• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black Hole over de Collinite?

M.oos

Detailing addict
21 dec 2016
214
70
57
Bleiswijk
Beste Guru's,
Vorige maand heb ik de auto van m'n meisje netjes gewassen, Fiat 500 zwart. Afgespoten, foam (monello), afgespoten, wassen (2 emmers, PB ss&s), gekleid (Monello) en de Collinite no.845 erop. Nu wil ik eerdaags haar auto weer lekker gaan wassen en heb ondertussen ook de Black Hole aangeschaft. Kan ik nu gewoon wassen, de Black Hole erop en een nieuwe laag Collinite erover of moet ik eerst de oude Collinite eraf halen?
Ik heb al veel gelezen hier en moet nog veel meer leren, wel leuk, de uitdaging wordt steeds groter ;)
Alvast bedankt, greetz Marc
 
Dat zou ik eerst een rondje met een cleaner of licht polijstmiddel doen zodat de lak goed schoon in... en dan de black hole en 845!
 
Lak goed schoonmaken e.v.t licht polijsten met finale of een paintcleaner dan Blackhole
En dan kun je hem verzegelen met een wax
 
Laatst bewerkt:
Black hole bevat cleaners, dus volgens mij kun je hier gewoon meteen mee beginnen.
Werkt vast niet zo goed als proff polish of finale. Maar als het alleen is om je waxlaag te verversen kan het geen kwaad.
 
Een glaze onder 845 is niet optimaal
De 845 is zelf al vettig en bevat oplossers
Ik zou de 845 altijd gewoon puur gebruiken op schone lak
 
Zo'n soort iets zal het zijn. Of een niet goede hechting. Het zal altijd beter hechten op de lak zelf zonder iets eronder.

Maar daarbij was de vraag BH OVER Colli. Dat gaat gewoonweg niet. Je doet geen glaze over een beschermlaag maar eronder.
 
... Houd dit dan in dat de Black Hole oplost? Hoe moet ik dat zien?

Als je een glaze (zoals BlackHole) aanbrengt en er met een andere glaze overheen gaat is het dubbelop
845 zit vol met harde wax, en door een oplosmiddel blijft dat verwerkbaar
Dat oplosmiddel, samen met de eerdere glaze, dat is wat je niet nodig hebt
845 is van zichzelf vettig genoeg om het effect van een glaze te geven
Op schone lak wel te verstaan
 
Mannen bedankt, ik ga van de week eerst aan de gang met finale zodat de oude laag Collinite er helemaal af is.
@Steff ,hoe is t bij jou gegaan?