• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BlackPassat's Passat CC, CarPro Orangepeelpads gebruikt.

Misstaan zeker niet, maar de Daytona's zijn nog nét iets mooier...


Maar goed, ze zijn niet weg en je ziet ze vaak genoeg...:grinning:
 
Het is in elk geval duidelijk wie er op welke velgen blijft rijden... Veel plezier met de daytona's BPJ ;)
 
En ja hoor, ook ik ben slachtoffer geworden van het dievengilde.
Vanmiddag kwam op mijn werk de Risk Officer naar me toe dat de bewaking had vastgesteld dat er een raam ingetikt was van een bruine Passat CC op de parkeerplaats "dat is toch de jouwe" vroeg hij aarzelend.
Diep in mijn hart heb ik er altijd rekening mee gehouden dat ik het slachtoffer zou worden. De RNS510 is een gewild systeem en vrij makkelijk (té makkelijk als je het mij vraagt) te demonteren. Dat ik op mijn werk de klos zou worden had ik echter niet verwacht; het is een afgesloten terrein waar je alleen met een pasje op kunt rijden. Er staat ook een hek rond maar daardoor hoeft een beetje dief niet belemmerd te worden.

De schade wordt bij de Volkswagen dealer in Breda vastgesteld. Die zal niet gering zijn want er is niet erg voorzichtig omgesprongen met mijn karretje.
Ruit aan de bijrijderskant is eruit, dit is gedaan door een schroevendraaier tussen de B-stijl en de ruit te steken, de B-stijl en de rubbers zijn ook beschadigd.
In de auto natuurlijk is het navigatiesysteem verdwenen, de RNS is werkelijk uit het dashboard gerukt waarbij een aantal van de bevestigingspunten afgebroken is, hierbij is de bovenkant van de DSG pook ook beschadigd. De glassplinters hebben ook het leer van de bijrijdersstoel beschadigd, niet heel veel maar toch.
Hierbij de trieste aanblik van mijn trots:
IMAG0490.jpg


Enkele van de beschadigingen zijn omcirkeld.
IMAG0495.jpg


Ik hou mij hart vast voor het schadebedrag.
 
Zo hee, dat is zwaar klote! En al helemaal op een zo goed als afgesloten parkeerterrein,...

Heel bizar! Net of de auto al een tijdje in de gaten wordt gehouden, en dat men exact weet waar die staat op een bepaald onbewaakt moment,...
Brr! Zou er niet aan willen denken, bah!

Maar erg veel succes het het oplossen en herstellen van de wagen!
 
Wat een ellende! :auw Hopelijk een goede afloop, vraagje; heeft deze wagen geen alarm? Begrijp me niet verkeerd hoor, anderen moeten gewoon van jouw spullen (en die van eenander) afblijven. :ja
 
Tering Johan..wat een k#t streek zeg. Echt balen voor je. Kan best begrijpen hoe je je dan moet voelen.
Echt verschrikkelijk dat men niet van andermans spullen kan afblijven.
Succes ermee..
 
De zoveelste die weggehaald wordt. Wel erg kut voor je, je zit zelf met een pak schade waar je niet vrolijk van wordt.

Een oplossing is mogelijk een NaviLock. Ik ben er geen fan van, zo'n zwaar deksel wat je er elke keer af moet pakken (vindt het sleuteltje op den duur ook niet leuk). Maar weghalen is onmogelijk!



 
Dank voor het medeleven mannen.

Helaas mag ik niets zeggen over de camerabewaking op het terrein, jullie snappen dat omdat jullie weten dat ik bij een bank werk ;)

Alarm op de auto haalt weinig uit als de collega's achter driedubbeldik glas zitten.

De Navilock is niet zo geweldig als het lijkt, er zijn ook al slachtoffers van diefstal van de RNS terwijl die ook een Navilock van 250 euro geïnstalleerd hadden, daarbij zien die paddestoelen op je dashboard er ook niet uit.

Zoals BPJ al aangeeft heb ik thuis een Masterlock op mijn stuur geïnstalleerd als de auto geparkeerd staat. Naïef van me om te denken dat het op mijn werk niet nodig was. Vanaf nu ga ik dat dus anders doen.
 
Wat klote voor je zeg! Bizar dat het gewoon zo gemakkelijk gaat en het lef ook om het zo op een afgesloten terrein te doen!
Maar ja wat wil je, als je gepakt wordt is het een paar uurtjes schoffelen, ze staan bijna eerder buiten dan dat je aangifte heb kunnen doen :(

Veel sterkte met de afhandeling, ik hoop dat het netjes opgelost gaat worden.
 
Johan, wat een streek dit, bizar. Toch erg veel sterkte met de afhandeling er van.

Ik weet zelf dat de buurman van mijn schoonouders een touraq heeft inclusief navigatie. Deze is bijna op klaarlichte dag gestolen. Gewoon rond een uur of 2 smiddags tikte ze het raam in. Echter zag men het en zijn ze er achter aan gegaan zonder succes.

Vanwege deze vorm van criminaliteit mogen wij pertinent geen VAG wagen met dit systeem bestellen.

Sterkte nogmaals johan :-(
 
Balen man! Het is wel verzekeringswerk, maar ze moeten gewoon van je spullen afblijven!

Ik weet uit ervaring dat zo'n RNS heel simpel te verwijderen is. Lijstje klik je zo los en de unit zelf zit met 4 schroefjes vast. Zelfs met mijn 2 linkerhanden heb ik destijds eigenhandig een RNS-kloon ingebouwd en later weer vervangen door een simpele radio (RCD 310). Hopelijk wordt het voor jou snel en netjes gefixt!