• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 1 sportline

Beter wel kleien voor het waxen. Met kleien maak je je lak echt schoon. En dat komt ten goede van de standtijd van je wax;)
 
@Woody,

Ik snap inderdaad dat dat eigenlijk de echt laatste stap is. en nu je dit zo zegt twijfel ik toch weer. Ik wist wel dat kleien erbij hoort. en dat het de standtijd verhoogd maar het is meer "het gedoe".
Aan de andere kant, ik wil een lange standtijd dan zal ik er ook iets voor moeten doen.

Dus volgende vraag, voor het kleien van velgen, welke klei kan ik dan het beste gebruiken? wellicht iets van een setje of zoiets?

Gr
 
Dit is een mooi klei setje
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Clay_Bar_Paint_Saving_System_kit__07240_101424

Zoveel extra werk is het niet. Ik klei een auto in een half uur tot uur hangt af van de grootte en de hoeveelheid vuil er nog uit de lak komt.

Succes:)^
 
Nog even aanvulling. Als je de klei op je vepgen hebt gebruikt niet meer gebruiken voor op de normale lak.
 
Dank Woody!!
Kleien op de lak ben ik ook niet van plan voorlopig. ik ben nog niet aan het polijsten geslagen en dat is iets wat erna wel vaak nodig is heb ik begrepen omdat
je met het kleien toch kleine krasjes maakt. of marring. (ben nog niet zo thuis in die termen omdat ik zoals gezegd het polijsten nog niet doe)
 
Marring heet dat ;)

Ben je wel van plan om te gaan polijsten? Of voorlopig nog niet?
Je kan je ook opgeven voor een clinic daar steek je echt heel veel van op:)^
 
Haha thanks, ik hoorde de klok wel luidden maar wist niet waar de klepel hing...
Ik ben dat op korte termijn niet van plan althans, afhankelijk van de staat van de lak van de nieuwe auto.

Ik denk dat ik in de toekomst (als ik en eigen auto heb) wel die kant op zal gaan. Maar voor het polijsten en dergelijke ben ik nog wat huiverig
Met een washmitt en wat sop kan je weinig schade aanrichten, met polijsten (de grovere polijstmiddelen dan) kan dat wel degelijk.
Mijn vader vindt het allemaal al onzin dus om dan te moeten zeggen dat ik door zn lak heen ben gegaan:p

Ik denk wel dat ik in de toekomst zoals gezegd hier meer mee wil doen en denk inderdaad ook dat een clinic dan wel handig is.
Een paar jaar geleden deed ik ook de auto's wassen, alleen dan met een fles wash & Shine van Valma in grote hoeveelheden en een spons.
Nu heb ik een kleine verzameling opgebouwd voor het goed wassen en in de wax zetten van een auto.
Ik doe het allemaal in stapjes.
 
zoals regelmatig zit ik een beetje te snuffelen in de shop.
Ik heb even gekeken naar klei, ik ben toch wel benieuwd wat dat nog doet met een velg na PBW SR en Iron x.
Ik vond het setje van Monello wel interessant, opbergboxje, klei, spray en doek, maar niet leverbaar
Iemand een idee hoe lang zoiets normaal dan uit voorraad is?
Daarnaast een vraag, op velgen kan je dan kleien met water als lube? of heb je echt een spray en wipe oid nodig?

Tevens gekeken naar borstel, ik heb van Mothers nu de Fender brush in mn winkelmandje staan, lekker makkelijk voor buiten en binnenkant van de velg.
Ook even kijken naar een APC voor de banden, nu van PBW 16 euro voor een liter. dat is prima spul om de banden mee schoon te maken toch?

