• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 340i tanzanitblau

Njeroe

Detailing trainee
3 aug 2021
4
25
Hoi ik ben Jeroen. Ik heb sinds een aantal weken een BMW 340i in Tanzanitblau. Heb de auto gekocht bij een BMW dealer en deze werd gepoetst afgeleverd en heeft ook een waxlaag nog erop zitten. De auto is gemaakt om hard te rijden en dat doe ik dus ook graag, maar het nadeel is dat die dan ook meer vliegjes vangt :dizzy: Daarnaast heeft die mooie grote remschijven maar ik merk dat dat ook veel remstof loslaat dus de velgen zagen er nogal donker uit op een gegeven moment :D Mijn auto is mijn hobby en ik rij er eigenlijk alleen maar voor het plezier mee en niet echt voor mijn werk nodig gehad vooralsnog.

Zo zag die er vandaag uit in de zon en ik heb hem gisteren helemaal gewassen met de hand voor het eerst daarvoor alleen afgespoten.
340i.jpg

En van binnen mooie individual lederen bekleding. Alleen het stuurwiel is niet meer in al te beste staat helaas, die krijg ik ook niet meer goed ben ik bang.
20210725_162218.jpg


Ik vind het belangrijk dat mijn auto er goed uitziet dus ik was hem meestal iedere week in een wasbox, maar niet altijd volledig met de hand. Heb de laatste keer het volgende gedaan:
- Auto afspuiten met hogedruk koud water
- Velgen ingespoten met Nanolex Wheel & Tire cleaner
- Velgen wassen met een goedkope washmitt van de action en wat Nanolex Pure Shampoo
- Afspuiten velgen en nog een keer de lak natmaken
- Wassen met 2 emmers met incredimitt en Nanolex Pure Shampoo
- Afspuiten met osmosewater
- Drogen met droogdoek (Delirium Orange Drying Towel) en de deuropeningen met een microvezeldoek afnemen

De wasbox heeft ook een voorwassen modus met zeep uit de hogedrukspuit en dat lost heel veel rommel op merkte ik bij mijn vorige auto, maar is denk redelijk agressief dus ik wilde het een keer zonder proberen.

Ik ben wel nogal kritisch dus ik ben nog niet helemaal tevreden. Als je dichterbij gaat kijken zie je wat wazige vlekken waar eerst vogelpoep/dode vliegjes zaten (als er een vogelpoepvlek is haal ik het meteen weg met een microvezeldoek), hoe krijg je die het beste meteen helemaal weg tijdens het wassen? Ik heb ook nog klei liggen dus ik gok dat ik het daarmee wel weg krijgt alleen dan haal je denk ik ook de waxlaag weg? Verder hoe zorg ik ervoor dat die vliegjes makkelijk loslaten ik krijg het met wassen niet allemaal eraf? Ik wil de auto nog wel opnieuw goed in de wax zetten een keer maar nog nooit eerder gedaan... Van een afstand ziet het er wel mooi uit... maar ik vind het zonde als er nog imperfecties te zien zijn.

Andere tips zijn ook altijd welkom.
 
Welkom Jeroen! Mooie auto met een mooie kleur!

Vliegjes moet je, net als vogelpoep, niet teveel tijd geven om in te bijten. Een wekelijkse wasbeurt lijkt mij prima om bij te blijven, maar een goede bescherming zal zijn steentje bijdragen. Een coating zal hierin het sterkst zijn, maar een goede wax (of sealant) helpt ook. Probeer anders een Gyeon Wetcoat toe te passen; deze spray coating vormt een beschermende laag en is ideaal voor in de wasbox. Zo hou je de bescherming vers en sterk en die hoeft zeker niet iedere week opgetopt te worden (na een maand eens kijken hoe het watergedrag is).

Veel plezier!
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb en Njeroe
MicrosoftTeams-image (8).jpg


Dit is zo'n vlek die ik bedoel die heeft er nog geen dag op gezeten en toen heb ik het eraf gehaald met een vochtige doek. Maar zag pas na het wassen dat er nog een waas zat. Kleien werkt niet meer, vind het wel zonde er zijn nog wel meer plekjes te zien voor aan de auto. Kan ook zijn dat het er al op zat voordat ik hem kocht heb de auto nog niet zo lang.
 
Laatst bewerkt:
  • Verbluft
Reactions: Heijneker
Welkom op het forum Jeroen.
Kleien doet inderdaad niets voor ingebrande vogelpoep. Het kan ook erg verschillen wat en hoe lang het heeft kunnen inwerken. De ene keer is het inderdaad met een lichte combi zo weg en andere keren zit het dieper in de lak en is het al heel snel niet meer weg te polijsten...
 
Welkom op het forum Jeroen.
Kleien doet inderdaad niets voor ingebrande vogelpoep. Het kan ook erg verschillen wat en hoe lang het heeft kunnen inwerken. De ene keer is het inderdaad met een lichte combi zo weg en andere keren zit het dieper in de lak en is het al heel snel niet meer weg te polijsten...
Lijkt nu redelijk weg getrokken te zijn na een paar dagen in de zon. Althans het valt mij niet meer zo op. Het regent laatste weken veel dus de auto is na iedere wasbeurt weer helemaal vies na een regenbui met een laag zand wat achterblijft, beetje jammer van het werk iedere keer maar vind het wel leuk om te doen.
 
Prachtige wagen!
Vind dit persoonlijk een van de mooiste kleuren die BMW ooit heeft gemaakt :heart_eyes:
Zie graag meer foto's van de auto op het forum voorbij komen!
 
Prachtige kleur combinatie!

Het stuur van mijn g30 was ook in slechte staat, heb dit opgelost met de colourlock steering wheel kit. Een aanrader! (maar helaas niet verkrijgbaar bij carclean :( )