• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BlackPassat's Passat CC, CarPro Orangepeelpads gebruikt.

Woehoe!!!! Geniet van je nu bijna kraakvrije auto!!
Goed werk van Maurice (en van iedereen die geholpen heeft uiteraard), en wat een doorzettingsvermogen van jou :)!!
 
Eindelijk johan, mooi dat het opgelost is!!:cool: Misschien is de orginele strook wel te bestellen bij de dealer? Mischien kan iemand met etka even kijken.
 
Wat een geweldig forum is dit toch, al dat medeleven. Iedereen bedankt voor leuke reacties en de betrokkenheid.

@ Schippersss: ik heb bij een gespecilaiseerde winkel al een bestelling lopen voor het isolatiemateriaal, voor de zekerheid gebruik ik een wat zwaardere variant dan wat OEM gemonteerd wordt.
 
Vandaag heb ik de laatste interieurdelen zoals de hoedenplank en de bekleding van de C-stijl weer terug ingebouwd.
Het dempingsmateriaal (Vibraflex Extreme) is nog niet thuisbezorgd dus dat zal ik op een later moment moeten doen.
 
Goed dat het verholpen is. Niks zo irritant als irritatie door irritante waarnemingen... Dat Vibralex? Is dat ook te gebruiken om het motor compartiment mee te isoleren?
 
Er zijn verschillende producten van Vibraflex, speciaal voor het verminderen van resonanties, dreungeluiden etc. in de carrosserie.
Of het bij mij iets op gaat leveren weet ik niet, maar voor die paar tientjes durf ik het experiment wel aan.
 
BlackPassat;305988 zei:
Hulde aan Maurice!

Zojuist heb ik haar weer opgehaald. In zéér sporadische gevallen is er nog een tikje te horen, maar zeker géén harde hinderlijke knak meer.
Twee grote winstpunten: De hardheid van de knak is voor minstens 80% gereduceerd, en omdat nog niet alle dempende materialen zijn teruggemonteerd denk ik dat daar nog wel wat winst is te halen.
Het aantal keren dat het geluid voorkomt is ook veel minder geworden.
Jullie begrijpen het al: BlackPassat is een gelukkig man. Pas nu kan ik ten volle gaan genieten van de Passat CC.

Ik zal de vraag "maar wat was het nou precies"? Alvast maar proberen te beantwoorden want ik weet zeker dat die anders nog gesteld wordt.

Blijkbaar heeft het grote onbekende apparaat wat ooit in de kofferbak gemonteerd heeft gezeten, en waarvan we vermoeden dat het iets is geweest om een invalidenkarretje in de kofferbak te tillen, de carrosserie aan redelijk grote krachten blootgesteld. De veronderstelling is dat bij bepaalde bewegingen van de carrosserie de krachten niet geheel gelijkmatig werden geabsorbeerd, maar zich in sommige gevallen uitte in de welbekende knak.

Door nu op strategische punten de spanning uit de chassisbalk weg te geleiden is zijn de klachten zo goed als opgelost. Vraag me niet hoe Maurice dat precies heeft gedaan; dat is het geheim van de vakman, en is zijn goed recht om dat voor zichzelf te houden.

Misschien volgt er later nog wel een fotootje in dit topic van het aanbrengen van het dempingsmateriaal. Ik wil de auto weer in originele staat opbouwen, inclusief die dempende strook die weggehaald is ten behoeve van de montage van het invaliden-apparaat.


10 tegen 1 dat het gewoon een lift is geweest. De bevestiging is gewoon koud op de bodem dmv bouten. Dit is wel beter dan lassen maar ja je krijgt wel maar enkel op 4 punten stress en verdeeld de last minder goed. Wellicht dat er icm met dat inslijpen voor de bevestiging een bepaalde stress heeft veroorzaakt. Denk dat dit ook aan het type auto ligt want in de kangoo van mij moeder zit dit koud op de vloer gemonteerd, en heb je dit niet. Liftjes kunnen 150-200 kg aan.

Blij om te horen dat het ieder geval haast opgelost is. Althans dat het met een flink aantal procent is gereduceerd. De C C is toch een import auto uit duitsland? Heeft verder niks met nederlandse auto aanpassing te maken? Mocht je nog informatie inwinnen bij auto aanpas bedrijven adviseer ik je om even te googlen richting enschede. Bedrijfsnaam weet ik zo 123 niet. De andere niet (richting tiel zit die).
 
@ Aardporsche: de enige aanpassing die de auto heeft ondergaan vanuit Duitsland zijn de NL platen die erop gekomen zijn.

Er zijn geen bevestigingspunten op de bodem gemaakt. Alleen aan de hoedenplank en de chassisbalk die daar tussen de wielkasten loopt. Dat zijn ook geen grote aanpassingen maar gaatjes tbv parkers of bouten.
 
Hallo BlackPassat..

Prachtige auto..!!
Toch wil ik even inspringen op je *knak*

Ik weet niet welke dealer je bezocht hebt, maar de Passat CeeCee is ZEKER wel bekend met
knakken vanaf de achterzijde..
Of dit dezelfde *knak* is die aanwezig is op jouw CeeCee durf ik niet te zeggen, maar voordat je de achterkant
dicht bouwt, zou het geen kwaad kunnen hier ook even naar te kijken..
( eventueel samen met een VW-dealer )
Mocht je er meer vragen over hebben, laat het maar even weten..
 
BlackPassat;305988 zei:
Door nu op strategische punten de spanning uit de chassisbalk weg te geleiden is zijn de klachten zo goed als opgelost. Vraag me niet hoe Maurice dat precies heeft gedaan; dat is het geheim van de vakman, en is zijn goed recht om dat voor zichzelf te houden.

Misschien volgt er later nog wel een fotootje in dit topic van het aanbrengen van het dempingsmateriaal. Ik wil de auto weer in originele staat opbouwen, inclusief die dempende strook die weggehaald is ten behoeve van de montage van het invaliden-apparaat.

Heb net de halve topic doorgelezen en gelukkig voor je dat het is opgelost:party:

Maar dat je monteur niet wil zeggen wat hij gedaan heeft (met alle respect) duid bij mij erop dat hij of zo goed als niks heeft gedaan (behalve dan isolatie geplaatst) of dat hij iets gedaan heeft waar hij niet helemaal zeker van is of dit mag.
Ik zou toch nog eens navragen bij je monteur voordat je over een tijd grotere problemen krijgt.

In ieder geval veel rijpezier!:cool: