Er was, sinds het oplossen van "de knak" nog een klusje te doen. Omdat ik buiten moet werken was dat er de afgelopen weken niet van gekomen maar vandaag zagen de vooruitzichten er goed uit.
Voor de analyse van de knak was er op verschillend plaatsen isolatiemateriaal verwijderd in de kofferbak, dit wilde ik weer in orde maken en ik had daarvoor al een tijdje terug Vibraflex platen besteld. Dit is niet het isolatiemateriaal wat origineel gebruikt wordt maar ik had van verschillende kanten goede kritieken gehoord over dit materiaal.
Een heleboel bekledingsmateriaal was nog steeds niet terug gemonteerd en daarom had ik de kofferbak in een mum van tijd leeg. De Vibraflex werd op maat gesneden en met een verfafbrander voorverwarmd. Door het voorverwarmen was het vrij dikke materiaal wat beter te verwerken, de hechting was ook prima.
Vanwege de dikte heb ik ervoor gekozen om geen hoeken en bochten te willen plakken, alléén rechte stroken dus.
Na het aanbrengen van het materiaal kon eindelijk alle bekleding weer in originele staat teruggebracht worden. Voor de bekleding had ik nieuwe bevestigingsdopjes besteld omdat ik de oude met een nijptang had moeten verwijderen
Nu wil ik echt een poos alleen maar in de kofferbak komen om er een kratje bier (of andere zaken) in-en uit te tillen. Ik heb nu lang genoeg in de klep gelegen.
Nu het noodzakelijke werk eindelijk afgerond is, kan ik ook weer eens hobbymatig met de Passat CC bezig zijn.
De velgen zijn aangepakt met Spray en Rinse en de auto is verder gewassen met BtbM shampoo.
Als extraatje heb ik een winterwaxbeurtje gedaan met de Migliore Frutta wax. Ruikt heerlijk, maar is bijna niet uit te poetsen. De Italiaanse aard van deze wax maakt waarschijnlijk dat ze alleen lekker uitpoetst bij een temperatuur van 20 plus graden. Langere curetijd maakte het alleen maar zwaarder om uit te poetsen.