• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 335i Full Detail

TiePie

Detailing addict
20 jan 2013
44
50
Berghem, Noord Brabant
Hallo!

Mijn 2e showoff is hier! Ik mocht aan de slag met een mooie maar beetje verwaarloosde BWM 335i van een oud collega.

Zowel interieur als exterieur is gedaan. Helaas was ik vergeten op de 2e dag toen ik het interieur ging doen de camera mee te nemen. En ik was zo op aan het gaan in het werk dat ik uberhaubt vergeten ben dan maar met mijn telefoon voor en na foto's te maken van het interieur. :( Maar het leer was er duidelijk op vooruit gegaan. Minstens 3 tinten lichter geworden haha. Ik heb sowieso niet al teveel foto's gemaakt. Dit betekend dat er geen foto's zijn van alle tussenstappen.

Dag 1:
Zo werd de auto afgeleverd
IMG_5030plateedit_zps5733c0fb.jpg

IMG_5032_zpsbfb5967c.jpg

Flink wat swirls :confused:
IMG_5037_zps04d7af68.jpg


Stappenplan:

1- Uitgebreide wasbeurt met hoge dosis Meguiar's Gold Class Shampoo om alle vuil en evt aanwezige waxresten te verwijderen.
2- Kleien met Monello Dolce Verde Klei, welke ik overigens heel fijn vond om mee te werken. Enige..tja "minpuntje" ik denk dat het door het warme weer kwam maar de klei was nogal zacht en kleefde soms een beetje aan mijn handen. Verder deed het uitstekend zijn werk.
3- zware krassen gepolijst met een gele Pro. foam pad van Monello met Mezzo
4- Hele auto gedaan met de groene Pro. foam Pad van Monello met Mezzo
5- Hele auto gedaan met de witte Pro. Foam pad van Monello en Finale
6- Ramen met Pro Vision Glass Scrub gedaan
7- De auto opnieuw gewassen met een ietwat mildere Meguiar's oplossing
8- Hele auto met rode Pro. Foam pad van Monello en Black Hole ingewerkt
9- Met de hand DJ Rainforest Rub aangebracht.

Dat gaf dit resultaat:

IMG_5038plateedit_zps5c2cd265.jpg

IMG_5039plateedit_zps9f0241ce.jpg

IMG_5040plateedit_zps16f50bfb.jpg

IMG_5042_zps87b538a6.jpg

IMG_5043_zps2ed02475.jpg


Ik denk dat de swirls voor een 75-80% zijn verdwenen. Wat ik een prima resultaat vond aangezien de lak knetterhard was.
Ik heb nog even de ramen gereinigd van buiten met Meg's Perfect Clarity waarna dag 1 erop zat. Een dikke 8 uur werk.

Dag 2:
Zoals gezegd had ik de goede camera niet bij me dus de foto's zijn van mobiele kwaliteit. En daarbij was het weer heel anders dan de dag ervoor dus de belichting is niet hetzelfde.

1- Begonnen met heel het interieur te doen. Dashboard en zetels afgenomen met APC.
2- Matten en stoffering gereinigd met APC en een borstel.
3- Alle interieurdelen ingeboent met PB Natural Look, wat een prachtgoedje zeg!
4- Zetels met Meguiar's Gold Class Rich Leather ingewerkt. Dit had ik van een vriend van mij geleend gezien ik zelf geen leer heb in mijn auto. Zelf zou ik voor de Gliptone zijn gegaan na de reviews hier.
5- Interieur klaar, Velgen met AF Imperial Wheelcleaner ingespoten en afgespoeld, rubber met APC en een borsteltje goed schoongemaakt. Daarna met Iron-x, Tar-xen weer met AF Imperial Wheelcleaner.

Blijft leuk om te zien, de reactie van Iron-X op vervuilde velgen. Blijft dan ook wel jammer dat het zo stinkt....
20130609_143327_zps1bb62182.jpg


6- Auto nog eens volledig gewassen met een supermild sopje Meguiar's Cold Class Shampoo
7- Een 2e laag DJ Rainforest Rub aangebracht.
8- Velgen in de PB Wheel Sealant gezet en banden in de Meguiar's Tire Gel

20130609_173424_zps32327bd5.jpg


9- Ramen nog eens goed gereinigd en Rain-X aangebracht.
10- Kunstof delen (gelukkig alleen de 'montagebeugel' van de spiegels in Black Wow gezet.

Eindresultaat: (helaas dus bij mindere lichtomstandigheden en andere camera)

20130609_173434_zpscaabd087.jpg

20130609_173444_zpsecfa3e75.jpg


Ook hier weer 8 uur geklokt. Eigenaar was zeer tevreden over het resultaat. Hij blij...ik blij!
 
Knappe auto !
Jammer van die knetterharde lak ........maar 80% is zeker niet slecht hoor :cool:
( binnen de kortste keren staan er toch terug meer swirls op :-" )

Wel tof dat je het zelf toegeeft (mét foto) !
 
Om alle swirls te verwijderen...heb je veel meer tijd nodig...meestal vraag ik aan de eigenaar wat hij graag heeft...de meeste zijn akkoord met jou resultaat wat al een ENORME verbetering is.
Je hebt prachtig werk afgeleverd...die oud-collega zal zeker tevreden zijn geweest :)^
 
zeer mooi resultaat,

om bij een bmw ( lees VAG lakken) alles te verwijderen qua swirls heb je echt een rotary nodig!
 
Erm, VAG = Volkswagen Audi Group en daar valt BMW zeer zeker niet onder. ;)

Swirls op een harde lak van VAG of BMW? Zijn prima te verwijderen met een Dual Action. Een rotary is daar zeker niet voor nodig. Ga je kijken naar krassen, dan komt een rotary zeker van pas, maar dat geldt eigenlijk voor de meeste lakken.
 
Met het goede polijstmiddel en de goeie pad haal je met je DA ook een strak resultaat alleen duurt het vaak wat langer...
 
Wat een geweldige detail! Maar wat bizar slecht hoe die eindemper nu al zo roest op de naden. Welke handschoentjes gebruiken jullie bij het werken?

Echt respect voor het werk mannen. Ik denk niet dat er nog een 2e auto rond rijdt in Nederland met zo'n strakke lak!
 
SLK;333662 zei:
:no VAG = Volkswagen Aktiengesellschaft

Het lijkt erop dat op dit forum de term VAG=lak synoniem is geworden voor harde lakken. Een tijd terug las ik het ook al in een Mercedes topic geloof ik.
Het VAG concern omvat een tiental merken (VW, Audi, Skoda, Seat, Bugatti Bentley Porsche, Lamborghini, Scania en zelfs Ducati) en ik zou er mijn handen niet voor in het vuur durven steken dat daar ook allemaal dezelfde lak op gaat. VAG lak bestaat dus eigenlijk alleen als je het uitlegt als "de lak op een auto uit het VAG concern" en hoeft dus niets te zeggen over de hardheid.
 
SLK;333662 zei:
:no VAG = Volkswagen Aktiengesellschaft

Je hebt gelijk, ergens is in de volksmond het omgedoopt tot Volkswagen Audi Group. Geen idee waar dat is ontstaan. :)

Volgens mij is Volkswagen Aktiengesellschaft eigenaar van de Volkswagen Group.