Hallo allen,
Gisteravond en vandaag heb ik deze mooie BMW 5-serie van de F10 generatie aan mogen pakken. De eigenaar is er op zijn manier hartstikke zuinig mee en dat was ook te zien.
De auto was redelijk schoon bij binnenkomst en er zat duidelijk iets van bescherming op.
Interessant/schokkend genoeg, vertelde de eigenaar dat hij de auto regelmatig wast met alleen water en een zeem. Oftewel, spuit er water op en neemt dit gelijk af met een zeem. Yikes. De bescherming die erop zat, was dan ook van..... De wasstraat! En die deed het beter dan ik had gedacht: geen zuivere ronde beads of dat het water er makkelijk afrolde, maar standtijd was toch al een maand of twee. De eigenaar vertelde dat er bij goed zonlicht wel enkele krassen van de heg aan de passagierszijde zichtbaar waren.
Verder waren alle kiertjes en naden al hartstikke schoon, super. Wel veel ingebakken remstof. In overleg met de eigenaar hoefde hier niks aan gedaan te worden (dit had véél moeite gekost, zelfs met Korrosol.
De schade van wassen met water en een zeem en langs de heg rijden:
Ja, oef, dat is wel flink, vooral voor zo' jonge auto. Ik schrok ervan, dat ik dit zag. Wat ik een beetje lastig vind, wil ik die swirls verwijderen? Wil ik die swirls laten zien aan de eigenaar? De swirls aan de flanken waren echt heel erg, maar meneer ziet ze duidelijk niet, die ziet alleen de nóg diepere krassen van de heg, in het juiste licht. Wassen met enkel water ging hij ook niet snel mee stoppen, 'want het werkt perfect'.
Ik ben dan erg in tweestrijd, ene kant denk ik: Laat gewoon die swirls zien en overtuig hem dat wassen met water niet werkt. Andere kant: hij heeft ze nog nooit gezien, waarom zou ik ze laten zien? Zodat ik er extra werk mee krijg en geld aan kan verdienen? Of omdat ik hem wil helpen zijn auto zo mooi mogelijk te maken en hij daar blij van zou worden? Hoe denken jullie daarover?
Krassen verwijderen/minder zichtbaar maken:
Die krassen zijn wel redelijk gelukt! Ik ging niet voor complete verwijdering, want dat durfde ik gewoon niet.... ik ben gebleven bij Rupes geel op een gele Rupes 125mm foam pad op mijn Flex XFE 7-15. Werkt heerlijk! Ook van een poetsbeurt van twee jaar geleden waren er nog wat poetsbanen (eigenaar ook nog nooit gezien) en wax-residu in de kiertjes.
Eindresultaat:
Daar staat eigenlijk gewoon een verschrikkelijk mooie auto!
Door de lakverzegeling en de wax glanst de auto weer geweldig! Zodra er ook maar een beetje zon opstond, ja, dan weet je het wel.... Maar de eigenaar was reuzeblij. Eerstvolgende keer dat hij gaat wassen gaat hij dat proberen met een rinseless wash setje van mij, kijken of dat bevalt. Ik hoop het voor de auto!
En kijken of hij hier het verschil zit aan de passagiersdeur, voor mij was het in ieder geval een belachelijk verschil:
Bedankt voor het lezen!
Gisteravond en vandaag heb ik deze mooie BMW 5-serie van de F10 generatie aan mogen pakken. De eigenaar is er op zijn manier hartstikke zuinig mee en dat was ook te zien.
De auto was redelijk schoon bij binnenkomst en er zat duidelijk iets van bescherming op.
Interessant/schokkend genoeg, vertelde de eigenaar dat hij de auto regelmatig wast met alleen water en een zeem. Oftewel, spuit er water op en neemt dit gelijk af met een zeem. Yikes. De bescherming die erop zat, was dan ook van..... De wasstraat! En die deed het beter dan ik had gedacht: geen zuivere ronde beads of dat het water er makkelijk afrolde, maar standtijd was toch al een maand of twee. De eigenaar vertelde dat er bij goed zonlicht wel enkele krassen van de heg aan de passagierszijde zichtbaar waren.
Verder waren alle kiertjes en naden al hartstikke schoon, super. Wel veel ingebakken remstof. In overleg met de eigenaar hoefde hier niks aan gedaan te worden (dit had véél moeite gekost, zelfs met Korrosol.
De schade van wassen met water en een zeem en langs de heg rijden:
Ja, oef, dat is wel flink, vooral voor zo' jonge auto. Ik schrok ervan, dat ik dit zag. Wat ik een beetje lastig vind, wil ik die swirls verwijderen? Wil ik die swirls laten zien aan de eigenaar? De swirls aan de flanken waren echt heel erg, maar meneer ziet ze duidelijk niet, die ziet alleen de nóg diepere krassen van de heg, in het juiste licht. Wassen met enkel water ging hij ook niet snel mee stoppen, 'want het werkt perfect'.
Ik ben dan erg in tweestrijd, ene kant denk ik: Laat gewoon die swirls zien en overtuig hem dat wassen met water niet werkt. Andere kant: hij heeft ze nog nooit gezien, waarom zou ik ze laten zien? Zodat ik er extra werk mee krijg en geld aan kan verdienen? Of omdat ik hem wil helpen zijn auto zo mooi mogelijk te maken en hij daar blij van zou worden? Hoe denken jullie daarover?
Krassen verwijderen/minder zichtbaar maken:
Die krassen zijn wel redelijk gelukt! Ik ging niet voor complete verwijdering, want dat durfde ik gewoon niet.... ik ben gebleven bij Rupes geel op een gele Rupes 125mm foam pad op mijn Flex XFE 7-15. Werkt heerlijk! Ook van een poetsbeurt van twee jaar geleden waren er nog wat poetsbanen (eigenaar ook nog nooit gezien) en wax-residu in de kiertjes.
Eindresultaat:
Daar staat eigenlijk gewoon een verschrikkelijk mooie auto!
Door de lakverzegeling en de wax glanst de auto weer geweldig! Zodra er ook maar een beetje zon opstond, ja, dan weet je het wel.... Maar de eigenaar was reuzeblij. Eerstvolgende keer dat hij gaat wassen gaat hij dat proberen met een rinseless wash setje van mij, kijken of dat bevalt. Ik hoop het voor de auto!
En kijken of hij hier het verschil zit aan de passagiersdeur, voor mij was het in ieder geval een belachelijk verschil:
Bedankt voor het lezen!