• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW E30 316i Lazurblau

DenDuvel

Detailing addict
6 mei 2013
5
60
Dag allen,

Ik ben David, 32 en woonachtig ten zuiden van de meesten onder jullie, en sinds enige tijd ook bezig met de zoektocht naar verschillende manieren om mijn kar(ren) er een beetje deftig te laten uitzien. Als dagelijks vervoer heb ik een VW Touran Bluemotion (2011), en daarnaast als speelgoed nog een BMW E30 318is (1991) in Sterling silber. Aan deze laatste zijn een paar werkzaamheden aan de gang, die vorig jaar normaal gezien snel-snel zouden afgewerkt zijn, maar door samenloop van omstandigheden nu toch al een dik jaar aanslepen. Daarom het besluit om toch tijdelijk een vervanger te zoeken om deze zomer door te komen. Na wat rondkijken en wat zoeken ben ik dan op deze 316i in lazurblau gevallen. Het was een van de weinige die me kon overtuigen...

pb2v.webp

Uiterlijk lijkt het momenteel nergens op, maar technisch is hij zeker en vast ok!

Bedoeling is om 'm op te knappen, en dan zien we wel... Hoop er nog even mee te kunnen rijden, maar van zodra de 318is hersteld is, zal ik deze waarschijnlijk snel vergeten zijn...

Kleine teaser van de lak...

886s.webp

Zoals jullie kunnen zien is er best nog wel wat werk aan, maar ik hoop met de producten die ik heb gecombineerd met jullie ervaringen er het beste van te maken! Heb al bepaalde delen gekleid, wat het geheel wel wat gladder maakt, maar er is heus nog wel wat correctiewerk aan...

Groeten,
David

Dag allen, even een kleine update...

Ben dus begonnen met renovatie van de lak. Heb besloten om eerst met grove correctie te starten, zodat ik duidelijk kan opmaken met welke werkwijze het beste resultaat kan worden behaald. Ik heb dus al een deel van de motorkap, gedaan, een half dak en een half kofferdeksel. Verschillende technieken en combinaties, oppervlakten met verschillende schades en dus met uiteindelijk ook verschillende resultaten.

Ziehier de status van de voorzijde. Het valt waarschijnlijk niet echt op, maar de rechterkant van de motorkap is hier reeds gecorrigeerd:

rlxi.webp

De koffer na kleien, voor correctie:

zju7.webp

Na grove correctie zie je toch de lak weer net een beetje opleven:

ls9t.webp

Voor die fijnere swirls zou ik graag nog SSR1 gebruiken, maar ik weet niet goed welke pad uit het Monello gamma ik daarvoor zou gebruiken. Ik haal nooit echt een bevredigend resultaat, vind ik zelf... Iemand tips?

Een beetje afhankelijk van hoe de lak zich laat corrigeren en de hardnekkigheid van de swirls zou je ervoor kunnen kiezen om de SSR1 te verwerken op een groene Kompressor pad . Deze pad heeft op een schaal van 1 tot 100, een slijpgraad van 15.
Ik kan me echter herinneren dat er ooit een aantal showoff's zijn geweest waar met SSR1 op een oranje pad ook een schitterend resultaat werd bereikt.
Het zal een kwestie van experimenteren, uitproberen en vooral het maken van testspots zijn met welke combi, dus SSR1 en polijstpad, je het mooiste resultaat bereikt.

Ter ondersteuning nog van mijn reactie kun je in dit draadje eens lezen hoe de verwerkingservaringen zijn met de SSR1.

Zal vast aan mij liggen maar ik zie niet helemaal met welke producten je nu aan de gang bent geweest.

Welke machine, pads & polijstmiddelen heb je nu gewerkt?

Dibbuz;343345 zei:
Zal vast aan mij liggen maar ik zie niet helemaal met welke producten je nu aan de gang bent geweest.

Welke machine, pads & polijstmiddelen heb je nu gewerkt?

Juist... Sorry, heb hier nog een en ander te leren. :)

Om tot deftige correctie te komen, gebruik ik - op m'n DAP500:
- 2x SSR3 op geel
- Fast Cut Plus van 3M
- SSR2 op oranje

Ik vermoed dat jullie dat als moordend aanzien, maar het lijkt wel alsof het de eerste keer in 22 jaar is dat er iemand wat aandacht aan de lak schenkt...

Ondertussen is deze de deur uit bij mij...

Omdat het op het einde wat sneller mocht gaan, heb ik geopteerd voor Fast Cut Plus van 3M voor de correctie, om daarna nog eens af te toppen met Prof polish. Daarna een Black Hole en Meguiar's Gold Class opgezet.

Nog een beeld van tijdens de werken...
zkjol3.webp

En op het einde zag het er zo uit...
2rrqrmf.webp

En ja, bandenzwart, ik weet het... ;)