• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BlackPassat's Passat CC, CarPro Orangepeelpads gebruikt.

Ik zeg niet dat ik de moraal ridder zou uithangen maar geef alleen dat het stof tot nadenken is...

Er zit dan ook nog wel verschil tussen zo'n ding bestellen en bij het afrekenen er achter komen dat het niet klopt óf horen dat ze een fout in het systeem hebben en dan zo'n ding bewust bestellen...

Bij het eerste zou ik ook denken, ach mooi mee genomen.
 
Om de discussie te sluiten (ik zou het jammer vinden als "mijn" draadje een welles-nietes cafeetje zou worden) een ervaring van mij van ongeveer een jaar geleden:

3 november 2011 zit ik 's avonds een beetje op dit forum en het Passatforum rond te snuffelen, en ineens gaat het bericht rond dat er gratis taarten te bestellen zijn op de site van de Hema. Het taartje kost geloof ik een euro of vier normaal maar nu helemaal niks, noppes, niente, nada.
Ik zou geen Nederlander zijn (nee Hollander ga ik mezelf niet noemen) als ik niet van dit voordeeltje zou meesnoepen. Taartje besteld en de bevestiging netjes binnen gehad.

Zo links en rechts zag ik berichtjes over anderen die ook een taartje, of twee, of achtmiljoenmiljard hadden besteld.
Het bericht werd het meest gelezen topic op Twitter en ook de paieren media stond er vol mee. Toevallig bestond Hema rond die tijd 85 jaar en al snel werd de mogelijkheid geopperd dat het om een reclamestunt ging. De miljoenen taarten die besteld waren zijn uiteindelijk niet uitgeleverd maar iedereen die één of meerdere taarten had besteld kreeg een voucher voor een gratis taart, af te halen in de twee daarop volgende weken.
Voordien had ik nog nooit een taart van de Hema gehad maar sinds die sportieve actie bestel ik er regelmatig ééntje. Dát hebben ze er in ieder geval toch mee verdiend. Vergissing of niet.

Ikzelf overweeg nav de aankoop van de voetsteun nu toch ook maar de rem- en gaspedaal te bestellen, deze zijn naar mijn idee fors aan de prijs maar door het voordeeltje toch wat bereikbaarder geworden. Dan heb ik een mooie set voor een acceptabele prijs, een aankoop die ik normaal gesproken nooit in gedachten had genomen. Ik kan me zo voorstellen dat het meerdere "koopjesjagers" zo vergaat.
 
Mooie gedachte inderdaad om zo na je voordeeltje nog wat extras te kopen.

Over de afleverkosten wil ik nog wel zeggen dat de dealer dit wettelijk verplicht is om dit los op te voeren. En dat deze bestaan uit verplichte kenteken leges, brandstofkosten, transportkosten vanaf fabriek en de verplicht uit te voeren nulbeurt door de fabriek.
Als je serieus denk dat een dealer iets verdiend aan een afleverbeurt dan moet je echt je ogen open gaan doen.

Het zit anders met alle extra meuk die sommigen proberen te verkopen zoals de bekende waxoil. Maar een affleveringsbeurt of uberhaubt een verkoop transactie levert niets op. De meeste autos gaan met verlies de deur uit en zelfs op de hele dure S klasse mag je blij zijn als je een duizend euro overhoud. Zoek te vergelijk maar eens uit hoeveel marge er zit op bijvoorbeeld kleding of electronica enz.

En geheel off topic wil ik ook nog reageren op de reacties die ik of het forum hier al vaker voor bij heb zien komen over stealers en de dealer als afzetter.
Daar werken ook gewoon mensen die jullie als klant willen helpen die dan vervolgens hier voor rotte vis worden uitgemaakt omdat het volgens zeggen te duur is.

