De voorbije week heb ik me bezig gehouden met de BMW 320d Coupé van 09/2007. Een auto die ik een tweetal maanden geleden heb gekocht en nu eindelijk die welverdiende opknapbeurt kon krijgen.
De ondernomen stappen:
Velgen reinigen met Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner en Iron.X
Banden reinigen met Meg's Super Degreaser
Auto foamen met Autobrite Supa Snow Foam
Wassen met Meg's NXT Generation Car Wash Shampoo en Mothers Lambswool Wash Mitt
Kleien met Poorboy's Poly Elastic Clay en Meg's Last Touch 1:1
Polijsten met Monello Inizio (bepaalde delen), Mezzo en Finale
Meeste polijstwerk is gebeurd met de DAP500, de PRO900 rotary had ik enkel nodig voor de wat diepere krassen op de achterklep (helaas geen foto's van). Na elke polijstbeurt Monello Spruzzo gebruikt ter inspectie. De polijstpads telkens gereinigd met de Padwasher: wat een investering!
Wipedown IPA 1:1
Glaze Poorboy's Black Hole
Sealant Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0
Wax Dodo Juice Blue Velvet Pro, afgenomen met Dodo Juice Fantastic Fur
Uitlaattip gereinigd met Mothers Mag & Aluminium Polish
Banden behandeld met Wolfgang Black Diamond Tire Gel
Velgen beschermd met Poorboy's Wheel Sealant
Tijd voor wat foto's!
Zo zag de auto eruit voor het wassen, met op het dak diepe krassen van vermoedelijk een (w)(kr)asborstel...
Eenmaal buiten en fris gewassen bleek het wel mee te vallen met de staat van de lak, een mooie reflectie op de motorkap...
Echter schijn bedriegt, want terug in de garage en onder het licht van de Brinkmann kwamen ze massaal tevoorschijn: de verschrikkelijke swirls!
Die na een hit Mezzo op oranje zo goed als allemaal verdwenen waren.
De wat diepere krassen op het dak moesten te lijf gegaan worden met een hit Inizio op geel en 2 hits Mezzo op oranje (met de DAP500). Focus ligt op onderstaande foto's iets anders, maar de krassen zijn wel degelijk weg.
Na het verder afbouwen met Mezzo op wit en Finale op lichtgroen is de glans al meer aanwezig.
De achterlichten werden ook gepolijst.
Na een wipedown met IPA 1:1 en een laatste inspectieronde de glaze (Poorboy's Black Hole) aangebracht. Gevolgd door de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 met een spiegelgladde lak als resultaat. De DGPS is afgenomen na 45min. curen.
Banden behandeld met Wolfgang Black Diamond Tire Gel.
Uitlaattip gereinigd met Mothers Mag & Aluminium Polish.
Kon het niet nalaten de DGPS 3.0 nog eens te toppen met Dodo Juice Blue Velvet Pro. Wax is aangebracht nadat de DGPS 36u. had kunnen 'curen' (mede door tijdsgebrek) terwijl 12u. al voldoende zou moeten zijn. Better safe than sorry...
De after foto's:
Bedankt voor het lezen!
Paul
De ondernomen stappen:
Velgen reinigen met Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner en Iron.X
Banden reinigen met Meg's Super Degreaser
Auto foamen met Autobrite Supa Snow Foam
Wassen met Meg's NXT Generation Car Wash Shampoo en Mothers Lambswool Wash Mitt
Kleien met Poorboy's Poly Elastic Clay en Meg's Last Touch 1:1
Polijsten met Monello Inizio (bepaalde delen), Mezzo en Finale
Meeste polijstwerk is gebeurd met de DAP500, de PRO900 rotary had ik enkel nodig voor de wat diepere krassen op de achterklep (helaas geen foto's van). Na elke polijstbeurt Monello Spruzzo gebruikt ter inspectie. De polijstpads telkens gereinigd met de Padwasher: wat een investering!
Wipedown IPA 1:1
Glaze Poorboy's Black Hole
Sealant Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0
Wax Dodo Juice Blue Velvet Pro, afgenomen met Dodo Juice Fantastic Fur
Uitlaattip gereinigd met Mothers Mag & Aluminium Polish
Banden behandeld met Wolfgang Black Diamond Tire Gel
Velgen beschermd met Poorboy's Wheel Sealant
Tijd voor wat foto's!
Zo zag de auto eruit voor het wassen, met op het dak diepe krassen van vermoedelijk een (w)(kr)asborstel...
Eenmaal buiten en fris gewassen bleek het wel mee te vallen met de staat van de lak, een mooie reflectie op de motorkap...
Echter schijn bedriegt, want terug in de garage en onder het licht van de Brinkmann kwamen ze massaal tevoorschijn: de verschrikkelijke swirls!
Die na een hit Mezzo op oranje zo goed als allemaal verdwenen waren.
De wat diepere krassen op het dak moesten te lijf gegaan worden met een hit Inizio op geel en 2 hits Mezzo op oranje (met de DAP500). Focus ligt op onderstaande foto's iets anders, maar de krassen zijn wel degelijk weg.
Na het verder afbouwen met Mezzo op wit en Finale op lichtgroen is de glans al meer aanwezig.
De achterlichten werden ook gepolijst.
Na een wipedown met IPA 1:1 en een laatste inspectieronde de glaze (Poorboy's Black Hole) aangebracht. Gevolgd door de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 met een spiegelgladde lak als resultaat. De DGPS is afgenomen na 45min. curen.
Banden behandeld met Wolfgang Black Diamond Tire Gel.
Uitlaattip gereinigd met Mothers Mag & Aluminium Polish.
Kon het niet nalaten de DGPS 3.0 nog eens te toppen met Dodo Juice Blue Velvet Pro. Wax is aangebracht nadat de DGPS 36u. had kunnen 'curen' (mede door tijdsgebrek) terwijl 12u. al voldoende zou moeten zijn. Better safe than sorry...
De after foto's:
Bedankt voor het lezen!
Paul