• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 1 sportline

Svenjansen1990

Detailing addict
30 mei 2010
16
50
Beste,

Zojuist mijzelf voorgesteld in het voorsteldeel van dit mooie forum.
zoals ook daar aangegeven volg ik het forum al geruime tijd en doe ik iedere keer weer nieuwe informatie op.
Tot op heden nog niet besteld bij Carclean maar dat moment gaat binnenkort wel plaatsvinden.

Mijn vader krijgt eind maart de nieuwe auto. Momenteel rijden we in een donkerblauwe Audi A6 sedan.

Mijn vader vind het niet gepast om in de huidige omstandigheden in een auto met dergelijke prijs te blijven rijden en dus komt er een wat kleiner model nu het leasecontract afloopt van de audi.
Wat kleiner, uhm ja. We hebben na veel wikken en wegen en rijden besloten te gaan voor een nieuwe BMW 1 van enkele maanden oud. het betreft een demo model waar een familielid van ons (verkoper bij BMW) in heeft gereden als demo-auto.

De BMW is eigenlijk Full-option uitgerust wat het ook weer een erg leuke auto maakt op een totaal andere manier als de Audi dat doet.

Daar waar de Audi nog op standaard lichtmetaal staat, staat de BMW op 18 inch mooi lichtmetaal. En aangezien ik gek ben op het netjes bijhouden van onze auto's en ik gek ben op mooie auto's, velgen etc. Wil ik de BMW nog weer een stapje beter aanpakken.

Waarom dit topic? het lijkt me leuk om tzt een beetje een projectje te maken van de auto. en ik wil jullie hulp hierbij vragen.

Ik zit met een aantal vragen:
- Ik heb momenteel Megiuars Ultimate Wax Paste, maar erger me een beetje aan het feit dat na 2x de auto te hebben gewassen de mooiste beading al weer van de auto is. Om die reden wil ik een andere wax proberen en twijfel nu over de Colonite insulator 845 Wax of bijvoorbeeld een wax van PoorBoys, ik zoek een lange standtijd mooie beading en mooie sheeting (is dat niet wat we allemaal zoeken in een wax behalve een mooie glans?) De auto is Mineralgrau (donkergrijs) en ik zou graag een wax willen hebben die een mooie wetlook geeft.

-Ik ben gek op mooie velgen en ik weet het smaken verschillen maar de BMW style 385 velgen vind ik een mooie set. Vandaar ook dat ik deze goed wil onderhouden. Ik zoek nu een goede wax of iets in die richting om de velg mee te beschermen tegen vuil en remstof. Ik zat zelf te denken aan wederom de 845 ofwel Wheelwax ofwel Wheelsealant van Poorboys. Wat is jullie ervaring hiermee? wat raden jullie aan? C-quarts gaat er ook ooit komen maar nu nog even niet. Bedoeling is dat de velgen op de auto blijven zitten (komen ook winterbanden op deze velgen) en ik wil dus ook het velgbed goed kunnen doen zonder dat ze van de auto af hoeven.

-Velgenreiniger, ik zelf heb ervaring met de velgenreiniger van Megiuars, lekker schuimend en in ieder geval geeft het het gevoel dat je goed bezig bent, wel verbruik je erg veel naar mijn idee. Verder wel ervaring met andere reinigers maar die zijn van de categorie "van de pomp"
Ik zelf dacht bij de reiniger aan Poorboys, of bijvoorbeeld een reiniger van Dodo. Maar zijn deze opties weer niet veel te sterk voor de bescherming die ik hierboven zoek?

Kortom, eigenlijk komt het er op neer dat ik gewoon goede tips wil voor het bijhouden van de nieuwe auto. Alles is welkom, ik hoor graag van jullie hoe jullie dit zouden aanpakken.

Nog voor de volledigheid, de auto zal voor zover ik nu weet nog worden behandeld voor aflevering in de zin van polijsten etc.