Alleen waar aan voorbij gegaan wordt is dat het tarief wordt bepaald door de kosten die je moet maken om dealer te zIjn en om de service te kunnen verlenen. Een uitleescomputer kost qua licenties en updates gewoon een halve ton per jaar. En wat dacht je al het verplichte speciale gereedschap, opleidingskosten, werkplaats documentaties en programmas en magazijn voorraden.
Een garage op de hoek heeft die kosten niet want die komt bij de dealer aankloppen voor de zaken die hij niet weet en berekend vervolgens al zijn uren gewoon door. Een dealer moet flat rate aanhouden ongeacht hoelang er ook gewerkt is. Ik heb al bij meerdere merken vergelijken maakte tussen dealers en universele garages en of de dealer is net zo duur/goedkoop of zelfs goedkoper over een paar jaar onderhoud en reparaties.
Maar ondertussen wordt de auto via internet grijs ingevoerd, de beurten bij een garage op de hoek uitgevoerd. En als er dan wat aan de hand is wordt er bij de dealer aangeklopt en moet die maar even coulance geven?
Prima dat je om wat voor reden een auto elders koopt, maar klop dan ook daar aan als er problemen zijn. Allen die weten meestal niet hoe hard ze moeten wijzen naar de dealer om coulance te verlenen.

Ik wi hier niemand mee aanvallen, maar ik ben het wel eens zat om voor afzetter en dief uitgemaakt te worden terwijl je gewoon alleen je werk doet als auto liefhebber. En juist hier waar de service van Carclean wordt geprezen (terecht overigens) en niet strak op de prijs wordt gekeken wordt er zo gereageerd en dat snap ik niet.

Vandaag ook weer gewoon voor de tweede keer in zeer korte tijd mee gemaakt dat een klant voor weinig ergens een gebruikte E klasse koopt. Alleen vervolgens blijkt deze dus iets ouder te zijn als voorgeschoteld, geïmporteerd te zijn en als klap op de vuurpijl een ton terug gedraaid te zijn. Maar wij zijn de afzetters, want bij ons waren ze zo duur. Goh hoe zou dat komen?
 
@ Zwelgje: Een duidelijk verhaal en goed voor het noodzakelijk evenwicht. Generaliseren is nooit goed maar zoals zo vaak moeten de goeden onder de kwaden lijden. Toch zijn mijn ervaringen (zeker met de aankoop van de Passat CC) met de merkdealer erg negatief. Sterker nog; als ik ook maar een beetje aandacht had gekregen, dan was ik niet uit pure frustratie de weg ingeslagen om zelf een auto uit Duitsland in te gaan voeren. Ik had dat geld net zo lief in Nederland uitgegeven, met een beetje garantie en een relatie die op de langere termijn duurzaam en voor beide partijen meerwaarde biedt, helaas mocht dat niet zo zijn (lees anders de startpost van dit draadje nog maar eens)
 
Blackpassat. Ik heb je verhaal gelezen en mijn reactie was ook niet op jou persoonlijk bedoeld. Ik heb helaas hetzelfde wel eens meegemaakt dat je gewoon geen aandacht krijgt bij een bedrijf en ik loop dan ook direct weg.
En inderdaad is het niet altijd goed bij een dealer. Maar Wat mij dwars zit is de reacties dat het altijd bij iedere dealer slecht is. Er zijn ook zat universele garages of handelaren op te noemen die je slecht behandelen en er zijn ook zat dealers bij wie het wel goed zit. Maar op een of andere manier heeft de dealer het altijd gedaan.

Even wat anders wat ik mij afvroeg in jouw geval koop jij een auto via een tussenhandelaar. Heb je hem nou op papier bij hem gekocht of heb je rechtstreeks de vorige duitse eigenaar betaald en aan de tussenpersoon een handelings fee betaald?

De reden dat ik dit vraag is puur zakelijke interesse. Want volgens de wet is de verkopende partij aansprakelijk volgens het non conformiteits principe. Maar ik heb wel eens zitten lezen op zulke sites en meestal wijzen ze iedere aansprakelijkheid van de hand.
 
Er zijn ook zat universele garages of handelaren op te noemen die je slecht behandelen en er zijn ook zat dealers bij wie het wel goed zit. Maar op een of andere manier heeft de dealer het altijd gedaan.

Of positiever: er zijn zat dealers die prima service verlenen en er wel zijn voor hun klanten.
 
