Dag forumgenoten,
De afgelopen dagen hebben @Michael Lammers en ik gewerkt om zijn auto weer toonbaar te maken . De auto is nu 2 jaar oud en ongeveer een jaar in bezit van eerdergenoemde. Met 13.000 km heeft 'ie nog niet veel gereden, dus de staat van de auto was niet bijzonder slecht, maar zoals jullie weten is er altijd ruimte voor verbetering.
Michael is woensdag al begonnen met het schoonmaken, wassen en kleien van de auto en heeft toen ook al een testspot gemaakt. De lak was niet ultrahard, maar ook niet boterzacht. Niet elk deel van de auto is met precies dezelfde materialen behandeld, maar Michael heeft gebruikt wat hij fijn vond werken en ik heb gebruikt wat ik fijn vond werken.
Overzicht van de gebruikte pads, machines en pasta's:
Machines:
- DAP900
- Rupes LHR15
- Rupes Mini (2x)
Pads:
- Scholl witte spiderpad
- Scholl paarse pad
- Monello gele pad
- Rupes blauwe pad
- Monello witte pad
- Rupes witte pad
- Rupes gele pad
- Monello foamed wool pad
Pasta's:
- Rupes Blauw
- Gyeon Compound+
- Scholl S3
- Monello mezzo
- Monello Finale
- Nanolex Glass polish
Alle delen hoger dan de wielkasten waren er niet slecht aan toe. Hier en daar een wat diepere kras, maar niks schokkens en doorgaans waren al deze defecten eruit met 2 hits.
De lagere delen waren echter wat minder mooi en mede door de hollingen en bollingen hebben we daar soms 4 of 5 keer moeten polijsten tot we tevreden waren. Hiervoor hebben we dus verschillende combinaties gebruikt, maar ik heb zelf veel met de witte spiderpad en Gyeon Compound+ gewerkt en Michael meer met Rupes blauwe pad en pasta.
Ik heb ook een Flex PE 14-2 150 die we hadden kunnen gebruiken voor wat extra correctiekracht, maar gezien mijn geringe ervaring ermee en het ontbreken aan ervaring bij Michael met een rotary, plus het feit dat we liever niet door de lak wilden fietsen op deze auto, hebben we ervoor gekozen om die machine op de reservebank te laten. Volgende keer pakken we hem wel, want nu ging er toch behoorlijk veel tijd in de correctiefase zitten.
Daarna de hele auto gepolijst met Monello Finale op een witte Rupes of Monello pad (Michael) of op een gele Rupespad (Jan).
De ruiten zijn gepolijste met een Nanolex Glass polish en enkele gevoelige delen, zoals de achterlichten, reflectors en de zwarte trim zijn met Mezzo en Finale gedaan. De reflectors en de trim zijn met de hand gedaan, wat prima te doen was.
Daarna de hele auto ontvet en op het lakwerk 2 lagen Mohs en 1 laag Skin aangebracht en op de ruiten is Nanolex Ultra Glass Sealant gesmeerd.
De foto's zijn natuurlijk het leukst, maar Michael heeft gezegd dat hij die zal posten, dus daar moeten jullie nog even op wachten.
De afgelopen dagen hebben @Michael Lammers en ik gewerkt om zijn auto weer toonbaar te maken . De auto is nu 2 jaar oud en ongeveer een jaar in bezit van eerdergenoemde. Met 13.000 km heeft 'ie nog niet veel gereden, dus de staat van de auto was niet bijzonder slecht, maar zoals jullie weten is er altijd ruimte voor verbetering.
Michael is woensdag al begonnen met het schoonmaken, wassen en kleien van de auto en heeft toen ook al een testspot gemaakt. De lak was niet ultrahard, maar ook niet boterzacht. Niet elk deel van de auto is met precies dezelfde materialen behandeld, maar Michael heeft gebruikt wat hij fijn vond werken en ik heb gebruikt wat ik fijn vond werken.
Overzicht van de gebruikte pads, machines en pasta's:
Machines:
- DAP900
- Rupes LHR15
- Rupes Mini (2x)
Pads:
- Scholl witte spiderpad
- Scholl paarse pad
- Monello gele pad
- Rupes blauwe pad
- Monello witte pad
- Rupes witte pad
- Rupes gele pad
- Monello foamed wool pad
Pasta's:
- Rupes Blauw
- Gyeon Compound+
- Scholl S3
- Monello mezzo
- Monello Finale
- Nanolex Glass polish
Alle delen hoger dan de wielkasten waren er niet slecht aan toe. Hier en daar een wat diepere kras, maar niks schokkens en doorgaans waren al deze defecten eruit met 2 hits.
De lagere delen waren echter wat minder mooi en mede door de hollingen en bollingen hebben we daar soms 4 of 5 keer moeten polijsten tot we tevreden waren. Hiervoor hebben we dus verschillende combinaties gebruikt, maar ik heb zelf veel met de witte spiderpad en Gyeon Compound+ gewerkt en Michael meer met Rupes blauwe pad en pasta.
Ik heb ook een Flex PE 14-2 150 die we hadden kunnen gebruiken voor wat extra correctiekracht, maar gezien mijn geringe ervaring ermee en het ontbreken aan ervaring bij Michael met een rotary, plus het feit dat we liever niet door de lak wilden fietsen op deze auto, hebben we ervoor gekozen om die machine op de reservebank te laten. Volgende keer pakken we hem wel, want nu ging er toch behoorlijk veel tijd in de correctiefase zitten.
Daarna de hele auto gepolijst met Monello Finale op een witte Rupes of Monello pad (Michael) of op een gele Rupespad (Jan).
De ruiten zijn gepolijste met een Nanolex Glass polish en enkele gevoelige delen, zoals de achterlichten, reflectors en de zwarte trim zijn met Mezzo en Finale gedaan. De reflectors en de trim zijn met de hand gedaan, wat prima te doen was.
Daarna de hele auto ontvet en op het lakwerk 2 lagen Mohs en 1 laag Skin aangebracht en op de ruiten is Nanolex Ultra Glass Sealant gesmeerd.
De foto's zijn natuurlijk het leukst, maar Michael heeft gezegd dat hij die zal posten, dus daar moeten jullie nog even op wachten.