BlackPassat;311068 zei:
Ikzelf overweeg nav de aankoop van de voetsteun nu toch ook maar de rem- en gaspedaal te bestellen, deze zijn naar mijn idee fors aan de prijs maar door het voordeeltje toch wat bereikbaarder geworden. Dan heb ik een mooie set voor een acceptabele prijs, een aankoop die ik normaal gesproken nooit in gedachten had genomen. Ik kan me zo voorstellen dat het meerdere "koopjesjagers" zo vergaat.
Zeker goede stof om over na te denken.
Persoonlijk zou ik er wel geld voor apart gaan leggen: is immers je droomauto die je in de wacht hebt gesleept en ondanks het het maar 'kleine' dingetjes zijn vind ik wel een zeer grote meerwaarde aan het geheel hebben !
Wat betreft de goedkope prijs: dingen zijn zoals ik het begrijp door heel het land verkocht bij meerdere dealers .... ik vraag me af wat voor soepkippen daar dan werken:
bij geen van de balieverkopers is een lichtje gaan branden ? Klinkt wel erg treurig moet ik zeggen.
Denk dat het aan het licht is gekomen doordat 1 der medewerkers ook lid is van een autoforum en zijn baas maar even heeft geholpen om de boel weer recht te trekken
@Zwelgje: ze kunnen zoveel op de site zeggen maar alsnog zijn ze aan de wetgeving verbonden. Men denkt hierdoor het recht in eigen beheer te hebben verkregen, echter is dit niet correct.
( uiteraard is in je recht staan en het daadwerkelijk krijgen weer een ander verhaal )
Wat betreft de prijzen bij de dealers: blijf het dan best vaag vinden dat indien je lid wordt van een autoforum je ineens best aardig wat korting kan krijgen zonder enige moeite ( ff pasje tonen en klaar )
Voorbeeldje: 8% korting (van de cataloguswaarde) bij aanschaf van een nieuwe auto / 15% korting op unieke onderdelen via de balie / 25% korting op de aanschaf van zomer en winterbanden /
10% korting op versleutelde onderdelen via de werkplaats / €500,- korting op een A1/A+/whatever occasion
Ben er van bewust dat de markt wat in elkaar is gestort en er tegenwoordig minder wordt verdiend bij de dealer, maar laten we nu ook weer niet gaan overdrijven.
Nederlanders zijn zeikerds en doen dit ook bij een autodealer, anderzijds is mede door de komst van internet het ook weer zo dat het kaf van het koren wordt gescheiden,
en de nette en correcte dealers ook te boek komen te staan.
In de tijd van service en garantie ( en dus hoe om te gaan met je klanten ) is het des te meer zaak om als bedrijf hier naar te kijken ipv met je kop in je reet door te blijven gaan.
Zijn ( helaas ) genoeg dealers die schijt hebben aan jan met de pet die een onderdeeltje van €5 komt halen en zo zodoende kwijt zijn bij verkoop van een nieuwe auto !
Maar goed, ook ik wapper totaal weg van hetgeen het hier om draait: de geweldige Passat en de tijd en liefde hierin wordt gestoken en wordt gedeeld met ons allen ( waarvoor dank Johan )