• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 118I Spacegrau

Koen88

Detailing rookie
5 sep 2011
15
0
Hey allemaal,

**UPDATE**

Vandaag werkte het weer gelukkig eens mee, eindelijk de kans om alle nieuw bestelde spullen uit te proberen;)!

Stap 1: Allereerst de velgen ingespoten met Shell velgenreiniger, daarna afgespoten met de hoge druk en daarna verder schoongemaakt met de EZ Detail Tyre Brush (overigens een fantastisch ding om mee te werken, haren laten niet los en borstel komt overal goed bij, behalve op sommige stukken waar de rem te dicht bij de velg komt, dit is met name bij de remklouw), daarna de auto gewassen (met de wasboxmethode :-" aangezien de tijd er te kort voor was om het met de hand te doen). Daarna gedroogd met de Delirium Drying Towel, wow wat neemt dat ding een hoop water op, hiervoor gebruikte ik altijd een zeem om de auto droog te maken wat resulteert in minimaal 5 keer de zeem uitknijpen. De Delirium neemt echter al het water op, had er zelfs nog een 2e auto deels (zo niet helemaal) mee kunnen doen.

Stap 2: Auto gekleid met Meguiars Quick Detailing Clay, gebruik deze al een tijdje, ben overigens van plan om binnenkort een van een ander merk te bestellen (iemand tips???). Ghehe wat krijg je die bloedvlekken (van die zwermen vliegjes) er aan de voorkant van de auto er goed mee weg.

Stap 3: Auto behandeld met Black Hole van Poor Boys, ongeveer 8-10 min erop laten zitten, daarna afgedaan met de Poor Boys working towel (kadootje van Carclean.com).

Stap 4: Auto gepoetst met Poor Boys Natty's Paste Wax Blue, daarna afgenomen met Meguiars Micofiber Towel. Dit was de eerste keer voor mij om met een niet vloeibare wax te werken, viel me niets tegen hoewel het wel even wennen was op het begin. Ik vind dit wel een voordeel vergeleken met de vloeibare Waxen, heb hiermee de ervaring dat het overal tussen loopt en als het dan een keer goed geregend heeft zitten er witte strepen langs de auto :( !

Stap 5: Ruiten schoongemaakt met Meguiars NXT Glass Cleaner. Daarna ruiten behandeld met Rain-x (aangebracht met een microfiber towel van Meguiars, ben benieuwd of dit spul een beetje werkt (hoop eigenlijk stiekem dat het morgen gaat regenen:p), daarna het restant afgenomen met tevens een schone microfiber towel van Meguiars. Vervolgens de ruiten van binnen schoongemaakt met de Glassmaster Pro (overigens ook een superhandig ding, had hier zulke goede reacties gelezen dat ik deze ook niet kon laten liggen;)).

2011-09-13073213.jpg

2011-09-13073131.jpg

2011-09-13073121.jpg

2011-09-13073110.jpg

2011-09-13073154.jpg

2011-09-13073141.jpg


Iemand nog tips/opmerkingen?
 
stap1
jammer dat je niet bezuinigd op een goede velgenborstel maar wel op de reiniger zelf!
ik heb de ervaring dat deze shell reiniger behoorlijk aggressief is!

koop een goede velgenwax, dan kun je voortaan af met een simpel restant sopje van de lak (=shampoo)

stap1B
houd er rekening mee dat ook de shampoo van wasboxxen erg overgedoseerd kunnen zijn (om het vuil lekker los te weken ofzo?)
neem voortaan de tijd met de hand te wassen :)

stap2
supernatural clay van dodo is een prima klei welke erg prettig werkt!
ook de poorboys clay is goed!

stap3
black hole is een fijn middel echter gebruik de volgende keer een zachtere doek om het residu af te nemen, de work towel is er "hard" beter geschikt voor ruiten of velgen.

stap4,5 niks mis mee :)
prima handelingen, natty's paste wax is heerlijk inderdaad!

we verwachten wel wat foto's uiteraard! :)
verder succes met je detailkunsten! :)^
 
Bartezzz zei:
koop een goede velgenwax, dan kun je voortaan af met een simpel restant sopje van de lak (=shampoo)

supernatural clay van dodo is een prima klei welke erg prettig werkt!
ook de poorboys clay is goed!

Vandaag de clay van DODO besteld en de velgenwax, ben benieuwd of dit een beetje werkt;).

Hoe kan ik de foto's zo krijgen dat je ze hier op de pagina ziet?
 
Virus zei:
Lees [topic=100]dit topic[/topic] eens door....
Mooie wagen trouwens :ja

Ghehe thanks, ik ga nu even proberen de fotos goed te zetten!

Zie net overigens dat er wat vuil op de velgen zit, morgen nog even de boel in de bandengel zetten^^ wat een topspul is dat van meguiars.
 
Bartezzz zei:
stap1
stap4,5 niks mis mee :)
prima handelingen, natty's paste wax is heerlijk inderdaad!

Ghehe ik ben echt blij met die natty's paste wax, zie onderstaand!

Zag vanochtend dat er wat vuil op de auto zat, dus ik dacht een uurtje terug laat ik hem even afspuiten.

Auto weer mooi schoon en met de volgende beading foto's als resultaat:p

2011-09-12031.jpg

2011-09-12029.jpg

2011-09-12026.jpg


En wat vinden jullie:p?

Morgen hopenlijk de velgenwax binnen + klei van DODO Juice. Ook een nieuw flesje bandengel van Meguiar's als kadootje gekregen (deze was bijna op). Dan kan ik de rest ook afmaken!

Overigens ga ik morgen de auto van mijn vader ook een detailbeurt geven, zal hiervan ook foto's maken en in een ander topic posten;)!
 
Paulus de Boskabouter zei:
Mooi geworden zeg! Prachtige wagen en beading :)^

Bedankt! Haha, het gas eventjes in en de auto was helemaal droog, echt top! Mooi om te zien hoe die druppels van je ruit af vliegen door de rain-x!
 
Leuk dat je er zo actief mee bezig bent!
mooie auto inderdaad!
heerlijke kleur :)
zie je niet teveel op, maar toch kan hij erg lekker spetteren :heart_eyes:
Succes met de velgenwax en klei :party: :cool: