• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BlackPassat's Passat CC, CarPro Orangepeelpads gebruikt.

wel een code, maar die staat vaak in het boekje die in de auto ligt....

alles in 1 unit + makkelijk te verwijderen

veel vraag naar op de markt, want bij de dealer betaal je de hoofdprijs....

Bij de nieuwere audi is het niet meer zo makkelijk, daar bestaat het namelijk uit 3 delen... scherm, bediening en een dash unit
 
De rede van diefstal is simpel kijk naar de doelgroep die een golf rijd en geen geld heb om uit te geven aan luxe accesoires.
bovendien past een navi van 2012 probleemloos is een golf vanaf 2004.
ziehier hoe groot de doelgroep is
Die code is gemakkelijk te verwijderen door het herschijven van de firmware.
Voor audi is die cd gewoon te downloaden en op de welbekende markplaatsen te verkrijgen.
De nieuwe golf heeft ook een volledig gescheiden systeem dus alle losse componenten overal in de auto veel beter
Desalnietemin verdiend de gene die steelt of heelt een nekschot ;)
 
Rembo;308903 zei:
Waarom is die VAG-navi eigenlijk zo populair bij het dievengilde: zit er geen beveiligingscode op of zitten alle onderdelen in één unit die gemakkelijk uit het dashboard is te trekken?

Dit komt ten eerste door dat VAG het navi. systemen achtelijk duur maakt, een rns 510 kost dik 2000 euro. En ten tweede hij zit met 4 torx schroefjes vast dus in minder dan 2 min. uit het dashboard dus de dief zegt win win situatie.
 
Om de diefstal van een RNS510 onaantrekkelijk te maken leverd VW tegenwoordig ETS setjes..
Je kenteken wordt dan met een chemisch goedje in je RNS510 ge-etst..
Een soort mat kenteken zit er dan in het glanzende deel van je RNS510..

Opzich vrij onopvallend, maar zo gemaakt dat ze er NIETS meer aan hebben..
Helaas doordat het zo onopvallend is, zullen ze waarschijnlijk wel de auto openbreken, en er
vervolgens achter komen dat hij ge-etst is..!! Ik kan me allen dan wel voorstellen dat zown
idioot het dan maar afregeerd op de rest van je auto..!!

Bij het ETS set zitten ook stickers voor op de ramen, maarja.. Zown sticker op je ramen staat ook
niet mooi, dus tja.. Je kan wel bezig blijven..

Zover ik weet is het glanzende deel van de RNS510 niet los leverbaar, dus los vervangen zal ook geen
optie zijn.. Vraag me alleen af hoelang het duurt voordat ze ook daar weet wat op gevonden hebben..

( Hier een voorbeeld van een ge-etst kenteken.. )

img00401.jpg
 
Dit vind ik toch wel een te overwegen aanschaf. Als ik het zou doen dan zou ik ook het raamstickertje plaatsen, gesteld dat de dief nét voldoende IQ heeft om te kunnen lezen dan gaat hij wellicht de mijne voorbij.
Het "ik-krijg-jouw-radio-niet-te-pakken-dus-zal-ik-jouw-inerieur-eens-lekker-slopen" risico loopt je toch al, dus dat moet ik dan maar op de koop toenemen.

Overigens grote hulde, eeuwige roem, en gigantische dankbaarheid aan Jeff. Naar aanleiding van zijn zijn opmerkingen in post 259 (waarnaar ook Hans Redcat nog even fijntjes verwees) heb ik met Jeff via PM contact gehad. Jeff had nog wat goeie tips m.b.t. de knak. Deze heb ik toegepast en het is ongelofelijk maar de knak is onhoorbaar en volledig verdwenen!
Overigens heb ik nog even (met een listig smoesje en een omweggetje) bij de dealer in Breda geïnformeerd, maar de -ongetwijfeld zéér bekwame en goed onderlegde- balieknul wist van niks, kon niks vinden en had er ook nog nóóóóóit van gehoord. (tja herkenbaar wat mij betreft, ik ben wéér bevestigd in mijn vooroordelen over de stealert)

Jeff dank voor je reactie en input, klein puntje: waarom heb je je geen drie maanden eerder aangemeld op dit fantastische forum, dat had me een hoop tijd en inspanning gescheeld.:D
 
Eigenlijk is het systeem wat VW toepast, al jaren bekend, wordt veel gebruikt voor scooters. Zie http://www.datatag.nl.

In/op diverse (kostbare) delen van de scooter wordt een chip zo groot als een rijstkorrel ingebracht/verlijmd en op de scooterkappen wordt het serienummer geëtst. Onderdelen zijn zo goed als onverkoopbaar en door de politie makkelijk te herkennen met een scanner.
 
voor de RNS van Audi heeft het weinig zin, daar kun je de gehele frontjes van vervangen.

