Hi Peeps,
Gisteren en vandaag stond er een mooi zwarte BMW 5 serie op het programma.
Na overleg met de eigenaar gekozen voor de Nanolex BC en Nanolex Si3d.
Auto zat voornamelijk onder de swirls en hier en daar wat krasjes.
Is ook de eerste keer dat ik de Nanolex BC ging gebruiken na de SSd.
Ik gebruik deze showoff dan ook gelijk als review van dit product.
De auto waar het omgaat bij aanvang:
De foto's van het was proces laat ik weer achterwege zodat ik meer ruimte heb voor het polijsten en de review.
1. Wassen & Drogen:
- Nanolex Pure Shampoo
- Nanolex Insect Remover
- Valet Pro kwasten voor de gril, kiertjes etc
- Monello thick mitt
- Monello Sponge
- Nanolex Drying towel
2. Velgen en Banden:
- Monello Non Ferro
- Valet pro kwasten
- Nanolex Tire and Rubber restorer
Velgen zat flink wat remstof op, de non ferro drie keer moeten gebruiken.....
3. Interieur en Glaswerk:
Interieur was altijd goed onderhouden, alleen beetje stoffig en het leer opfrissen.
- Nanolex Interior cleaner
- Nanolex Glass cleaner
- Verschillende kwastjes
- Uitzuigen
En klaar:
4. Kleien
Alleen bij de dorpels en gebruikelijk plekken kwam nog vuil af.
- DDJ Born Slippy
- Monello Dolce Verde
5. Polijstwerk
- Rupes LHR 15 met Nanolex Heavy Cut en Nanolex Grey Cutting pad voor de swirls
- Rupes LHR 15 met Nanolex Heavy Cut en Spiderpad voor de krasjes
- Dap 500V3 met Nanolex Heavy Cut en 3.5 Scholl Purple compound pad voor de bumpers, verlichting etc
- Rupers LHR 15 met Nanolex Finish Polish en Nanolex blue thin pad.
Wat een verlichting die rupes, vooral in combo met de spiderpad werkt dit echt super op duitse lak.
Ben blij dat ik die heb aangeschaft na al die maanden
Wat pic's van het polijstwerk:
Mistlampen voren:
6. Ontvetten en Coaten
- Nanolex EX
- Nanolex BC
- Nanolex SI3d
Toen begonnen met het ontvetten van de lak per paneel om aan de slag te kunnen met EX.
Stukje review van de Nanolex BC
Het gaat dus om deze kandidaat:
Deze BC heeft van zichzelf geen waterafstotende werking, deze is meer voor de krasbestendigheid.
Volgens Nanolex zou deze 3 jaar moeten blijven zitten en hij kan met zowel een coating of een wax getopped worden. Het aanbrengen gaat precies hetzelfde als de SI3d, alleen het verschil is dat bij de BC je niet maximaal 10 druppels hoeft aan te houden wat bij de SI3d wel moet.
Als je bij de Si3d teveel gebruikt ben je al snel ellebogen werk aan het doen om het uberhaupt eraf te verdelen. Bij de BC is dit niet het geval, ik heb 1 laag aangebracht op deze auto en heb nog 10 ml over.
Je ziet de BC vervliegen zodra deze op de lak zit, zodra dat begint moet je hem afnemen ( meestal na 1 0 a 15 sec )
Het afnemen is echt makkelijk en het aanbrengen ook.
Je kunt hierna alleen niet gelijk gaan toppen, er moet minimaal 1 uur tussen ziten voordat je dat gaat doen.
Ik heb dus gekozen voor te toppen met twee lagen Si3d, dit ook weer per paneel en altijd een nieuw doekje als je paneel heb gehad. Anders krijg je vanzelf dat je teveel erop aan het smeren bent.
En toen waren we klaar na 2 dagen arbeit
het resultaat:
Thanks for reading, hopelijk hebben jullie iets aan de review.
Tijd voor een radler! Proost!