Mijn vader overigens vind onze hobby/werk eigenlijk maar een beetje onzin :p hij vind een spons en een beetje sop al goed genoeg, en verbaasd zich er dus ook over dat ik ieder weekend lekker aan het soppen ga met toch een stukje duurdere producten dan hij het allemaal waard vind.

Ik dank jullie allemaal al vast voor de reacties!!

Mooie aanschaf zo'n 1-serie van BMW! Veel plezier er vast mee. Wat betreft de wax, het is kiezen tussen een wax, sealant of een coating. Het is net wat je zoekt in de beschermende laag. Zelf vind ik de verhouding standtijd-glans van de Collinite 476S erg prettig. Maar ook de waxen Dodo Juice zijn super, de standtijd is daar wel korter van. Die is ongeveer 2-3 maanden. Voor de wielen kun je een setje C.Pro Dlux aanschaffen, het prijsverschil tussen Dlux en de Wheelsealant van Poorboys World is €5,-. Nu kan ik niet in je portomonnee kijken, maar ik zou voor de Dlux gaan. Zelf gebruik ik de Wheelsealant ook, super product maar de Dlux schijnt toch echt een langere standtijd te hebben.
Als velgenreiniger is Spray & Rinse van Poorboys World echt wel een topper. Zeker in combinatie met Iron-X. Als je de velgen mooi schoon hebt dan waxen of sealen. Daarna kun je de velge gewoon bijhouden met een normaal sopje van water en autoshampoo. Hetnis onnodig elke wasbeurt een velgenreiniger te gebruiken. De reiniger van Auto Finesse lijkt vrij mild te zijn voor de PBW Wheelsealantcis mijn ervaring, misschien dat het wat is.
Hopelijk heb je wat aan mijn lap tekst. Succes in ieder geval!

Beste Ibiza,

Thanks voor de reactie!! ik heb er zeker wat aan, en na mijn lap tekst valt die van jou wel mee. We kijken ondanks het maatje kleiner ook zeker uit naar de auto.

Het is voor mij een hobby en hobby's mogen best af en toe geld kosten, dus die 5 euro is het probleem niet. echter ik zit meer met het verwerken. Als ik het een beetje volg, suede, bepaalde temperatuur, lange curetijd etc, dan kijk ik er toch een beetje tegen op. ik heb wel de ruimte om een auto binnen te zetten, maar het is gewoon lastig om de auto 24 uur met rust te laten. Daarnaast is dit ook nog een beetje goed te verwerken op een velg die op de auto zelf blijft zitten (ik denk dan vooral aan het veldbed)

voor wat betreft de velgenreiniger ga ik gewoon voor de PBW SR. Jou reactie en de reacties van anderen op de webshop doen me overtuigen. Ik kan deze begreep ik ook wel verdunnen, als ik 1:1 verdun heb ik 2 liter daar moet wel even mee te doen zijn. Het is overigens inderdaad niet de bedoeling om het iedere keer te gebruiken, dan heeft een beschermlaag denk ik weinig zin.

Voor de wax, ik zie eerijk gezegd door de bomen het bos niet meer, als ik op youtube kijk en ik zie de beelden van de colinite 845 denk ik wow dat ziet er goed uit, als ik kijk naar de Colinite die jij noemt ziet dat er ook top uit. De wax die ik nu heb is in ieder geval niet de juiste voor mij, 45 euro is best wel geld voor een potje wax (ik weet het kan altijd gekker) en hij valt me dan gewoon tegen.

Ik ben best wel een Collnite-mannetje, maar ze doen het gewoon altijd heel goed, 845 is voor de prijs een topper, kinderlijk eenvoudig aanbrengen (dunner is beter), lange standtijd, goeie beading en sheeting.

Als je voor relatief weinig een wax wilt waar je lang mee kunt, zit je met een Collinite zeker goed.

Je kunt het ook gerust op je velgen aanbrengen als je ze eenmaal goed schoon hebt, dan kun je ze de volgende keer eenvoudig met een sopje autoshampoo reinigen (met een velgenborstel), en heb je niet iedere keer een velgenreiniger nodig.

