• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BlackPassat's Passat CC, CarPro Orangepeelpads gebruikt.

Denders;338922 zei:
Jammer dat je zo goed de scheiding ziet zitten maar verder staat het van alle andere kanten erg mooi denk ik!

Dat valt vanaf een "normaal" standpunt heel erg mee hoor, de foto geeft gewoon heel veel detail.
De eindstukken van de Passat CC zijn origineel ook schuin, terwijl deze eindstukjes gemaakt zijn voor een Audi met rechte eindstukken.
 
Erg mooi. Heb ze zelf ook onder m'n A3 zitten. Als er wat meer roet aan de binnenkant komt zie je de overgang helemaal niet meer.
 
Waar kun je deze sierstukken halen? Ik heb zelf een Audi A4 1.8T met dubbele uitlaat en zou graag de huidge pijpjes wat dikker willen maken.
 
Dat is een hele nette toevoeging voor de mooie Passat!
Ben benieuwd naar een overzichts plaatje!

En uiteraard nog van harte gefeliciteerd :party:
 
Misschien staat hier iets tussen;
http://shop.udenhout.nl/catalogsearch/result/?q=uitlaat


marrek22;339188 zei:
Waar kun je deze sierstukken halen? Ik heb zelf een Audi A4 1.8T met dubbele uitlaat en zou graag de huidge pijpjes wat dikker willen maken.
 
Het zijn deze http://shop.ahw-shop.de/850-audi-a3-s3-a1-doppelendrohr-auspuffblenden-8p0071761?c=2012 hier heb ik ze besteld voor mijn cc. Staat nog meer mooi spul op die site ook voor de jouwe peet.

Ziet er goed uit Johan, maar dat wist je al!
 
Vandaag stond na de zaterdagse wasbeurt de kennismaking met de orangepeelpads van C-Pro op het programma.
Omdat het toch weer een nieuwe stap was op detailgebied voor mij heb ik DIT topic van Dennis over het gebruik van de pads eerst op mijn gemak doorgelezen en daarna ben ik de spullen klaar gaan zetten.

Nog niet zo lang geleden zijn het rechterspatscherm en de rechtervoordeur gespoten, en daarbij is wat sinaasappelhuid bij ontstaan die ik met de denimpad
( deze in de webshop) aan wilde pakken.

Gebruikte machines en materialen
Een Polishing Power PRO900 rotary met de keiharde backingplate van Flex. Omdat deze backingplate veel te hard was heb ik ervoor gekozen om de 3M interface pad te gebruiken. Omdat Dibbuz in het eerder aangehaalde topic waarschuwt voor het doordrukken van de velcro van de interfacepad (met alle mogelijke gevolgen van dien) heb ik die eerst gecontroleerd. De velcro op de harde backingplate van Flex is vrij stug en heeft lange "haren". De interfacepad heeft een veel zachtere velcro en ik kan me niet voorstellen dat daarmee schade wordt gedaan. Te meer omdat de Orange peelpads ook een vrij zachte hechtingslaag heeft en zelf ook nog een redelijk dikte heeft.

Lakdiktemeter PD8. Gelukkig is er ruim voldoende lakdikte aanwezig waardoor ik het wel aandurfde. De lakdiktemetingen kwamen gevarieerd uit op de gespoten delen; maximale waarde was 205 micron en het minste zat op 180 micron. Origineel was er minder lak aanwezig (ongeveer 140 micron)

Monello Finale als polijstmiddel en Poorboys Spray & Wipe als lubricant.

Isopropylalcohol (ook wel IPA of isopropanol) in 1:2 verdunning als inspectievloeistof.

Polishing Power DAP900 excentrische polijstmachine met een lichtgroene Lake Country pad als nabewerking.

Colad groene afplaktape, ik heb niet tegen de tape aangewerkt en ben op afstand gebleven van de randjes. Als ik nog eens een proefpaneeltje kan gebruiken wil ik weleens proberen hoe makkelijk je op de randen schade maakt, maar ik vond het een beetje te tricky om risico's te lopen met de Passat CC.

Conclusies:
* Er is zeker een goede verbetering behaald, de orangepeel is minder zichtbaar en de glans/reflectie is beter dan voorheen. Het lijkt alsof de blanke laklaag "glaziger" is geworden.
* Een nameting gaf aan dat er ongeveer 4 tot 6 micron lakdikte is verwijderd. Er is zeker nog meer te halen maar gezien de verbetering die ik nu al heb behaald ben ik zeer tevreden.
* De pads slijten naar mijn gevoel erg snel. Maximale toerental wat ik op de PRO900 heb gebruikt is 1 klikje voorbij standje 2.
* Gevoelsmatig heb ik een beetje te nat gewerkt. Dit komt waarschijnlijk omdat ik ook een aantal keren heb gewetsand (zowel machinaal als handmatig) wellicht had ik met iets minder Spray & Wipe een vergelijkbaar resultaat behaald.
* Warmte in de plaatdelen loopt erg snel op en dien je goed in de gaten te houden.
* Ik had slechts de 2.000 gritt pads tot mijn beschikking, achteraf had ik liever nabewerkt met de 3.000 gritt. Ik had dan iets minder lang met de 2.000 kunnen werken en dan door met de 3.000 Ik verwacht dat het resultaat dan een nog glasachtiger glans had gegeven.

Foto's
Tja en dan de foto's waar jullie natuurlijk op zitten te wachten. Ik had de nieuwe sjieke camera van BPJ erbij gepakt en flink wat foto's geschoten. Net op de laptop zag ik dat het toch helemaal niet makkelijk is om orangepeel goed vast te leggen. Dat is een vak apart wat ik dus niet blijkt te beheersen. De twee beste, herstel: minst slechte, foto's plaats ik toch maar even:
voor:
IMG_1155.JPG

na:
IMG_1161.JPG

( en waarschijnlijk krijg ik bij deze foto ook nog een bestraffend vingertje vanwege het ontbreken van een stukje tape voor de focus. Sorry daarvoor)
 
Een hele verbetering als je het mij vraagt :)^

Focus wel of niet op de orange peel verschil in reflectie is goed te zien als je naar de straatstenen kijkt
 
@ BrunoV, dank je (ook voor de andere reacties trouwens) maar zie dit verslag puur als aanvulling of zo je wilt "gebruikerservaring".
Ik denk dat de gebruiksaanwijzing komt uit het verhaal van Dennis. Dit is meer een goedbedoelde poging om eventuele twijfelaars wat input te geven.