Misschien kan het bij de VW units ook

Wat je ook doet, uitsluiten kun je het nooit... ]-0
 
Er was, sinds het oplossen van "de knak" nog een klusje te doen. Omdat ik buiten moet werken was dat er de afgelopen weken niet van gekomen maar vandaag zagen de vooruitzichten er goed uit.
Voor de analyse van de knak was er op verschillend plaatsen isolatiemateriaal verwijderd in de kofferbak, dit wilde ik weer in orde maken en ik had daarvoor al een tijdje terug Vibraflex platen besteld. Dit is niet het isolatiemateriaal wat origineel gebruikt wordt maar ik had van verschillende kanten goede kritieken gehoord over dit materiaal.
Een heleboel bekledingsmateriaal was nog steeds niet terug gemonteerd en daarom had ik de kofferbak in een mum van tijd leeg. De Vibraflex werd op maat gesneden en met een verfafbrander voorverwarmd. Door het voorverwarmen was het vrij dikke materiaal wat beter te verwerken, de hechting was ook prima.
Vanwege de dikte heb ik ervoor gekozen om geen hoeken en bochten te willen plakken, alléén rechte stroken dus.
DSCF5777.JPG

Na het aanbrengen van het materiaal kon eindelijk alle bekleding weer in originele staat teruggebracht worden. Voor de bekleding had ik nieuwe bevestigingsdopjes besteld omdat ik de oude met een nijptang had moeten verwijderen
Nu wil ik echt een poos alleen maar in de kofferbak komen om er een kratje bier (of andere zaken) in-en uit te tillen. Ik heb nu lang genoeg in de klep gelegen.
DSCF5792.JPG


Nu het noodzakelijke werk eindelijk afgerond is, kan ik ook weer eens hobbymatig met de Passat CC bezig zijn.
De velgen zijn aangepakt met Spray en Rinse en de auto is verder gewassen met BtbM shampoo.
Als extraatje heb ik een winterwaxbeurtje gedaan met de Migliore Frutta wax. Ruikt heerlijk, maar is bijna niet uit te poetsen. De Italiaanse aard van deze wax maakt waarschijnlijk dat ze alleen lekker uitpoetst bij een temperatuur van 20 plus graden. Langere curetijd maakte het alleen maar zwaarder om uit te poetsen.
DSCF5789.JPG
 
Ik denk dat ik er tijdens het rijden niet erg veel van zal merken, daar is de verwerkte oppervlakte te klein voor en inmiddels is de PCC al superstil.
Overigens was het de dikke variant van de Vibraflex, vandaar ook dat ik heb voorverwarmd omdat in de documentatie staat dat je de dikste variant beter niet hangend kan verwerken.
 
Vanwege het mazzeltje van Peet Neelen (zie hiervoor deze post) heb ik bij de dealer in Breda voor een weggeefprijsje een Audi RS4 voetsteun gescoord.
Hij past netjes in de Passat al moet ik nog eens de bovenste lip van de bevestiging op een deftige manier aan de bekleding van het dashboard vastmaken.

Plaatje erbij:
DSCF5799.JPG
 
SkyBuMp;311014 zei:
Nu de pedalen nog?

Zou ik graag doen maar ik weet niet of de pedalen uit dezelfde set zomaar passen in de Passat CC. Als ik daar duidelijkheid over kan krijgen is het zeker het overwegen waard.
 
BlackPassat;311016 zei:
Zou ik graag doen maar ik weet niet of de pedalen uit dezelfde set zomaar passen in de Passat CC. Als ik daar duidelijkheid over kan krijgen is het zeker het overwegen waard.

Ziet er mooi uit en zeker voor €7,06! Het rempedaal ziet er idd het zelfde uit. Maak anders eens een foto van het kale rempedaal en van de onderzijde van het "losse" rempedaal. Dit gaat er makkelijk van af; beide zijde naar buiten trekken, dan naar je toe en naar beneden.
 
@ Peet:

DSCF5802.JPG


DSCF5805.JPG


Ik heb net trouwens wat zitten snuffelen op het Audi forum. Ik geloof dat iedereen daar die pedalen aan het bestellen is.:D
 
@BlackPassat;

Ik denk niet dat het gaat passen. Het gaspedaal al helemaal niet. Een Audi A4 heeft een "hangend pedaal". Is wel jammer. Er zijn er inderdad een hoop die de pedalen hebben besteld. Ben benieuwd wanneer er iemand bij Audi wakker wordt....:-"

Oude rempedaalcover A4;

ak79fk.jpg