Zwelgje;311094 zei:
Even wat anders wat ik mij afvroeg in jouw geval koop jij een auto via een tussenhandelaar. Heb je hem nou op papier bij hem gekocht of heb je rechtstreeks de vorige duitse eigenaar betaald en aan de tussenpersoon een handelings fee betaald?

De auto heb ik zelf gevonden bij een Duitse particulier, zelf de onderhandelingen gedaan en een prijs afgesproken, vervolgens het importbedrijf opdracht gegeven om "alles te regelen". Binnen twee weken kon ik de auto afhalen bij het importbedrijf in Helmond. Zij hebben hem voor mij in Duitsland beoordeeld, verslag uitgebracht en overlegd over de staat van de auto, de auto naar Nederland gehaald, noodzakelijk papierwerk en keuringen geregeld.
Toen ik de auto op ging halen heb ik de auto van het Importbedrijf gekocht. Ze zijn dus in de periode tussen de verkoop van de eigenaar en de overdracht aan mij ook eventjes eigenaar geweest.
Tot het moment van de keuring (bij de Duitse particulier) en het contact daarover met mij, had ik de deal nog af kunnen blazen.
Ook na de verkoop aan mij heb ik nog veel ondersteuning van EU-Import gehad. Ik heb geen moment het gevoel gehad dat ze hun formele of morele verantwoordelijkheid tegenover mij ook maar een fractie zouden willen ontlopen.
Hierover is in het verhaal van de Passat CC voldoende te lezen dus als je een tijd hebt voor de lange versie..................
 
Het gaat nog steeds over mijn avonturen met "mijn project" Tim.
Overigens deed ik al een poging om de discussie te stoppen in # 325. ;)
 
Ik wil nog kort reageren en dan hou ik erover op om niet te ver af te dwalen.

Als je kijkt top hun site bij garantie zeggen ze geen auto verkoper te zijn en,geen garantie te hoeven verlenen.

http://www.eu-import.nl/garantie-op-importautos.html

Echer als hun hem verkocht hebben aan zje zoals je zegt ijn ze volgens de wet juist wel aansprakelijk voor al jouw garantie zaken. Dat je een stuk gewoon bij de dealer als fabrieksgarantie kan verhalen is makkelijker voor jou en voor hun. Maar wettelijk zijn ze garantiedrager.

Ik hoop zowieso dat je geen problemen krijgt en lang van je CC mag genieten. Maar ik vind het vreemd dat een bedrijf er bewust voor kiest om iets op de site te zetten wat tegen de Nederlandse wet in gaat. En dat bedoelde ik in mijn vorige verhaal. Vaak wordt het op deze manier geprobeerd af te schuiven naar iemand die juridisch geen partij is, en is de eigenaar uiteindelijk de dupe.

Daarnaast is het gewoon een prachtige auto die je helaas weinig ziet in Nederland, maar goed dat is het zelfde geval met de CLS waar het model vierdeurs coupe vandaan komt. Die zie je helaas ook te weinig.
 
BlackPassat;311068 zei:
Ikzelf overweeg nav de aankoop van de voetsteun nu toch ook maar de rem- en gaspedaal te bestellen, deze zijn naar mijn idee fors aan de prijs maar door het voordeeltje toch wat bereikbaarder geworden. Dan heb ik een mooie set voor een acceptabele prijs, een aankoop die ik normaal gesproken nooit in gedachten had genomen. Ik kan me zo voorstellen dat het meerdere "koopjesjagers" zo vergaat.
Zeker goede stof om over na te denken.
Persoonlijk zou ik er wel geld voor apart gaan leggen: is immers je droomauto die je in de wacht hebt gesleept en ondanks het het maar 'kleine' dingetjes zijn vind ik wel een zeer grote meerwaarde aan het geheel hebben !

