• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BlackPassat's Passat CC, CarPro Orangepeelpads gebruikt.

Johan,

Bij ons op de zaak hebben we van die videoscopen liggen. Misschien een idee om een weekendje voor chirurg te spelen?

imvqiywqpl.jpg
 
@ AardPorsche: dank voor je toelichting ik begrijp nu waar je op doelde.
De auto is net drie jaar oud en is in prima staat dus ik verwacht niet dat er al rubbers versleten zijn, wat ik heb kunnen achterhalen is er altijd rustig met de auto gereden. Daarbij heeft mijn monteur bij de laatste onderhoudsbeurt op mijn verzoek alles zeer kritisch nagekeken, het zou mij verbazen als er iets dergelijks met de ophanging aan de orde zou zijn.
Voor de volledigheid een lijstje van gecontroleerde punten:
Wat is het geluid NIET?
* Kabels die losliggen of tegen de carrosserie bewegen (Oplossing: alle losliggende kabels zijn –extra- omwikkeld met Coroplast tape en indien nodig extra vastgezet.

* Het hitteschild van de uitlaat of loshangende uitlaat. (oplossing: hitteschild zit vast en alle rubbers zijn in onbeschadigde staat)

* Schokbrekerbevestiging (oplossing: nagetrokken met ringsleutel)

* Ophanging achterzijde: optisch gecontroleerd, geen scheuren of andere zichtbare beschadigingen.

* Bekabeling van de trekhaak die tegen de binnenkant van de kunststof bumper slaat/trilt

* Antenneversterker op de C-Stijl

* Reactiegeluiden door de zaagsneden in de hoedenplank (Oplossing: zaagsneden zijn gelast)

* Bevestiging achterbank.

* Knikkers, muntjes, revetjes, schroefjes, moertjes, boutjes kortom alles wat in een auto los kan liggen en kan gaan zwerven (Oplossing: er ligt gewoon niks maar dan ook helemaal niks los in de auto, tenzij ze bij de productie in de chassisdelen terechtgekomen zijn)

@ Eelco, bedankt voor je zoektip, toch vind ik zo'n ding wel duur om zelf aan te schaffen. In mijn kennisenkring heb ik iemand die in de rioolinspectie zit misschien is dat wat? Maar vooralsnog ga ik voor de "Patrick Solution":

@ Patrick Topidee, ik ga je PM-en.
 
Was ook zeker niet mijn insteek om je er zelf eentje te laten aanschaffen, maar wellicht heb je kennisen of een andere ingang bij zo'n bedrijf/garage die je er bij wil helpen of een wil lenen.

En zo te zien is dat het geval:ja
 
gho man echt irritant zo een gerammel , heb al eens een complete opel vivaro gestript binnenkant voor een rammeltje , was het de antenne die tegen het dak lag ! stom natuurlijk van me , maar begin maar eens te zoeken
 
Op mijn oude werk hadden we een beweegbare plaat die je onder een wiel kon zetten, en een hefboom op je wiel. Hiermee kan je je ophanging forceren in stilstaande toestand. Als je met zon ding dat geluid in je auto kunt krijgen, kun je ook relatief eenvoudig de bron opsporen....
Het probleem van rijdend opsporen is dat je niet constant het geluid kunt maken.
 
Misschien de auto een keer op een schokbrekertester zetten? Niet zozeer om de schokdempers te testen, maar dan boots je het rijden na en kan je makkelijker zoeken.

Edit: hm, ik zie dat post #185 min of meer hetzelfde zegt...
 
Het zou inderdaad mooi zijn om de auto "stationair" zo te bewegen dat het geluidje uitgelokt wordt.
Als ik met mijn 90 kilootjes op de trekhaak sta te springen is er in ieder geval niks te horen, maar wellicht dat zo'n schokbrekertestapparaat wel precies de juiste bewegingen maakt.
Ik wacht de endoscopische analyse die met Nicknameless op het programma staat even af, wie weet.....
(ja ik weet het bijdehandjes dat laatste staat er erg raar......:D )
 
dat apparaat waar ik het over heb is iets anders dan een schokbreker apparaat hoor. Bij een schokbreker apparaat krijg je geen andere beweging dan je nu al heb met het springen op je trekhaak.
 