Onderstaand nog even een linkje naar een topic over mijn bevindingen van de 845:

https://forum.Carclean.com/cc_postst15648/2e-laagje-Collinite-scheelt-toch-nogal-wat--behoorlijk-verschil-in-sheeting.aspx

Het wachten met de Dlux is inderdaad wel een grote 'ja maar' waar ik zelf ook wel mee zit. Heb hier nog een setje Dlux staan wachten tot het beter weer is. Tot die tijd gebruik ik met volle tevredenheid PBW Wheelsealant. Zoals Eelco al zegt zou de Collinite 845 ook een echte topwax zijn, zelf heb ik er geen ervaring mee. Ach, het bomen en bos verhaal herkent iedereen hier. Daar komt vanzelf duidelijkheid in. ;)

Heb zelf de Collinite 845 op de auto sinds november. Na 4 maanden, ongeveer 20.000km en de helft van de nachten buiten staan is er nog steeds een redelijke beading. En hij is heel gemakkelijk aan te brengen.
Zoals je zelf al aangeeft zijn er zoveel waxen dat je niet weet welke te nemen. Ik denk dat je gewoon wat moet proberen? :)
Van de Dodo Juices kan je panelpotjes bestellen, zo kan je wat uitproberen zonder direct veel wax aan te schaffen.

zelf ben ik wel fan van de collinite 845 wax, zeer eenvoudig op te brengen en lange standtijd.
ook de caravan hiermee gedaan, altijd weer mooi die bolletjes op de sleurhut na een vochtige nacht.

voor de velgen kan je het ook gebruiken maar zou mijn voorkeur gaan naar d-lux.

succes

Zojuist mijn eerste bestelling gedaan bij carclean. Voorheen ging ik altijd naar een lokale winkel.

Besteld:
500ml Iron-X
Colinite 845 insulator wax
Poorboys World Waffle Drying towel
Poorboys World spray & Rinse wheel cleaner
Meguiars Gold Class Even coat applicatorpads
Meguiars Ultimate Wipe washmitt (superthick microfiber)

Nu nog even wachten op de nieuwe auto maar in ieder geval de spulletjes in huis om hem netjes te maken.
Zoals te zien in de bestelling, gekozen voor de 845. Voor zowel auto als velgen. goede verhalen gelezen en ben overtuigt.

Nu afwachten tot het pakketje bezorgd wordt....

Ik zit nu even te kijken op de site.
Ik heb een set met Ultimate wax van Meguairs. daar zit een microvezel handdoek bij voor het uitpoetsen van de wax.
Deze is erg fijn en een goed formaat. Nu hebben we bij ons op het bedrijf wel microvezeldoeken maar met veel kortere haren
Dus ik zit nog even te twijfelen of ik nog even een doek mee zal bestellen. Nu ik de eerste bestelling heb gedaan jeuken mn handen om
alles aan te klikken.

Ik zat te kijken naar een doek van PBW maar wacht even de levering af, zoals het er nu naar uitziet morgen al levering!!

Dat is mooi werk, morgen al bezorgd. Nu weet ik niet wat voor mf doeken je op je werk hebt. Maar de doeken van PBW zijn echt wel lekkere fijne doeken, zo ook de doeken van Monello. Zijn zeker het aanraden waard!

Mijn ouders hebben een schoonmaakbedrijf. Het zijn dus vooral doeken voor klassiek onderhoud(kantoren) en voor beglazing. De doeken zijn te grof voor lak denk ik.
Dank voor de tip, monello heb ik nog niet naar gekeken. Zal ik zo even doen. Als ik zo op internet een beetje surf zou het zo maar eens kunnen dat ik PBW fan wordt!

Dank voor je snelle reactie trouwens!

