• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW E92 320d Monacoblau

Vampire

Detailing addict
Tester of Bling
14 nov 2009
588
65
Herentals, België
De voorbije week heb ik me bezig gehouden met de BMW 320d Coupé van 09/2007. Een auto die ik een tweetal maanden geleden heb gekocht en nu eindelijk die welverdiende opknapbeurt kon krijgen.

De ondernomen stappen:

Velgen reinigen met Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner en Iron.X
Banden reinigen met Meg's Super Degreaser
Auto foamen met Autobrite Supa Snow Foam
Wassen met Meg's NXT Generation Car Wash Shampoo en Mothers Lambswool Wash Mitt
Kleien met Poorboy's Poly Elastic Clay en Meg's Last Touch 1:1
Polijsten met Monello Inizio (bepaalde delen), Mezzo en Finale
Meeste polijstwerk is gebeurd met de DAP500, de PRO900 rotary had ik enkel nodig voor de wat diepere krassen op de achterklep (helaas geen foto's van). Na elke polijstbeurt Monello Spruzzo gebruikt ter inspectie. De polijstpads telkens gereinigd met de Padwasher: wat een investering!
Wipedown IPA 1:1
Glaze Poorboy's Black Hole
Sealant Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0
Wax Dodo Juice Blue Velvet Pro, afgenomen met Dodo Juice Fantastic Fur
Uitlaattip gereinigd met Mothers Mag & Aluminium Polish
Banden behandeld met Wolfgang Black Diamond Tire Gel
Velgen beschermd met Poorboy's Wheel Sealant

Tijd voor wat foto's!

Zo zag de auto eruit voor het wassen, met op het dak diepe krassen van vermoedelijk een (w)(kr)asborstel...

Showoff01.jpg


Showoff02.jpg



Eenmaal buiten en fris gewassen bleek het wel mee te vallen met de staat van de lak, een mooie reflectie op de motorkap...

Showoff03.jpg



Echter schijn bedriegt, want terug in de garage en onder het licht van de Brinkmann kwamen ze massaal tevoorschijn: de verschrikkelijke swirls!

Showoff04.jpg



Die na een hit Mezzo op oranje zo goed als allemaal verdwenen waren.

Showoff05.jpg


Showoff06.jpg



De wat diepere krassen op het dak moesten te lijf gegaan worden met een hit Inizio op geel en 2 hits Mezzo op oranje (met de DAP500). Focus ligt op onderstaande foto's iets anders, maar de krassen zijn wel degelijk weg.

Showoff07.jpg


Showoff08.jpg



Na het verder afbouwen met Mezzo op wit en Finale op lichtgroen is de glans al meer aanwezig.

Showoff09.jpg



De achterlichten werden ook gepolijst.

Showoff10.jpg



Na een wipedown met IPA 1:1 en een laatste inspectieronde de glaze (Poorboy's Black Hole) aangebracht. Gevolgd door de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 met een spiegelgladde lak als resultaat. De DGPS is afgenomen na 45min. curen.

Showoff11.jpg



Banden behandeld met Wolfgang Black Diamond Tire Gel.

Showoff12.jpg



Uitlaattip gereinigd met Mothers Mag & Aluminium Polish.

Showoff13.jpg



Kon het niet nalaten de DGPS 3.0 nog eens te toppen met Dodo Juice Blue Velvet Pro. Wax is aangebracht nadat de DGPS 36u. had kunnen 'curen' (mede door tijdsgebrek) terwijl 12u. al voldoende zou moeten zijn. Better safe than sorry...

Showoff14.jpg



De after foto's:

Showoff15.jpg


Showoff16.jpg


Showoff17.jpg


Showoff18.jpg



Bedankt voor het lezen!

Paul
 
Mooie lakcorrectie met de good ol' DAP500! Prachtige wagen en huis/garage trouwens. Duidelijke write-up en foto's :)^

Wolfgang en Dodo: :heart_eyes: :party: Zelf deze combinatie ook eens gedaan, erg mooi eindresultaat en lange standtijd.
 
Mooie wagen, erg mooi resultaat en wat een verschrikkelijk fijne poetsruimte! Puik werk, ik ga nog een keer naar de foto's kijken!
 
8-()) Wow, die is echt mooi!

Vraagje over het polijsten van de lichten. Was dat met Finale op lichtgroen?

Hoop dat ik je glans een beetje kan benaderen dit weekend ]-0 !