Ik zat al lezende ook te denken aan een endoscoop en dan (wanneer bevestigd dat er iets in de kokerbalk ligt) deze vol spuiten met iets wat het fixeert.
Je bent nu blijkbaar zo dicht bij de oorzaak, dat een oplossing dan niet uit kan blijven.
 
Hopelijk vind je de oorzaak snel, als ik zie wat je er allemaal voor doet dan denk ik niet dat je dit geluidje ooit kunt accepteren.... :weetniet
 
WouterP;304208 zei:
dat apparaat waar ik het over heb is iets anders dan een schokbreker apparaat hoor. Bij een schokbreker apparaat krijg je geen andere beweging dan je nu al heb met het springen op je trekhaak.

Da's niet waar. Een schokdempertester laat het wiel op en neer slaan alsof je over een slechte klinkerweg rijdt. Je kunt dan luisteren terwijl je naast de auto staat.
 
Ja dat was een inkoppertje he. Maar ik stoor me er ook niet aan. Ik ben best een gelukkig mens! Met de jaren interesseren rammeltjes en kraakjes me minder.

Rammeltjes/kraakjes zijn karakter, bij sommige auto's dan ;)
 
BlackPassat;304077 zei:
@ SLK; ja de gastro enteroloog hier uit het Amphia ziekenhuis, maar die wil zijn tools niet uitlenen rofl

@ Robbedoes; weet ik niet maar ik durf het op dit moment wel aan om wat extra Tectyl in de chassisdelen te spuiten, ik verwacht niet dat ik daar in de toekomst problemen mee krijg. Maar toch bedankt voor je attente signaal.

@ AardPorsche. Ik weet niet waar je heen wilt maar misschien is het goed dat ik verduidelijk dat het niet echt een rammeltje of resonantie is. Het geluid is meer een "knakkend" geluid. Als ik me er iets bij voor moet stellen zou ik zeggen dat het een stalen plaatrevet is die in een smal gootje op zijn kant staat en steeds van links naar rechts valt. Dus veel meer een reactiegeluid. Ik geloof niet dat het met trillingen uit te lokken is.

Ik ben bang dat het een kapotte las is ergens in de carroserie. Heb je al geprobeerd de knak te voelen?
 
@ Mosselman: ik ben bang dat je gelijk hebt. Er is niets te vinden. Ook nu we vanmorgen in alle holle ruimtes hebben kunnen kijken, was er niets te vinden.
Tectyl erin spuiten heeft dus helemaal geen zin, en dat ga ik nu ook niet meer doen.

Ik denk dat ik zo'n kapotte las niet ga ontdekken, als het duidelijk zichtbaar was geweest had ik het allang gezien denk ik zo, ik geloof dat ik al wel 50 uur achter in die klep heb doorgebracht, ik ben het nu wel beu.

Nicknameless: dank voor je tijd en het gebruik van de materialen, de koffie was prima, alleen jammer dat we niks hebben kunnen vinden.
 
Ik kan me niet voorstellen dat er ergens een gescheurde las zit, en daarbij, zo grondig als wij em vanmiddag hebben nagekeken met een endoscoop, zullen niet gauw doen bij een dealer...

We hebben wel 'iets' gevonden, het leek op een metaalvijlsel of een mini stukje metaal, maar deze zat klem tussen 2 plaatdelen en kan onmogelijk het gerammel veroorzaken, daarvoor is het te klein.
aImg00000_zps502974d7.jpg


Zelfs in de kokerbalken hebben we gekeken.
aImg00006_zpsb638af3e.jpg


aImg00001_zpsd17ce10d.jpg


aImg00005_zps2c181dfd.jpg


aImg00003_zps85b4753a.jpg
 
Een gescheurde las is totnutoe nog maar een veronderstelling en ook niet meer dan dat, mocht het zo zijn dat ik er een vind, dan meld ik me natuurlijk direct bij meneer Volkswagen.
Vooralsnog kan ik geen gescheurde las of welke oorzaak dan ook aanwijzen.