Graag gedaan ;) Als je kijkt naar de prijs van de doeken, heb je drie Monello Peluche Verde voor €12,99 waar je drie PBW Mega Plush koopt voor €14,97. De Monello doeken zijn erg prettig en zeker goede doeken. Hoewel ik beide doeken in mijn bezit heb durf ik niet te zeggen welke beter is. Voor mij zijn ze beide even goed.

Ik denk dat ik dan gewoon eens voor de Monello ga. Daar heb ik nog niks van en hoor ik ook wel positieve verhalen over.
Straks eerst maar eens kijken hoe de bestelling van gisteren bevalt.

Fijn weekend allen!

Gisteren was het al zover. Het pakketje is binnen.
Keurig verpakt en met een leuk en toevallig ook goed gekozen presentje, een Monello Witte microvezeldoek!! Bedankt Carclean! top, snelle service, netjes verpakt
en ook nog een leuke extra!

Ik had trouwens niet verwacht dat de Iron X zo erg zou stinken, zelfs in de fles zelf is het al een zeer indringende lucht..
Gelijk gisteren bij de bouwmarkt even snel een paar kwasten gekocht om te kijken of dat voor mij werkt als ik eenmaal aan de nieuwe auto begin..
Hebben jullie daar nog speciale kwasten voor ivm de kracht van bijvoorbeeld iron-x?

voor nu houd ik dit topic verder even rustig denk ik tot ik binnenkort de sleutel in handen heb en ik hem aan kan pakken!

Iron-X nevel ik altijd over de gehele auto, werk ik nooit in met een kwast o.i.d. Veel plezier met je nieuwe spullen.

Nog niet gelezen dat men echt met een kwast is bezig geweest, het werkt al na aantal sec na aanraking en denk ( speculatief ) dat het geen verschil zal gaan uitmaken ( hooguit om het verder in/om een hoekje/gaatje te krijgen )

Als ik het zo lees is een kwast niet echt nodig dus. De auto is ook nog redelijk nieuw, weining kilometers mee gereden en vaak binnen gestaan.
Daarnaast zal de auto ook nog wel behandeld worden voor aflevering denk ik.

Ach ik heb ze, we zien het wel
@IbizaSigno & mk-us thanks voor de reactie!
Ik zit er wel sterk aan te denken om de PBW S&R te gaan verdunnen, de velgen komen als ze eenmaal goed schoon zijn met iron x etc in de wax, dus ik denk dat een echt krachtige reiniger dan niet nodig is.
Ik lees wel mensen die het verdunnen. Ik zat zelf te denken aan gewoon 50:50 verdunnen dus halve liter water en halve liter PBW, Hebben jullie hier ervaring mee?
In de zin van is het dan nog effectief?

Gr

SJn

PBW Spray&Rinse is een sterke reiniger voor je velgen. Ik lees wel vaker op het forum dat men Iron-X als velgenreiniger gebruikt. Zelf zou ik de velgen eerst goed afspoelen met de hogedrukreiniger (mits aanwezig), daarna insprayen met Spray&Rinse. Dan weer afspoelen en wassen met een wasmit en shampoo. Als dat gedaan is Iron-X vernevelen op en in je velgen. Afspoelen en eventueel nog een wassen. Doordat het meeste vuil verwijderd wordt met Spray&Rinse en wassen kan Iron-X doen waarvoornhet gemaakt is; verwijderen van ijzerdeeltjes die achter blijven.
Spray&Rinse kun je 1:1 verdunnen, ook dan is het een prima reiniger voor je velgen en een stuk vriendelijker voor je velgen wax/sealant dan puur.

top IbizaSigno!
Daar heb ik wat aan!
Ik zou de Iron-X ook niet gebruiken als velgenreiniger hoor, dat is het niet. het is in mijn ogen de laatste stap voor het aanbrengen van de wax. Klei etc ga ik nog even niet aan beginnen. Alles in stapjes.
De PBW zal ik verdunnen als ik hem ga gebruiken. Ook hiervoor geldt, ik hoop dat de 845 een tijdje blijft zitten dus dat ik dit niet iedere keer PBW nodig zal hebben.

Thanks weer!!