Het is erg maar nu ik mijn eerste bestelling heb gedaan wil ik alles hebben!:p
 
Zo werkt dat toch, het is meer een verslaving dan een hobby haha!
Maar kleien is zeker een aanrader ook als je niet gaat polijsten. Zelf gebruik ik de Supernatural klei van Dodo Juice heb zelden last van maring. Wanneer de producten niet op voorraad zijn kun je mailen carclean. Het is wel aan te raden een spray te gebruiken en geen water, een spray heeft meer glijmiddelen dan water bevat. Dat scheelt maring. Als je banden niet te vies zijn is een sterke APC voldoende naar mijn ervaring. Wellicht dat een ontvetter beter werkt voor de banden.
 
Wederom dank,

Even een mail gestuurd naar carclean. Ik wil graag die set van monello als ik het doe, compleet en ziet er goed uit.
Wel waarschijnlijk straks een fender brush bestellen van mothers en waarschijnlijk dan ook gelijk APC van PBW..
 
Beste collega detailers (als ik mezelf zo al mag noemen)

Inmiddels een aantal bestellingen gedaan met APC, sealant, doeken, borstels etc.
Inmiddels is de auto afgelopen donderdag afgeleverd. hij is heel netjes opgeleverd, hij is gepolijst en netjes in de wax gezet etc.
Ook de velgen waren zeer schoon, ik heb hem afgelopen weekend even snel gewassen en de droogdoek van Monello getest. werkt super.

Toch heb ik een vraag, ik heb van PBW de Sealant met Carnuba gekocht. Ik heb dit op de auto van mijn moeder aangebracht (Alfa Romeo Mito) en
ik had gehoopt dat de standtijd toch behoorlijk lang zou zijn, je voelt bij het aanbrengen echt dat het behoorlijk stroef gaat (indicatie voor goede hechting?).

Nu heb ik afgelopen vrijdag ook de mito gewassen en ik kwam tot de (voor mij) schokkende conclusie dat daar waar ik met washmitt met Goldclass van megs in de emmer over de lak was gegaan en daarna afspoelde met de HD het effect van beading en seeting al zeer duidelijk afgenomen is.

Nu zoek ik even wat tips, Het zou kunnen zijn dat er nog een wax onder de sealant zat van eerder (Colinite 845 of Megs ultimate) Kan dit effect hebben op het nu al verdwijnen van de sheeting etc?
Daarnaast wil ik als de BMW zo ver is die auto heel goed beschermen, dus mooie beading en mooie sheeting. Mijn idee is PBW Sealant met Carnuba en daarna de Natty;s blue paste er over als wax.
Zit ik dan in de goede hoek? en is er nog een middel (bijvoorbeeld Earaser of iets dergelijks) waarmee ik de lak kan insprayen om alle oude wax te verwijderen zonder te hoeven polijsten?
 
Na het foamen, wassen, iron-x de auto kleien dan ben je meteen alle oude wax kwijt en kun je schoon beginnen aan een nieuwe opbouw van beschermingslagen.

Of de keuze EXP + Natty's de juiste is geen idee. Heb geen ervaring met de PB sealant. Heb zelf de laatste keer de paint prep van Af + de Tough Coat van Af gebruikt. Na een weekje heb ik daar een laagje Natty's overgezet voor de glans. Hoe de standtijd van natty is geen idee - zit er nu pas een week of 3 op en heb afgelopen weekend de wax geboost met PB QD+. Tot nu toe erg tevreden over de vuil afstotendheid van de combinatie - zag dat er vanochtend vogelpoep op de auto zat (bomen bij mijn ouders - brr) en ging er met de met Mothers Showtime Quick Detailer Spray na een dagje indrogen erg gemakkelijk af (helaas niet eerder gezien was donker toen ik daar wegreed) .

Ik ben erg tevreden over de AF spullen - heb er nu een 5 tal van in mijn bezit en ze bevallen allemaal (en ga er in de toekomst vast nog meer van aanschaffen en uitproberen). Dus als je nog spullen moet aanschaffen kan ik je AF aanraden.
Mocht je voor voor PB gaan zorg (geldt voor alle sealants trouwens) dan wel dat je voordat je de sealant aanbrengt een lakcleaner (bijvoorbeeld: Dodo Juice Lime Prime of Dodo Juice Lime Prime Lite Cleaner Glaze) gebruikt om de hechting te optimaliseren. In deze sample zit van PB alles wat je nodig hebt om te beschermen en wassen voor een leuke prijs (23,99): Poorboys World - Sample Kit #6 - '4-Step'.
 
