• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 3 serie station

Stee

Detailing rookie
3 sep 2008
93
0
Het begon afgelopen zaterdag met even kijken naar een kras op de achterkant van de auto. Advies was duidelijk: Weghalen zonder wetsanden gaat het niet worden maar verbetering is zeker een optie. Uiteindelijk vanmorgen paraat (wederom op locatie :) ) voor wat kleine "spotrepairs" en verder de auto weer even mooi laten glanzen.

Vanmorgen stond de auto al lekker te genieten van de zon.


epke3b.jpg


2nl5shl.jpg


23i9opt.jpg


bijyf.jpg



Auto even lekker gewassen en gekleid, viel nog erg mee qua vervuiling. Hierna de krasjes bekeken en aangepakt met de SSR serie op de DA. Gingen met 1 of 2 passes wel weg. De kras waar het allemaal om begon was wat hardnekkiger, zoals voorspeld was zonder hardnekkige middelen, enkel verbetering mogelijk. Uiteindelijk tevreden over het resultaat:

Kras voor:

2ep5x8g.jpg



Paint renovator met de hand om even het relief iets weg te halen, daarna 2 passes ssr 2.5 en 1 pass ssr 1:


16lyduh.jpg



Velgen voor:


53llyv.jpg



En na:


20unzm1.jpg



Auto behandeld met SSR 1 witte LC
Autoglym SRP op Lichtgroene LC
Laagje gold class
Laagje M16

Wielen met SRP en banden met Extreme tire gel.
Trims met dressing.

5cj09u.jpg


psmbp.jpg


cufbn.jpg


29fpb9s.jpg



Hoi he!
 
Ik sta d'r elke keer weer van te kijken wat er met de dap allemaal mogelijk is....

mooi man :)^ :ja

zit nu echt met smacht op zaterdag te wachten
 
Mooi resultaat ;) al vind ik de SRP altijd een beetje bedrieglijk, je smeert in feite heel wat filler op de auto.
 
heb je helemaal gelijk in, al vind ik de hoeveelheid fillers best meevallen. Het geeft wel een langdurig resultaat.
 
de extra gloss protection van AG schijnt volgens een test na maanden nog bescherming te bieden.

of na de SRP de collinite erover.

maar ik vind het resultaat prima!:cool:
 
Klopt inderdaad, ik heb in september een Jaguar met EGP behandeld, auto staat in de garage en rijd niet al te veel kilometers maar komt toch geregeld buiten en hij is nog niet nabehandeld/ gewassen, enkel stofvrij gemaakt en ziet er toch nog top uit.
Qua SRP top ik hem het liefst met de M16, bijna een half jaar geleden een golf variant behandeld met deze combi, wordt veel gebruikt, staat wel droog in een garage en krijgt op zijn tijd een keurig wasbeurtje, verder is er nog niets aan gedaan en: topresultaat...
 
madtraxx zei:
Mooi resultaat ;) al vind ik de SRP altijd een beetje bedrieglijk, je smeert in feite heel wat filler op de auto.

Vind dat altijd weer een cliché opmerking.
SRP is niet bedoeld voor top-detailers als Dennis of BartCCC (autodetailing forum)...
Zij gaan voor het allerbeste resultaat vaak, dus de auto wordt zo gepolijst dat deze bijna krasvrij is. Met alle respect!

Maar als iemand in een dag een auto moet doen, en een goed resultaat wil, wat zou je dan zelf aanraden? Een sealant waarbij je 0,0 aan krasverwijdering/verdoezeling hebt?
Ik ga dan echt niet kloten met troep als ColorX, wat naar mijn inzien geen enkel resultaat boekt qua glans. Ik ga dan liever voor wél goede glans en krassen die in ieder geval niet meer zichtbaar zijn. Dan maar opnieuw over een paar maanden!

Als je dan echt zo consequent bent, gebruik dan ook geen glaze:
P1000964.jpg


http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=119254
Een 50/50 met Black Hole.

En bijna alle AIO polishes bevatten ook genoeg fillers...



Back to topic,
de BMW ziet er super uit! Mooie kleur trouwens.
 
Zo is het, niet iedereen wil zijn auto dusdanig uitgebreid laten behandelen om alle krassen te verwijderen. Dan is SRP, color X of Black Hole of whatever een goede oplossing, ik zeg ook altijd tegen de mensen wat er op gaat en wat het doet.....