• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW 135i cabrio High Executive

Knap resultaat.

Ik zie dat je de Proxxon WP/E gebruikt met aangepaste backing plate. Zou ik mogen weten welke backing plate en welke pads je gebruikt ?


mvg
Sven
 
@Sven7556,

De backingplate werd geleverd samen met de padjes, even zoeken op Ali: "polijstpad 2 inch". Uiteraard kun je ook (oudere) polijstpads op maat snijden met een Stanleymes.
Tevens de backingplate iets afgedraaid zodat deze net iets kleiner is dan de polijstpad zelf.

Het verloopstukje heb ik op maat laten maken. Het schroefdraad van de bp is M6, het schroefdraad van de Proxxon M8x0,75.

20170504_122528.jpg


20170501_113052.jpg


Elke kleur pad geeft een hardere/zachtere gradatie.
20170424_063558.jpg


Grotere pad op maat snijden. Plak de pad op de bp, zet de machineaan op een laag toerental en laat het mes er zachtjes en voorzichtig in zakken tot je er doorheen bent.
f1ba83fc-5b13-4066-b1fd-732607c6364a.jpg


Backingplate iets kleiner dan de pad.
20170504_125659.jpg


En wat bewegend beeld;


 
Laatst bewerkt:
Valt best wel mee hoor @Wouter BMW

Voornamelijk Scholl S3 en Scholl paarse pad en afgebouwd met S17 / oranje pad, Gyeon Polish op witte C**P** glosspad op de Bigfoot. De lak vond ik niet knetterhard, gewoon lekker te corrigeren zonder rotary geweld.
 
Kijk @nicknameless , dat scheelt! Ik moet het momenteel nog met een DAP doen, gebruik meestal S3 op Raffini Geel, maar ga toch de paarse Scholl pad maar eens bestellen. Binnenkort maar eens kijken of dat een beetje scheelt. Hopelijk kun je zelf binnen afzienbare tijd ook weer aan de slag!
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
@Sven7556,

De backingplate werd geleverd samen met de padjes, even zoeken op Ali: "polijstpad 2 inch". Uiteraard kun je ook (oudere) polijstpads op maat snijden met een Stanleymes.
Tevens de backingplate iets afgedraaid zodat deze net iets kleiner is dan de polijstpad zelf.

Het verloopstukje heb ik op maat laten maken. Het schroefdraad van de bp is M6, het schroefdraad van de Proxxon M8x0,75.

Bekijk bijlage 96843

Bekijk bijlage 96846

Elke kleur pad geeft een hardere/zachtere gradatie.
Bekijk bijlage 96844

Grotere pad op maat snijden. Plak de pad op de bp, zet de machineaan op een laag toerental en laat het mes er zachtjes en voorzichtig in zakken tot je er doorheen bent.
Bekijk bijlage 96845

Backingplate iets kleiner dan de pad.
Bekijk bijlage 96847

En wat bewegend beeld;




@nicknameless,
Enorm bedankt, hier kan ik mee verder.
mvg
Sven
 
Leuk om te lezen! Zoals altijd eigenlijk
Complimenten hoor...
Wordt wel nieuwsgierig naar de Scholl producten. Met name door deze detail. Heb de polijstmiddelen inmiddels al in mijn winkelwagentje liggen. Nu eens kijken welke pads ik erbij neem. Lees steeds meer goeds over Scholl.