• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW 1 F20 116i

Yampow

Detailing trainee
25 dec 2015
13
45
33
Nood Holland
Na een tijdje van de radar toch weer aan detaillen begonnen. Vandaag maar eens druk geweest met mijn nieuwe auto. Een BMW 116i uit 2014.

- Wassen
Gewassen middels de twee emmer methode en hierbij gebruik gemaakt van Dodo Born To Be Mild. De velgen gedaan met Monello Non Ferro.

- Kleien
Kleien vond ik niet erg nodig. De lak was voldoende tot ruim voldoende schoon.

- Polijsten
Helaas heeft mijn DAP de geest gegeven en ben ik handmatig gaan polijsten met een oranje pad. Dit werkte opzich prima, machinaal zou het natuurlijk beter zijn

- Glaze
Ik heb de auto met een zwarte pad in de PB Black Hole gezet en daarna afgenomen met een microvezel doek

Wax-
Na de glaze wilde ik de auto in de wax zetten. Ik koos hierbij voor de blauwe Poorboys Nattys Paste Wax. Afgenomen met een microvezel doek.

De kunstmiddelen nog even bewerkt met een simpele Action bumperblack en de banden met Action tireshine.

Dit is voor mij de allereerste keer dat ik een hele auto heb gedaan en ik ben echt tevreden over het resultaat. Ik heb behoorlijk wat foto’s genomen maar heb er een aantal geüpload.

Before:

115580
115581
115582



After:

115577
115578
115579


Benieuwd hoe ik dit lang mooi blijf houden :) Tips zijn altijd welkom.
 
Kabelbreuk is mij ook wel eens gebeurd.
Achteraf zeer voordelig te repareren. Ik heb toen het snoer iets ingekort, want de breuk zat vlakbij de machine.