• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW F31 Sapphire Black Metallic

M3fan

Detailing guru
25 jul 2017
1.555
158
43
Torhout België
Deze dagen waren perfect om mijn wagen eens aan te pakken.

Volledig exterior detail stond op het programma. Vrijdagmorgen begonnen en deze namiddag was ik klaar.

Onderweg wat problemen gehad met de DAP900 wegens kabelbreuk. Gelukkig ben ik perfect geholpen door 2 zéér toffe members hier op het forum.

Bij aanvang was de wagen in degelijke staat. Bekend stappenplan toegepast: foamen, wassen, ontijzeren, kleien (onderste delen). De wielen lagen er nog maar net op en waren proper. De BMW velgen heb ik in de Gyeon Rim gezet. Fraaie beading, makkelijk proper te maken en makkelijk te onderhouden met Cure.

Als eerste de uitlaat aangepakt met de Mothers polish en staalwol 0000. Daarna de uitlaat in het laatste restje Rim gezet nadat ik eerst had ontvet.

De lak was op zich in degelijke staat, vooral swirls en hier en daar grotere defecten. BMW heeft harde lak.
De gebruikte combo:
Menzerna 400 op spiderpad
Sonax Perfect Finish op Rupes Geel.

Dit gaf voldoende glans en een fijne stap heb ik dus niet meer gedaan ( ook geen tijd meer voor wegens driekwart dag verloren omdat DAP niet werkte). Had bijzonder graag nog afgewerkt met een S30 bijvoorbeeld.

Als afwerking gefoamed met de Nanolex om te ontvetten. Gewassen met de Nanolex Pure en een gloednieuwe MF washmitt. Gedroogd met de Gyeon Silk Dryer.

Interieur gestofzuigd en afgenomen met de Nanolex Interior Cleaner. Afgewerkt met een geurtje, Waxaddict Kudos.

Trims in de Gyeon Preserve.

BMW nieren behandeld met de Mothers polish.

Alle ramen in de Clearvue gezet.

Banden in de Q2 Tire.

Ontvet met Gyeon Prep.

En gewaxt met de Waxaddict Quartz. Had wat schrik want mijn eerste ervaring met de Quartz was niet positief. Vandaag was anders. Heb dan ook mijn best gedaan om het zo dun mogelijk aan te brengen. Auto stond mooi in de schaduw en echt rustig paneel per paneel gewerkt. Fantastisch om af te nemen, maar je merkt het direct als het te dik gesmeerd is!
Echt benieuwd naar de beading en de sheeting van de Quartz!

Ben enorm tevreden met deze detail. Weer enorm bijgeleerd en het niveau van mijn detailen naar een hoger niveau gebracht.

Beste van al: elke dag met volle goesting opgestaan, detailen en moe maar voldaan naar bed. Pure voldoening en een genot om naar mijn wagen te kijken. Terecht trots!!

Weinig voor foto's, vooral na.

Gebruikte materialen:
- Nanolex foam
- Nanolex Pure Shampoo
- Kenotek foam
- Incredipad en Incredimitt

- Mothers polish
- Staalwol 0000
- Gyeon Prep
- Gyeon Rim

- DAP 900
- Menzerna 400 en Scholl Spiderpads groot en klein
- Sonax Perfect Finish en Rupes Geel groot en klein
- Scholl S30 op witte Monello pad (b stijlen)
- Scangrip Sunmatch 3
- IPA

- Peluche Verde's
- Piccolo Nero
- Valet Pro all purpose towels
- Gyeon Silk Dryer groot en klein

- Gyeon Preserve
- Turtle Wax ClearVue
- Nanolex Interior Cleaner
- Waxaddict Kudos
- Gyeon Glass
- Gyeon Q2 Tire

- Waxaddict Quartz
- Waxpad

20190419_155147.webp
20190419_155245.webp
20190419_155416.webp
20190420_113306.webp
20190421_211435.webp
20190421_211447.webp
20190422_111601.webp
20190422_134615.webp
20190422_165144.webp
20190422_165250.webp
20190422_165247.webp
20190422_165222.webp
20190422_165218.webp
20190422_165121.webp
20190422_165112.webp
20190422_165106.webp

Mooi werk [emoji106]
Waxaddict waxen zijn inderdaad niet de makkelijkste waxen kwa applicatie...

Hoe bevalt de scangrip lamp? Ik ben namelijk mijn Monello Faro kwijt... Ik kan hem nog nergens terug vinden namelijk... [emoji848] Ga vd week nog eens een poging doen. En anders moet er maar wat nieuws komen...

• Leuk
Reacties: M3fan
@RoyR : die scangrip is echt zijn geld meer dan waard!

Verschillende lichtsterkten en een spot bovenaan om inspectie te kunnen doen. Ik heb ook de Faro, maar naar mijn bescheiden mening kan die totaal niet tippen aan de Scangrip.

Deze keer positieve ervaring met de Quartz. Je moet echt héél dun smeren. Benieuwd naar de beading en sheeting.

• Leuk
Reacties: Ric325i en RoyR
Net resultaat!
Tipje... Zover ik weet zijn de nieren plastic met een 'chroomlaagje', persoonlijk zou ik hier geen metal polish maar een chemische cleaner (PB Professional Polish bijvoorbeeld) voor nemen.

Mothers Wax heeft ook een hele goede Chrome Polish trouwens.
Mooie detail en genoten van je verslag en de foto's. Auto staat er echt prachtig bij.

• Leuk
Reacties: M3fan
Bedankt @Wouter_BMW !

Ben er ook benieuwd naar! Het ging gisteren en vandaag normaal goed regenen, maar nog niets gedaan. Ben benieuwd naar de beading en de sheeting!

Moet zeggen dat de Quartz idd wel topwax is om te verwerken. Je moet alleen bewust zijn van wat je ermee doet, het is geen hufterproof waxje.

• Leuk
Reacties: Wouter_BMW
Mooi werk! En fijn dat de Quartz nu wel bevalt!!

Ik gebruik de Mothers alu &mag ook een keer per jaar na de winter, daarna met PB prof polish bijhouden. Hoeft dus niet bang te zijn dat je er doorheen gaat. Nadeel is dat je doek zwart wordt van de Mothers door de reactie.

@Marcel1973 Bedankt!

Toch tevreden dat ik destijds de Quartz heb overgenomen. Ik kan eigenlijk niet wachten om de wagen te wassen om te kunnen spelen met de sheeting! Maar dit weekend geven ze constant regen. Dus geduld oefenen..

Die Prof Polish moet ik toch in gedachten houden. Die bekijk ik nog eens.

• Leuk
Reacties: RoyR en Marcel1973