Gisteren en vandaag stond er een mooi zwarte BMW 5 serie op het programma.
Na overleg met de eigenaar gekozen voor de Nanolex BC en Nanolex Si3d.
Auto zat voornamelijk onder de swirls en hier en daar wat krasjes.
Is ook de eerste keer dat ik de Nanolex BC ging gebruiken na de SSd.
Ik gebruik deze showoff dan ook gelijk als review van dit product.
De auto waar het omgaat bij aanvang:
De foto's van het was proces laat ik weer achterwege zodat ik meer ruimte heb voor het polijsten en de review.
1. Wassen & Drogen:
- Nanolex Pure Shampoo
- Nanolex Insect Remover
- Valet Pro kwasten voor de gril, kiertjes etc
- Monello thick mitt
- Monello Sponge
- Nanolex Drying towel
2. Velgen en Banden:
- Monello Non Ferro
- Valet pro kwasten
- Nanolex Tire and Rubber restorer
Velgen zat flink wat remstof op, de non ferro drie keer moeten gebruiken.....
3. Interieur en Glaswerk:
Interieur was altijd goed onderhouden, alleen beetje stoffig en het leer opfrissen.
- Nanolex Interior cleaner
- Nanolex Glass cleaner
- Verschillende kwastjes
- Uitzuigen
En klaar:
4. Kleien
Alleen bij de dorpels en gebruikelijk plekken kwam nog vuil af.
- DDJ Born Slippy
- Monello Dolce Verde
5. Polijstwerk
- Rupes LHR 15 met Nanolex Heavy Cut en Nanolex Grey Cutting pad voor de swirls
- Rupes LHR 15 met Nanolex Heavy Cut en Spiderpad voor de krasjes
- Dap 500V3 met Nanolex Heavy Cut en 3.5 Scholl Purple compound pad voor de bumpers, verlichting etc
- Rupers LHR 15 met Nanolex Finish Polish en Nanolex blue thin pad.
Wat een verlichting die rupes, vooral in combo met de spiderpad werkt dit echt super op duitse lak.
Ben blij dat ik die heb aangeschaft na al die maanden
Wat pic's van het polijstwerk:
Mistlampen voren:
6. Ontvetten en Coaten
- Nanolex EX
- Nanolex BC
- Nanolex SI3d
Toen begonnen met het ontvetten van de lak per paneel om aan de slag te kunnen met EX.
Stukje review van de Nanolex BC
Het gaat dus om deze kandidaat:
Deze BC heeft van zichzelf geen waterafstotende werking, deze is meer voor de krasbestendigheid.
Volgens Nanolex zou deze 3 jaar moeten blijven zitten en hij kan met zowel een coating of een wax getopped worden. Het aanbrengen gaat precies hetzelfde als de SI3d, alleen het verschil is dat bij de BC je niet maximaal 10 druppels hoeft aan te houden wat bij de SI3d wel moet.
Als je bij de Si3d teveel gebruikt ben je al snel ellebogen werk aan het doen om het uberhaupt eraf te verdelen. Bij de BC is dit niet het geval, ik heb 1 laag aangebracht op deze auto en heb nog 10 ml over.
Je ziet de BC vervliegen zodra deze op de lak zit, zodra dat begint moet je hem afnemen ( meestal na 1 0 a 15 sec )
Het afnemen is echt makkelijk en het aanbrengen ook.
Je kunt hierna alleen niet gelijk gaan toppen, er moet minimaal 1 uur tussen ziten voordat je dat gaat doen.
Ik heb dus gekozen voor te toppen met twee lagen Si3d, dit ook weer per paneel en altijd een nieuw doekje als je paneel heb gehad. Anders krijg je vanzelf dat je teveel erop aan het smeren bent.
En toen waren we klaar na 2 dagen arbeit
het resultaat:
Thanks for reading, hopelijk hebben jullie iets aan de review.
Tijd voor een radler! Proost!