Wat betreft de goedkope prijs: dingen zijn zoals ik het begrijp door heel het land verkocht bij meerdere dealers .... ik vraag me af wat voor soepkippen daar dan werken:
bij geen van de balieverkopers is een lichtje gaan branden ? Klinkt wel erg treurig moet ik zeggen.
Denk dat het aan het licht is gekomen doordat 1 der medewerkers ook lid is van een autoforum en zijn baas maar even heeft geholpen om de boel weer recht te trekken

@Zwelgje: ze kunnen zoveel op de site zeggen maar alsnog zijn ze aan de wetgeving verbonden. Men denkt hierdoor het recht in eigen beheer te hebben verkregen, echter is dit niet correct.
( uiteraard is in je recht staan en het daadwerkelijk krijgen weer een ander verhaal )

Wat betreft de prijzen bij de dealers: blijf het dan best vaag vinden dat indien je lid wordt van een autoforum je ineens best aardig wat korting kan krijgen zonder enige moeite ( ff pasje tonen en klaar )
Voorbeeldje: 8% korting (van de cataloguswaarde) bij aanschaf van een nieuwe auto / 15% korting op unieke onderdelen via de balie / 25% korting op de aanschaf van zomer en winterbanden /
10% korting op versleutelde onderdelen via de werkplaats / €500,- korting op een A1/A+/whatever occasion

Ben er van bewust dat de markt wat in elkaar is gestort en er tegenwoordig minder wordt verdiend bij de dealer, maar laten we nu ook weer niet gaan overdrijven.
Nederlanders zijn zeikerds en doen dit ook bij een autodealer, anderzijds is mede door de komst van internet het ook weer zo dat het kaf van het koren wordt gescheiden,
en de nette en correcte dealers ook te boek komen te staan.
In de tijd van service en garantie ( en dus hoe om te gaan met je klanten ) is het des te meer zaak om als bedrijf hier naar te kijken ipv met je kop in je reet door te blijven gaan.
Zijn ( helaas ) genoeg dealers die schijt hebben aan jan met de pet die een onderdeeltje van €5 komt halen en zo zodoende kwijt zijn bij verkoop van een nieuwe auto !

Maar goed, ook ik wapper totaal weg van hetgeen het hier om draait: de geweldige Passat en de tijd en liefde hierin wordt gestoken en wordt gedeeld met ons allen ( waarvoor dank Johan )
 
Zwelgje;311113 zei:
Daarnaast is het gewoon een prachtige auto die je helaas weinig ziet in Nederland, maar goed dat is het zelfde geval met de CLS waar het model vierdeurs coupe vandaan komt. Die zie je helaas ook te weinig.

Ofdat dat iets zo helaas is weet ik niet. Rij nu in iets wat je niet op elke hoek tegen komt.
 
Kleine update:
De wintervelgen hebben hun taak wat mij betreft er weer opzitten voor de winter van 2012/13.
Omdat Kenneth even rond wil rijden met de 18 inch Daytona's die normaal op de PCC zitten, zal ik het dit eerste deel van het seizoen moeten doen met de 17 inch Longbeach. Deze velgen heb ik aangeschaft toen de 3BG van Kenneth nog van mij was en ik ben altijd erg in mijn nopjes geweest met deze velgen.
Daarbij zitten er heerlijke Pirelli Cinturato banden onder die vele malen stiller zijn dan de lawaailappen van Semperit die op de Daytona's liggen.
Gisteren heb ik de velgen zomerklaar gemaakt, ze waren natuurlijk voordat ze in de winteropslag gingen goed schoongemaakt en beschermd. De aanpak gisteren bestond uit: kleien, polijsten met Finale en de zwarte cone, IPA wipe-down, uitdampen en ten slotte de Carpro D'Lux aanbrengen.

De PCC is niet gewassen maar voor een indruk hoe de velgen eronder staan, toch maar even een plaatje.
2013-03-17%252013.17.48.jpg


De rest van de zondagmiddag heb ik de winterset van de Passat CC alvast maar schoongemaakt en gekleid, ook deze velgen (17 inch Sima) krijgen nog een polijstbeurt en een laagje D Lux voordat ze de stalling ingaan tot (hopelijk) laat in 2013.
 
Mooi johan!

Wel apart dat er bij jou ook sensoren in de voorbumper aan de zijkant zitten. Ik heb er alleen 4 aan de voorkant.