• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

bilthamber clay vs PB

Jeroen S

Detailing rookie
23 mei 2009
122
0
ff kort vraagje:

Hoe is de poorboys klei vergeleken met de Bilthamber regular?
heb namelijk gelezen dat ze allebei stug, en moeilijk te kneden zijn... maar verder?

grJeroen
 
Ik heb geen ervaring met Bilthamber, maar de PB elastic clay vind ik echt niet stug of moeilijk kneedbaar. Eerder soepel eigenlijk.
 
Ook geen ervaring met de Bilthammer, maar de PB's clay is een heerlijke clay.
Nog nooit last gehad van marring oid, en eigenlijk ben ik ook nog nooit iets tegen gekomen wat ik niet van de lak afkreeg met deze clay.
 
Bilthamber heb ik na een halve auto weggegooid,is on-ge-loof-lijk hard,had 2 stukken en een bak warm water om kneedbaar te maken,maar dit mocht niet echt baten.
PB klei heb ik persoonlijk geen ervaring mee.
De mothers klei is daarintegen heel zacht, en kan op sterk vervuilde lakken wel eens te kort kunnen schieten,in die gevallen kan je beter een paarse dodo klei erbij nemen.
 
De poorboys is iets steviger dan de meg's.

bij mijn lak lieten beide clay's marring achter. de PB meer dan de megs...

als de PB klei koud is, dan is hij moeilijker te kneden. warm water bied hier de oplossing.

met de PB heb ik enige tijd geleden verfspatten verwijdert die al enkele weken op een auto lagen als gevolg van schilderwerk...
 
ik heb namelijk zelf Bilthamber regular gebruikt, en de megs.

megs veel fijnere klei om mee te werken, en had het idee dat deze nog meer vervuiling weghaalde als de bilthamber.. maar erg prijzig

ga de poorboys maar eens proberen dan.

grazie
 
Ik gebruik zelf al tijden de BH regular klei. Hij is stevig, maar in een bakje warm water zacht laten werkt goed. Ik vind het een goede klei die de vervuiling goed verwijderd. Ik heb nog nooit marring kunnen constateren. Ik gebruik hem in combinatie met dodo claylube.

Groeten GdV
 
IK gebruik de Bilthamber Regular en de Soft versie. De regular is vrij stevig inderdaad maar in het warmere seizoen heel goed te gebruiken. Regelmatig (vaker) kneden helpt wel de boel soepel te houden.

De soft klei is heel erg zacht tot aan het plakkerige toe.

Beide halen veel vervuiling weg i.c.m Last touch of gewoon water waar de klei voor is gemaakt (ik gebruik alleen gedemineraliseerd water)

Zelfs op zachte Alfa lak nooit echt marring of krassen aangetroffen.
 
Ik heb ook beide versies van BH, werken niet slecht.
De PB klei heb ik ook en deze werkt ook naar behoren.
Is meer een persoonlijke keuze tussen deze merken.
Heb ook de Mothers klei en deze vind ik persoonlijk heel erg fijn werken.
Binnenkort de DJ klei eens proberen, lijkt me een hele fijne klei om mee te werken.

Maar om terug te komen op PB of BH klei, ikzelf zou kiezen voor PB.

Suc6 met de keuze!

Greetz Rob aka Vadebo
 
De zachte BH vind ik een drama. niet omdat die z'n werk niet goed doet, maar hij kleeft enorm aan je handen en het kleverige is ook lastig met opbergen. Ik geef de voorkeur aan de PB klei.
 
DKBM zei:
De zachte BH vind ik een drama. niet omdat die z'n werk niet goed doet, maar(1) hij kleeft enorm aan je handen en het kleverige is ook (2)lastig met opbergen. Ik geef de voorkeur aan de PB klei.

1)Vingers vochtig maken met de zelfde vloeistof als waar je mee kleit.

2) balletje van draaien en in een bakje bewaren met een beetje last touch
 
@Jan, klopt, ik weet het. Heb dat ook vaak gedaan. Thnx anyway ;) Desondanks vind ik het geen fijne klei om mee te werken. Ik heb de BH nog wel, maar gebruik hem zelden. De BH was destijds voor mij een proef omdat mijn auto goed onderhouden wordt en de zachte klei wel zou volstaan. Wel, dat klopt, maar ben eerder dan gepland toch weer teruggegaan naar een nieuw potje PB. Vond die toch veel lekkerder werken.