• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black & Decker 12V Auto handstofzuiger

ladybug

Detailing rookie
16 mei 2008
438
0
Heeft iemand ervaring met de Black & Decker ACV1205?
Een handstofzuiger speciaal voor de auto. Met kleine mondstukken en een 12V aansluiting.
Lijkt mij erg handig. Ik stofzuig 1x per week de auto uit maar dan nog is het een zooitje na een week in een cabrio. Er waait nog wel eens wat troep in nl.
Heb er 1 besteld, als het niet voldoet issie zo weer teruggestuurd ]d~^
http://www.blackanddecker.nl/homeproducts/productdetails/catno/ACV1205/info/specifications/
 
kan miss makkelijk zijn om snel wat oppervlakige vuiltjes weg te zuigen, maar vrees dat ie voor de rest wat power ontbreekt.
 
Mijn ervaring met die dingen (12V 'stofzuigers') is niet best. De deuren tegen elkaar openzetten is vaak effectiever....

Ze missen doorgaans domweg de benodigde zuigkracht. Ik ken deze niet, maar als ik zie dat hij 12.5Watt is vrees ik het ergste. (Goede stofzuiger op 230V heeft 1200-1600 Watt).
 
Als het een beetje de zuigkracht van een kruimeldief heeft ben ik wel tevreden. Het is niet om een sterk vervuilde auto mee uit te zuigen.
Laat wel weten hoe die het doet. Indien slecht dan stuur ik em gewoon weer terug.
 
die autozuigertjes ken ik ook wel ja, niet zo'n groot zuigvermogen..

heb deze zelf voor oa in huis, maar soms even de matjes ermee doen werkt ook goed:

http://www.blackanddecker.nl/homeproducts/productdetails/catno/PV1205BN/

ding gaat als de brandweer en accu gaat ook lang mee..
 
ladybug zei:
Als het een beetje de zuigkracht van een kruimeldief heeft ben ik wel tevreden.

Denk dat je het daar wel mee kunt vergelijken. Het hangt grotendeels af van het vermogen, maar misschien dat die 'Cyclone Action' ook nog wat doet. Bij de Dyson (waar ze dat nu allemaal van afgekeken hebben) werkt het wél. Die hebben trouwens ook een kruimelzuiger, wel een dure, maar die zou goed zijn heb ik horen fluisteren.

Zou een oplaadbare trouwens niet handiger zijn?
 
Thnx Turbulence!
Volgens mij kan je hem ook opladen, aangezien hij 30 minuten werkt. Info is een beetje summier.
De meeste rommel heb ik trouwens van sigarettenas in de roadster, dat wappert nog wel eens alle kanten op.
En as is licht om op te zuigen. Zand zit vaak in de matten, die kun je weer uit kloppen.
 
Als je echt een goede handstofzuiger zoekt:

Black & Decker kruimelzuiger
Niet de goedkoopste maar wel erg krachtig en uitschuifbaar mondstuk om tussen de stoelen te komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie trouwens dat er ook nog een paar zijn die nat én droog kunnen zuigen, is misschien ook wel handig?

Al vraag ik me af of ze echt effectief (en groot) genoeg zijn om bijv. de bekleding mee schoon te maken. Maar goed, ik wist niet dat ze die ook in het klein hadden, dus ik meld het maar even. ;)


En dit is dus die Dyson. Niet goedkoop, moet wel erg goed zijn (volgens zeggen).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Denk niet dat ze genoeg kracht hebben om het vocht uit de bekleding te zuigen. Daar heb je echt een extractor voor zoals nicknameless die heeft.
 
Dibbuz zei:
Denk niet dat ze genoeg kracht hebben om het vocht uit de bekleding te zuigen. Daar heb je echt een extractor voor zoals nicknameless die heeft.

Heb er ook één en dat werkt inderdaad prima. Ik denk ook niet dat je het daarmee kunt vergelijken. Maar misschien is het handig - als je er toch een zoekt - dat ie tegen vocht kan. Om de cabriokap van natte pluisjes te ontdoen? :grinning:

Zag overigens in de reviews dat de Philips in dat lijstje geen natzuiger is. Was wel benieuwd naar de filosofie erachter...
 
Heb ze maar even en mailtje gestuurd. Kunnen ze meestal wel waarderen daar. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ken deze dingen wel en volgens mij hebben ze geen eigen accu hoor, maar werken ze via de sigarettenaansteker dus als je de kofferbak leeg moet hebben vraag ik me af of je daar bij kan komen, of er moet goed lang snoer aan zitten..

zou gewoon model die ik eerder aangaf halen, rond huis altijd handig en in de auto helemaal!
 
Zit 5 meter snoer aan hoor. En heb em allang besteld.
Die Dustbuster is trouwens ruim 2x zo duur. Wellicht voldoet dit ook wel voor een beetje as af en toe.
Heb in huis niet nodig, op iedere verdieping staat een stofzuiger.