• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BlackPassat's Passat CC, CarPro Orangepeelpads gebruikt.

@ Wittereus; het is absoluut niet zo dat Maurice niet tegen mij heeft willen zeggen hoe hij het opgelost heeft. Ik ga het alleen niet forumbreed delen op zijn verzoek. Ik heb daar alle begrip voor, vandaar.
De isolatie is helemaal nog niet geplaatst ik ben nog in afwachting van het materiaal. Zodra ik het heb ga ik die klus zelf aanpakken.
 
Vibraflex werkt goed. Het weerhoudt zelfs rammels van 140+ db's, dus dat komt wel goed.
*Herinnert zich nog dagen dat ie een Fordje had met ruim 150 kilo aan Vibraflex en automatisch dichtvallende achterkleppen rofl
 
De Vibraflex is nog steeds niet geplaatst, ik ben niet in de gelegenheid om binnen te staan en ik vind het nu geen weer om dit buiten te gaan doen.

Vandaag wordt er wel een telefoonmodule geplaatst. Ondanks de complete uitrusting van de Passat CC zit er geen telefoonvoorbereiding in. Dat was even een tegenvaller toen ik daarachter kwam, zeker toen ik de prijs bij de Stealer hoorde om dat achteraf te fiksen.
Een electronicatovenaar van het Passatforum heeft zijn hulp aangeboden en gaat het fiksen. Eindelijk kan ik aan de gang met mods die de auto mooier of leuker maken i.p.v. met irritante geluidjes.
Gelijk eens navragen wat de mogelijkheden zijn met de Ambienteverlichting in de deuren. Hier schijnen led's in te zitten die door ze "om te polen" rood ipv wit licht geven.
 
Werkt fijn hoor die telefoon op de rns, je kan dan ook muziek streamen via de telefoonmodule naar de rns bij mij werkt dit op heden perfect.
 
Netjes hoor die upgrade. Voelt zeker wel goed, eindelijk met wat leuke zaken bezig zijn ipv irritante geluiden. Ben benieuwd naar de verlichting als 't gefixed is.
 
De telefoonmodule zit erin en is volledig operationeel; dus inclusief voice-control en communicatie met de RNS.
Me is very happy.

De Ambiente verlichting was al wit. Rood is mogelijk maar dat vind ik net een beetje té Dollebegijnensteeg.
Het is zelfs mogelijk om de Ambiente met de deuren open wit te laten schijnen en als de deur gesloten is rood. Ik heb wel bewondering voor Dreke van het Passatforum die dergelijke dingen allemaal uitvogelt en werkend krijgt.
Als extraatje heb ik de RNS laten updaten en heb ik nu recente navigatiekaarten.
 
RNS staat voor Radio Navigatie Systeem. Dit systeem heeft een eigen scherm maar het communiceert ook met het display tussen de tellers.
Vanaf het stuur kan ik alle functies bedienen, maar ik kan er ook voor kiezen om via het touchscreen van de RNS te werken. Ik vind het prachtig dat dit nu allemaal vlekkeloos met elkaar samenwerkt.
Deze systemen worden er vaak gestolen en de VAG community verwijt de VAG groep een slecht ontwerp in het dashboard, ik ben ieder morgen nog blij dat het ding er nog inzit. Binnenkort komt er een beveiligingscamera aan de muur. Ik weet wel dat ik het dievengilde er niet mee afschrik maar voor mijn eigen nachtrust is het beter.
 
Mooie upgrade ;)
Maar je heb tegenwoordig ook van die metalen kappen die je over je navi zet en vergrendeld. Is origineel VW, maar of dat mogelijk is bij jouw systeem weet ik niet...
 
Ja dat is de Navi-lock, je krijgt dan een kap over het systeem die diefstal bemoeilijkt, maar vervolgens slopen ze je hele dashboard want als die lui hun zinnen gezet hebben op jouw RNS dan zullen ze hem hebben ook. Vervolgens zit jezelf met een bak schade.
Op het VWPassat forum zijn er al mensen die aan hun vierde RNS toe zijn.
 
Uit ervaring kan ik je zeggen dat een Dom Dom ook makkelijk meegenomen wordt als je hem niet weghaalt.
onze auto stond geparkeerd voor een gebouw waar wij naar binnen moesten 2! minuten later komen we naar buiten we zien iemand de ruit kapot slaan ding pakken en wegrennen. :bad ]-0
 
Blijven nou eenmaal diefstal gevoelige spullen. Of het nou een tomtom is of andere navigatie zoals de volkswagen fabrieks navigatie. Ze slopen je deur of ruiten en ze gaan er van door.

Johan, jou kennende, zit er ook wel een goed alarmsysteem in? Heb je nog meer mooie upgrades in petto :-D ?
 
Alarmsysteem is origineel van Volkswagen, de boefjes hebben ook al ontdekt hoe ze dat eenvoudig kunnen uitschakelen. Ik heb op het Passatforum al horrorbeelden gezien van een deur die letterlijk opengeknipt was. Zo'n alarm heeft dus ook maar een beperkte afschrikkende werking.
Een Tom Tom is wat mij betreft geen optie; die RNS zit er nou eenmaal in dus het heeft weinig zin om er een Tom Tom in te zetten. Zelfs als de RNS gejat zou worden dan komt er misschien een ander systeem in maar dan toch zeker één met een geïntegreerde navigatie.
 
er zijn plekjes in rotterdam waar je eigen navi terug kunt kopen voor minder geld dan je eigen risico..... het is te belachelijk voor woorden.

Als een camera goed is voor je gemoedsrust kun je het doen maar veel heb je er niet aan helaas.
 
Waarom is die VAG-navi eigenlijk zo populair bij het dievengilde: zit er geen beveiligingscode op of zitten alle onderdelen in één unit die gemakkelijk uit het dashboard is te trekken?