Beste Inge,

Dank voor je uitgebreide antwoord. Momenteel ben ik redelijknfan van pbw en monello
Kleien wil ik nog even niet aan beginnen omdat ik bang ben dat ik en de auto ook moet gaan polijsten en dat is nov even een stap te ver.
De paintcleaner is een goed idee. Wellicht is dit ook voor de anderen: is de niet polijstende polish van pbw iets?

En dus is de nattys blue over de sealant met carnuba wat?
 
Natty's blue gaat schijnbaar heel goed over pb exp.

Ik heb exp en ben er erg tevreden over. Ook de wheelwax.
Polijsten nog nooit gedaan. Kleien wel.
Kan gewoon hoor.

Polijsten wil ik pas samen met een forum lid oppakken als het weer wat lekkerder is.
Check youtube filmpjes met zoeken naar detailing claying etc 2 bucket car wash.

Je ziet en hoord wat kleien doet voor je laklaag. En hoe gladder hoe beter. Dus als je er daarna een beschermlaag op brengt
Is deze natuurlijk veel gladder en dus afstotender dan wanneer er nog boomsap deeltjes of iets op de lak zit.

Ik heb aan de andere kant no geen extras als iron x etc.
Beete bij beetje bestel ik rustig bij. :) wat de eerste keer niet lukt. Bijv interrieur. Komt daarna wel een keer.
 
zo doe ik het ook hoor, steeds weer wat bestellen. Dan blijven de bedragen ook nog een beetje leuk.

Ik zou als ik ga waxen de auto wassen en gebruik maken van ironx en APC van PBW.
Dan een pre-wax zoals Inge hiervoor heeft staan vind ik ook wel interessant.

Dan denk ik een heel eind te zijn. zeker omdat de auto nu pas recent is gepolijst.

Dank voor de reactie TriMeX, ik twijfel toch steeds meer over klei. misschien een setje van monello die is mooi geprijsd
 
Gisteren weer een bestelling gedaan,

Natty's paste blue
peluche verde
peluche nero
tire applicator van megs
zojuist een paar uur in ons pand doorgebracht om de velgen eens goed onder handen te nemen.
Heb ze gewassen, spray & rinse gebruikt, ironX gebruikt (tussendoor steeds gespoeld) en vervolgens de velgen gedroogd
Daarna de velgen in de PBW Sealant met Carnuba gebruikt en daarna een laagje Megs ultimate paste.
De ultimate paste is bij mij nu alleen nog in gebruik voor de velgen. Ik vind de standtijd dusdanig slecht dat ik het niet de moeite waard vind om deze op de lak van een auto te gebruiken.

Daar heb ik nu de col 845 voor en als het goed is vanaf morgen ook de natys paste. Daarnaast heb ik nog Megs Next liquid staan.

Ik zal nog wel even een update doen over hoe de standtijd van deze combinatie op de velgen is.

Ook heb ik een filmpje gemaakt met de iphone van de velgen waar na het beschermen water overheen gegooid wordt.
 
Zitten er in de Meguiars paste wax geen cleaners? Als dat het geval is verwijder je namelijk de Poorboys Wheel Sealant.
 
Zo is het ook. Moet wel zeggen dat ik het niet zeker weet(!). Maar veel Meguiars waxen bevatten cleaners vandaar mijn opmerking.
 
Ik denk wel dat je gelijk hebt helaas.. dan zal ik binnenkort wel weer opnieuw een dergelijke sessie moeten doen want de megs blijft kort zitten..

Overigens echt verbaast over IronX. na gewassen velgen en na de S&R leken de velgen schoon maar verkleurde toch geheel paars..