• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

bilthamber clay vs PB

Jeroen S

Detailing rookie
23 mei 2009
122
0
ff kort vraagje:

Hoe is de poorboys klei vergeleken met de Bilthamber regular?
heb namelijk gelezen dat ze allebei stug, en moeilijk te kneden zijn... maar verder?

grJeroen
 
Ik heb geen ervaring met Bilthamber, maar de PB elastic clay vind ik echt niet stug of moeilijk kneedbaar. Eerder soepel eigenlijk.
 
Ook geen ervaring met de Bilthammer, maar de PB's clay is een heerlijke clay.
Nog nooit last gehad van marring oid, en eigenlijk ben ik ook nog nooit iets tegen gekomen wat ik niet van de lak afkreeg met deze clay.
 
Bilthamber heb ik na een halve auto weggegooid,is on-ge-loof-lijk hard,had 2 stukken en een bak warm water om kneedbaar te maken,maar dit mocht niet echt baten.
PB klei heb ik persoonlijk geen ervaring mee.
De mothers klei is daarintegen heel zacht, en kan op sterk vervuilde lakken wel eens te kort kunnen schieten,in die gevallen kan je beter een paarse dodo klei erbij nemen.
 
De poorboys is iets steviger dan de meg's.

bij mijn lak lieten beide clay's marring achter. de PB meer dan de megs...

als de PB klei koud is, dan is hij moeilijker te kneden. warm water bied hier de oplossing.

met de PB heb ik enige tijd geleden verfspatten verwijdert die al enkele weken op een auto lagen als gevolg van schilderwerk...
 
ik heb namelijk zelf Bilthamber regular gebruikt, en de megs.