto Finesse gebruik ik ook soms, maar die verdampt te snel voor mij.
Bilt hamber traceless ben ik ook nog niet helemaal van overtuigd. Ook vrij snel verdampt. En na een aantal weken, zie ik op de ruit toch vlekken van de traceless?!
Alsof het niet goed zijn werk heeft kunnen doen. Daarnaast vind ik de geur te heftig.