• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Betalen met creditcard

Thegame1512

Detailing addict
9 mrt 2009
646
65
Hallo iedereen,

Ik vroeg me af, wanneer wordt het mogelijk via creditcard te betalen bij carclean. Niet dat ik iets tegen Ideal heb, maar ik vind cc toch handiger omdat Ideal toch langer duurt voor mij. Vaak moet ik eerst geld op betaalrekening zetten (vanwege de enorme bestellingen:D ), dan hier idealen, terwijl het met cc eigenlijk geen moeite kost.

Via de zoekfunctie kwam ik ergens tegen dat het in 2008 al aangekondigd is?
 
Vaak vragen creditcardmaatschappijen een aardige bijdrage hiervoor, welke dus ten laste gaat van de marges van de verkopers (of tot verhoging leidt van de prijzen). Kan mij voorstellen dat cc hier niet zo happig op is....
 
Persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen om zoiets op mijn site te implementeren als bedrijf.
Ik merk het bij ons ook dat er dagelijks mensen zijn die bestellen met false creditcard nummers.

De politie kijkt er niet eens naar om.
De creditcard maatschappij boekt vervolgends het geld weer terug als de creditcard houder zecht dat er iets niet klopt en het bedrijf zelf zit met de problemen.
 
Het risico valt voor ons wel mee, de maatschappij vergoedt dat, maar zoals Paul zegt hanteren Creditcard maatschappijen vooroorlogse tarieven meestal iets van 3% transactiekosten op basis van de omzet en dat is écht te duur voorlopig. Het komt ooit wel, maar dan wel met een toeslag voor betaling met Creditcard.
 
In geval van creditcard betalingen moet er Internetkassa op de website worden geinstraleerd. Vervolgens moet er een contract worden afgesloten via Paysquare of EMS voor het kunnen ontvangen van Creditcard betalingen. Door het aanbieden van de betaalmogelijkheid via CreditCard moet er idd een percentage van het bedrag worden afgedragen. Daarnaast zijn de instapkosten en abbonnementkosten een stuk hoger

iDEAL Professional is een stuk goedkoper en kost maar 50 tot 70 cent per betaling. Enige nadeel hiervan is dat buitenlanders er niet mee kunnen betalen.
 
Dank voor het antwoord, ik vroeg het me gewoon af omdat het toch door heel veel sites gebruikt wordt. Ideal werkt eigenlijk ook goed.
 
THEO zei:
In geval van creditcard betalingen moet er Internetkassa op de website worden geinstraleerd. Vervolgens moet er een contract worden afgesloten via Paysquare of EMS voor het kunnen ontvangen van Creditcard betalingen. Door het aanbieden van de betaalmogelijkheid via CreditCard moet er idd een percentage van het bedrag worden afgedragen. Daarnaast zijn de instapkosten en abbonnementkosten een stuk hoger

iDEAL Professional is een stuk goedkoper en kost maar 50 tot 70 cent per betaling. Enige nadeel hiervan is dat buitenlanders er niet mee kunnen betalen.

Correct en tevens juist ;)

Voor het buitenland is het wel een punt dat hoog op onze lijst staat, maar die kosten.... We komen er gewoon niet uit.
 
Voor buitenland heb je toch Paypal of internetkassa nodig. Kan zo niet een andere optie bedenken voor online direct betalen.
Kosten voor internetkassa zijn uit mijn hoofd €250 instapkosten en €80 per maand + de kosten per transactie €0.25 + €0.66 en daar komen de kosten van Paysquare of EMS. Stuk duurder dus dan iDEAL.
 
Als die kosten te hoog worden zou ik het lekker zo laten. Vanuit het buitenland kan je altijd nog gewoon geld van tevoren overmaken toch?
 
Ja, maar zo kunnen wij (niet Nederlanders) niet genieten van de bliksemsnelle levering. Bovendien is niet iedereen even happig om zomaar geld over te maken naar een onbekend bedrijf, ik weet dat het voor mij iig een drempel was bij mijn eerste bestelling.

Mijn vorige werkgever werkte ook met een grote webshop en daar konden buitenlanders eenvoudigweg alleen met kredietkaarten betalen. Dit koste ons wel wat meer maar het maakte de administratie wel een pak gemakkelijker. Het ging dan wel over modelbouwproducten maar het principe is natuurlijk hetzelfde.
 
Zelfs al zou je met Creditcard kunnen betalen, dan zou de bliksemsnelle levering naar het buitenland (afhankelijk waar je woont natuurlijk) maximaal 1 dag eerder zijn dan bij vooruit betalen, volgens mij.

Ik woon gewoon in Nederland dus ik weet niet hoelang een pakketje onderweg is naar Belgie bijvoorbeeld?
Wanneer een webshop zoals Carclean de kosten van Paypal/Creditcard moet opwegen tegen het aantal zendingen naar het buitenland, dan is denk ik de keus voor vooruitbetaling met minder bliksemsnelle levering tot gevolg een logische keuze.
 
De leveringen naar belgie zijn snel vind ik.
Meestal als ik een bestelling plaats,dan betaal ik onmiddelijk en 4 dagen erna komt het pakje bij mij thuis.
Dus bv. zondagavond bestellen en donderdag morgen om 9u staan ze hier met het pakje.
 
Inderdaad, net hetzelfde hier, maar zeg nu zelf, dinsdag het pakje in huis zou NOG beter zijn :grinning:

Als je nu bijvoorbeeld op een dinsdag besteld, en pas betaald NA 16.00 uur dan registreert je bank de betaling pas de volgende dag, krijgt CC het geld pas vrijdag op hun rekening en gezien hier geen enkel bedrijf op zaterdag levert krijg je je pakje pas maandag. Doe hetzelfde met een kredietkaart en je pakje is er al op donderdag.

Het verschil is dus niet maar 1 dag maar minstens 2 à 3 dagen.
 
Meschien kan je tim ff op de hoogte houden met een pm dat je betaling doorgevoerd hebt .
Met een bewijs dat je betaald hebt en kan je zo vlugger je pakket krijgen .
Weet niet dat tim er kan met rekening houden breng natuurlijk wel een hoop werk mee .
En internet is zo onbetrouwbaar dat er wel altijd personen zullen zijn die er dan misbruik van zouden maken.



Grtz M
 
Voor nederlandse bestellingen gebruik ik zelf altijd Ideal. Buitenland reken ik alleen per CC af als het kostenloos is anders kies ik voor vooruitbetaling (alleen betrouwbare fa´s)

Het betalen met CC vind ik ook alleen nuttig als je tevens gebruik wilt maken van de daar aan gekoppelde aankoop verzekering. Dus voor duurdere dingen die je graag een tijdje gedekt wilt hebben door een verzekering.