• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black BMW : Detailing Day verslag en foto's

Dutch Delight

Detailing chief
17 nov 2008
73
75
Wel, afgelopen zaterdag was het dan eindelijk tijd en zelf de eerste stappen gezet om machinaal te gaan behandelen. Hier heb ik lang naar uitgekeken. Met dank aan Poetsguru a.k.a. De "Tovenaar" John voor de aanwijzingen :amen: en het gebruik van de spullen en materiaal. Ik kan vanaf vandaag zeker zelf aan de slag. En megaveel geleerd vandaag.

Ik ben vrijdagmiddag al begonnen met het wassen van de auto. Dit heb ik tweemaal gedaan. Daarna de wagen naar binnen en vrijdagavond begonnen met een volledige kleibehandeling. Dit om eerdere aangebrachte waxen (bye M-16 snik) te verwijderen. Verder mijn uitrusting alvast klaargezet :

HPIM1388.jpg


Op de foto zie je eveneens mijn nieuwe aanwinst op machinaal gebied, de DAP 500 Excentrische Poetsmachine. Ik had al een machine, de Makita 9227, een Rotery Poetsmachine voor het zwaardere werk en deze 2 kan ik perfect samen gebruiken.

De volgende ochtend vroeg begonnen en de auto nog s nagelopen. Inmiddels was John ook gearriveerd en was de gear compleet :)

DSC00718.jpg


Vervolgens zijn we als begin gestart met een deel van de motorkap, ook om voor mij te oefenen. Viel even tegen in het begin, je houdt dan de machine veel te krampachtig vast etc, en "bang" wat verkeerds te doen. Einde van de dag had ik machine echter al lekker onder controle dus dat komt zeker goed.

Vervolgens hebben we samen t dak onder handen genomen, motorkap, linkerzijkant, achterklep. Rechterzijde doe ik morgen zelf. Het is de eerste keer dat de wagen machinaal wordt gedaan, daarom veel werk als 1e behandeling en we waren dan ook om 7 uur vanavond wel even klaar. Morgen doe ik de rechterzijde vd wagen en de velgen.

Het resultaat is echt verbluffend. Hij glom al behoorlijk, maar dit is wel het toppunt. Geen woorden voor eigenlijk dat je dit kan bereiken. Het valt moeilijk uit te leggen.

Hier de pics toen we binnen bezig waren :

DSC00740.jpg


DSC00742.jpg


DSC00732.jpg


DSC00734.jpg


DSC00708.jpg


DSC00709.jpg


DSC00711.jpg


DSC00712.jpg


DSC00713.jpg


DSC00714.jpg


DSC00715.jpg


DSC00719.jpg


DSC00722.jpg


DSC00725.jpg


DSC00729.jpg


DSC00730.jpg


DSC00731.jpg


DSC00733.jpg


DSC00739.jpg


DSC00743.jpg


DSC00749.jpg


DSC00750.jpg


DSC00734.jpg


DSC00742.jpg



En dan hier de resultaten. En Idd op foto in dit formaat is het wat lastig, je moet het irl zien :p


DSC00754.jpg


DSC00755.jpg


DSC00756.jpg


DSC00757.jpg


DSC00761.jpg


DSC00770.jpg


DSC00773.jpg


DSC00775.jpg


DSC00782.jpg


DSC00785.jpg


DSC00786.jpg


DSC00788.jpg


DSC00789.jpg


DSC00793.jpg


DSC00797.jpg


DSC00798.jpg


DSC00799.jpg


DSC00801.jpg


DSC00805.jpg


DSC00808.jpg


DSC00809.jpg



Gebruikte Produkten :

Wassen

- Meguiar's Gold Class Shampoo
- 2x Meguiar's Washmitt
- 2x Meguiar's Watermagnet
- PB Super Slicks & Suds
- Diversen

Voorbereiding

- Meguiar's Clay
- Meguiar's Quick Detailer
- Wolfgang Clay

Polijsten

- 2x DAP 500 Exentrische Machine
- 1x AEG Rotary Machine
- 1x Mikita 9227 Rotary Machine

- Meguiar's M80 Speed Glaze
- Meguiar's M83 Polisher
- PB SSR 1
- PB SSR 2
- PB SSR 2.5

- Meguiar's Cutting Pad
- Meguiar's Polishing Pad 2x
- Meguiar's Finishing Pad
- Lake County Light Cutting Pad

Glaze

- PB Black Hole

Wax

- Swissvax Shield PTFE
- Swissvax Cleaner Fluid Medium
- Swissvax Quick Finish

Detailers

- Meguiar's UQD
- PB Quick Detailer +

Dressings

- Meguiar's All Season Dressing
- Meguiar's Hyper Dressing

Ramen

- Meguiar's Glass Cleaner Pro
- NXT Wax

Velgen

- Meguair's Quick Wheel Detailer
- Meguiar's AMP Pro
- Mothers Scratch Remover
- Mothers Metal Polish
- PB Wheel Sealant

Banden

- Meguiar's Tyre Gel

Special thanks to : M'n vriendin (nu nog met die wagen bezig?..), John aka De Tovenaar, Jan & Marian voor de ruimte en veel koffie en lekkere broodjes (altijd super!) , Marcus voor de foto's

:cool:
 
Echt een fenomenaal resultaat op een super auto!

PB Black Hole is voor iedere donkere auto een aanrader, zelf zondag machinaal aangebracht, maar met de hand geeft het, zoals ik net zie, ook een geweldig resultaat!

Nogmaals mijn complimenten!
 
Ziet er top uit mannen! Zowieso, met John aan je auto komt het helemaal goed. Iemand met verstand van zaken!
 
Ziet er super uit zeg! Is de Black Hole bevallen?
Nog gelukt met de velgen?
 
Top resultaat hoor Eric, je hebt dan ook instructie gehad van de meester:) Hij wordt alleen maar mooier en mooier. Binnenkort die van mij maar eens onder handen nemen.
 
Wow wat een dikke BMW.
Dit resultaat is niet zo verwonderlijk als poetsguru John 623 met je auto bezig is geweest.
Top dat je hem nu zelf goed bij kan houden,dan heb je echt eer van je werk.
Echt heel mooi resultaat.
 
Echt een super auto! Opbouw is echt tot in de puntjes af!

En Eric, je kan het van niemand beter leren van van John Himself!

Als je iemand zoekt die met een poetsdoek is geboren dan zit je bij John goed!