• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 523i

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Hoi allen,

vandaag stond de BMW 523i van een collega op het programma


de hoofdrol speler:
DSCF3054.jpg


hoewel mijn collega zeer zuinig is op zijn spullen, kon hij de neus van zijn bimmer niet beschermen voor vliegend ongedierte

DSCF3055.jpg


de velgen waren ook keurig onderhouden en dat scheelt weer wat tijd

DSCF3053.jpg



we hebben de spulletjes er maar eens bijgepakt.

APC van meguiars
shampoo plus van de groene schildpad. (ideaal voor de vliegen e.d.)
witte LC pad
groene LC pad
gele LC pad (soft)
handpad wit LC
handpad rood LC
monello mezzo
monello finale
autoglym SRP
autoglym extra gloss protection
autoglym rubber care
autoglym instant tyre shine
poorboys spray and wipe
poorboys milde klei

maar eens begonnen met wassen en daarna de klei gebruikt
DSCF3057.jpg


er kwam niet echt heel veel vuil van af maar meer een waas.....
van de zijschermen kwam iets meer af

DSCF3058.jpg


na het kleien kwam er weer wat meer van de onderliggende glans vrij. de lak was overigens bijzonder goed. zeker voor een leeftijd van bijna 12...

DSCF3059.jpg


na twee maal mezzo op wit en een keer finale op groen was er weer wat spiegeling

DSCF3062.jpg


na deze behandeling de autoglym SRP op de zachte gele LC pad aangebracht.
DSCF3064.jpg


De SRP laat ik even intrekken en dan loop ik intussentijd de velgen nog even na, of ik niets vergeten ben. hier is de SRP weer afgenomen.
DSCF3066.jpg


als klap op de vuurpijl de extra gloss protection en deze heb ik 1 uur laten drogen. een werkelijk top product. gebruikt op een volkswagen net voor de winter en deze heeft de winter zonder kleerscheuren doorstaan.
wel even spierballen kweken tijdens uitwrijven....

hier de afters!

DSCF3068.jpg


DSCF3069.jpg


DSCF3070.jpg


bedankt voor het lezen!!!
 
Die zijn in die maat niet origineel te krijgen.:)^ Maar toch mooi resultaat, heerlijke auto.
 
sign0173.gif
Erg mooi geworden! Mooie wagen, alleen vind ik de velgen niet mooi staan. Liever originele E39 velgen. Toppie!
 
Mooi werk. Dit model blijft toch een van de mooiste (facelift vind ik nog net iets mooier). Je ziet niet aan de auto af, dat het model al 15 jaar oud is
 
ik heb zelf geen idee over wat wel en niet originele BMW velgen zijn...
de kenners zien het vaak meteen.

nep of niet, ik vind het een mooie BMW en ondanks dat hij met andy gewassen werd, ziet hij er nog prima uit.

bedankt voor de positieve reacties!
 
Velgen zijn nepper de nep! :D

Maakt niet uit, ieder zijn ding natuurlijk :)

Ik hoop dat hij hem voortaan niet meer met Andy wast? :D
 
BMW4LIFE is een kenner:ja

ik heb hem uit de andy droom geholpen..... ook gezien de extra gloss protection!
 
wat mijn betrefd wil ik hun auto's best doen.....
maar als ik vertel wat voor een schamele vergoeding ik vraag.....haken ze af...

och ik zit er niet mee, ik vind het vervelender als ze steeds opmerkingen komen maken als ik met een auto bezig ben.
en dan een dag later vragen ze om advies:ja

maar dat zal iedereen hier wel ondervinden zo af en toe!
 
Velgen zijn wel neppers maar goed het zijn in ieder geval de goede imitaties. Je hebt in ieder geval een erg mooi resultaat behaald en dat op zilver :cool: . Zilver is niet echt een makkelijke kleur om te doen. Ik kan het weten:grinning: Kwam je een beetje makkelijk door de lak heen?
 
cruiser zei:
och ik zit er niet mee, ik vind het vervelender als ze steeds opmerkingen komen maken als ik met een auto bezig ben.
en dan een dag later vragen ze om advies:ja

maar dat zal iedereen hier wel ondervinden zo af en toe!

Nja, mijn auto is schoon denk ik dan :D
 
@dirkvd: je oom is een fijne collega!! jammer dat hij niet "echt" bij ons bedrijf werkt!

@waxwizard: het was erg werken op de harde BMW lak, de volgende keer zal ik iets zwaardere spullen moeten bestellen om het wat te vergemakkelijken.
Ik kijk al weer uit naar onze volgende samenwerking!!:)^ (ik hoop volgende week)

beide voorschermen waren pas opnieuw gespoten...het kleurverschil valt nauwelijks meer op.

@aficior: welke hulpmiddelen heb ik dan nog nodig om een sealant met de dap uit te werken??
 

Vergelijkbare onderwerpen