• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

blanke lak verbrand?

renew

Detailing trainee
30 okt 2012
12
47
Mijn mx5 heeft rare gele vlekken. Het lijkt of de vorige eigenaar met een poetsmachine de lak heeft aangetast. De blanke lak is gewoon aanwezig maar is geelig. Een kennis van mij zei dat de blanke lak dan te heet is geworden door de machine.

Is dit een bekend probleem? wat is hiervoor de oplossing?
 

Bijlagen

  • DSC_0039.JPG
    DSC_0039.JPG
    145,6 KB · Weergaven: 690
  • DSC_0038.JPG
    DSC_0038.JPG
    103,2 KB · Weergaven: 582
Het ziet er wel zo uit (dat hij met een rotary aan de gang is geweest) de blanke lak is echter niet "door". Met mijn dap 900 krijg ik het niet weg.
Ik zal eens proberen om met 2000 te schuren en dan weer polijsten.
Ik vroeg me af of dit bij sommigen wellicht bekend voorkomt. En vroeg me af hoe hebben die het opgelost?
 
Ik zou ook eerst even meten voordat je verder gaat om te voorkomen dat je wel ineens er doorheen gaat. Lak verbranden gaat niet zo snel op een metalen paneel. Dat probeer ik wel eens op een rotary clinic op een oefen motorkap en dan ben je echt flink bezig en zelfs dan lukt het nog niet eens. Werd het ook niet minder met de DAP?
 
Ben je zeker dat er nooit een reparatie is gedaan aan dit paneel ? Heb al eens meegemaakt dat een witte auto gele vlekken vertoonde en dit kwam omdat de juiste werkmethodes niet waren toegepast.
 
Ik heb dit probleem wel eens eerder gezien.
Was toen het gevolg van verkeerde spuittechniek.
Bij gebruik teveel verdunner of teveel verharder in de blanke lak kan er een "gele waas" ontstaan.
Probeer dus te achterhalen of er ooit een (spot)repair op die plek is is gedaan.
Dit is met een lakdiktemeter heel eenvoudig vast te stellen.
Misschien is er een forum lid bij jou in de buurt die een lakdiktemeter heeft.
Of vraag bij een schadehersteller of ze er even vrijblijvend naar kijken.
 
auto is wel overgespoten (in ieder geval sommige delen). De vlekken lijken wel erg op rotary achtige vlekken. (lijkt op draai vlekken). Ik zal de lak dikte eerst eens gaan meten. Mijn schoonzoon heeft wel een kennis en die heeft weer een kennis die wel zo'n diktemeter heeft. Tonr je laatste opmerking is een open deur waar ik overigens niet aan gedacht had. :blush:bedankt. Volgende week eerst effe langs de schadehersteller.:)
 
effe bij schade herstel Groen geweest. Is gewoon slecht spuitwerk. Niks aan te doen dus (of overspuiten)
 
effe bij schade herstel Groen geweest. Is gewoon slecht spuitwerk. Niks aan te doen dus (of overspuiten)
Als je weet wie de vorige eigenaar is geweest, kan je vragen of hij weet, wanneer en door wie het herstel is gedaan.
Sommige schadeketens/herstellers geven namelijk tot 4 jaar garantie op door hun uitgevoerde herstel werkzaamheden.