• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black hole of White Diamond?

Kan allebij ,je kan de fles bv ook even in warm water leggen waardoor ie een stuk vloeibaarder wordt en dan even goed schudden.
Paar druppels op een pad je zal zien dat je daar heel ver mee komt qua uitsmeren waarbij de truc is om zeer dun aan te brengen dus zolang de pad wax afgeeft hoef je geen wax bij te pakken.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: WouterR en TJ-Brnk
@TJ-Brnk ; het is na een periode gebruiken van een vloeibare wax gewoon even wennen, ik gebruik tot op heden altijd een hand applicator maar wil op termijn overstappen op een finishing pad op de dap.

Mijn bmw had veel grote panelen en weinig randjes dus in zo’n geval is machinaal aanbrengen van wax een klein beetje makkelijker maar in het geval van mijn Corolla kan ik het net zo goed en wellicht zelfs beter (lees meer precies) de wax handmatig aanbrengen.
De Corolla heeft meer randjes ,glooiingen en bv een dakraam waar je omheen moet.
Ik heb stapels met waxen gehad (echt tientallen)maar het meeste heb ik weggedaan de enige waxen die ik over heb zijn diegene die supermakkelijk zijn te verwerken.
De eigen auto’s gaan namelijk in een glascoating. Onderstaande auto heb ik dit weekend onderhanden genomen en staat dan wel weer in een wax .
B9AFED70-02DE-4AC5-8D8B-E8259D5D16B1.webp

Heb met veel plezier meegelezen met dit topic.
De ene zweert bij een glaze en de ander weer niet, de standtijd van je wax neemt af of niet.
Dus ik dacht laat ik m'n steentje bijdragen want heb beide producten (black hole en 845) op de plank staan.
Dus gister de kofferklep ontdaan van z'n beschermende laagje, daarna nog even met PB Professional Polish er overheen voor een schoon canvas. Netjes afgenomen met Nanolex EX en toen alleen op de linker helft Black Hole aangebracht, na dat afgenomen te hebben de hele klep in de 845 gewreven.

Disclaimer: ik blijk een betere detailer te zijn dan fotograaf.

Bekijk bijlage 176640

Eerste bevindingen...
1 Na de Black hole afgenomen te hebben (voor aanbrengen van de 845) was de linker helft duidelijk gladder. Maar na de Collinite voel ik geen verschil meer.
2 Met het blote oog zie ik geen noemenswaardig kleurverschil tussen met of zonder Black Hole. Wel zichtbaar is dat de Black Hole wat kleine waskrasjes maskeert, al zei het minimaal. Heb het paneel bewust niet gepolijst voor applicatie.
3 Beading is zowel links als rechts identiek.
Ik moet zeggen nog identiek, ben benieuwd of ik de komende tijd ga zien of er verschil ontstaat.

To be continued....
Even een update van mijn kant.
Had graag eerder resultaten willen terugkoppelen maar die waren er simpelweg niet. Ik heb maandenlang geen verschil gezien tussen de linker en rechter helft van de achterklep....tot vandaag!

1000043400.webp

Het moge duidelijk zijn dat de linkerkant (die mét Black Hole) het begeven heeft.
Nu zijn we op de kop af 3 maanden verder sinds applicatie, nou vind ik dat persoonlijk geen slechte standtijd. 4 keer per jaar je auto opnieuw in de wax zetten is volledig oke voor mij.
Maar wil je graag wat langer genieten van je 845, zoals in de wintermaanden bijvoorbeeld, dan laat ik de glaze wel achterwege.

Standtijd collinite op papier = 5 maanden . Heeft de auto veel gereden qua km in die 3 maanden ?
In het hele begin heb ik verschillende glaze producten gebruikt maar toen ik de BMW strak in de lak had zag ik de meerwaarde niet meer (en eigenlijk vond ik de resultaten daarvoor ook minder spectaculair als gehoopt).
Je hebt gewoon voor en tegenstanders van glaze en ik persoonlijk ben geen liefhebber…
Leuke test die mijn vermoedens aardig bevestigd.

Leuk om wederom de positieve ervaringen van BH en 845 terug te lezen. Eerste keer was ook die combi en nu vlak voor vakantie toch ff terug gegrepen naar de 845; mega spul.

@Ric325i de auto rijdt ongeveer 1500km per maand, afgerond naar boven is dat zo'n 5000km sinds applicatie.
De auto wordt gemiddeld elke 2 a 3 weken gewassen met pH-neutrale voorwas en shampoo zonder toevoegingen.

Kleine nuance, ik geloof niet dat de kant met de BH eronder helemaal geen bescherming meer geeft maar de Colli is duidelijk van beading (zoals rechts) naar een langzame sheeting gegaan.
Al met al vind ik 3 maanden geen slechte score voor de BH+845 combi.

@Jagr ,op zich zeker geen slechte score maarre wie weet kun je nog een soort afwachten hoe lang de 845 blijft werken zonder dat er blackhole onderzit?